بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

بررسی کیفیت کمپرسور های هوا

جهت کنترل کیفیت کمپرسورهای هوا در ابتدا بررسی کنید که آیا چرخه عملکرد کمپرسور بر عملکرد آن در محوطه کاری تاثیر می‌گذارد؟ تمام کمپرسورهای دارای پیستون خنک‌کننده، گرمای کافی را تولید می‌کنند که در نهایت برای استراحت برای خنک کردن دستگاه به آن نیاز دارند. با این حال، برخی از انواع کمپرسور هوا می‌توانند عمر طولانی‌تری نسبت به سایرین داشته باشند. بهترین موارد موجود در بازار دارای چرخه عملکرد تا 80 درصد هستند؛ به این معنی که می‌توانند 80 درصد زمان را کار کنند و در 20 درصد عملیات، استراحت کنند. 

نحوه انتقال نیرو در کمپرسور های هوا

مورد مهمی که در بررسی کیفیت کمپرسور هوا باید در نظر بگیرید؛ سیستم پیشران است. آیا کمپرسور  از نوع مستقیم یا تسمه‌ای است؟ به خاطر داشته باشید که امکان دارد، واحدهای پیشران مستقیم ارزان‌تر باشند؛ اما کمپرسورهای پیشران تسمه‌ای عموما عمر طولانی‌تری دارند و نگهداری از آن‌ها راحت‌تر است.

در یک سیستم پیشران مستقیم، پمپ با همان سرعت میل لنگ چرخانده می‌شود که سریع‌تر از حد لازم است. همچنین پیشران‌های مستقیم احتمال آسیب‌دیدگی بیشتری دارند؛ زیرا میل لنگ مستقیما به پمپ وصل می‌شود. بنابراین، اگر پمپ خراب شود؛ احتمالا موتور هم خراب می‌شود، یا برعکس.

پیشنهاد مطالعه: در مقاله‌ای از بلاگ پارس وکیوم به توضیح کامل راهنمای نصب کمپرسور باد پرداخته شده است که پیشنهاد می‌کنیم مطالعه کنید.

واحدهای پیشران تسمه باعث افزایش نسبت چرخش میل لنگ به چرخش پمپ می‌شوند. در حقیقت، تسمه می‌تواند سرعت پمپ را تقریبا به نصف سرعت موتور کاهش دهد که نگرانی‌های مربوط به استهلاک را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. علاوه بر این، اگر موتور یا پمپ خراب شود، احتمالا مولفه دیگری آسیب ندیده و قسمت آسیب دیده به راحتی قابل جایگزینی است.

کیفیت کمپرسور

بررسی ساختار کلی کمپرسورهای باد

سپس، ساختار کلی کمپرسور های هوا را تجزیه و تحلیل کنید. آیا قطعات از فلز سنگین ساخته شدند یا محافظ پلاستیکی و محافظ در اطراف آن‌ها وجود دارد؟ آیا اتصالات روغن‌کاری شده در مناطق حفاظت شده قرار گرفتند، بنابراین به راحتی آسیب نمی‌بینند؟ و اگر کمپرسور تسمه‌ای باشد، آیا تسمه کاملا توسط یک محافظ سنگین محصور شده است؟ این سوالات را می‌توان با نگاه ساده به کمپرسور پاسخ داد؛ اما سایر مشخصات آنچنان قابل مشاهده نیستند. به عنوان مثال، باید در مورد ساختار سیلندرهای پمپ سوال کرد. سیلندرها و روکش‌های چدنی با دوام‌ترین گزینه‌های موجود در بازار هستند؛ در حالی که گزینه‌های آلومینیومی در معرض ساییدگی و آسیب بسیار بیشتری هستند.

سرویس‌ کمپرسور های هوا

در نهایت، سرویس‌دهی به یک کمپرسور می‌تواند، ارزش زیادی را به آن اضافه کند. برخی از تولیدکنندگان، محصولات خود را با قطعات محافظ طراحی می‌کنند که به راحتی قابل تعویض هستند. تا زمانی که تعمیر و نگهداری روزمره ادامه داشته باشد؛ این واحدها احتمالا هزاران ساعت کارکرد را تحمل می‌کنند و در صورت خراب شدن، معمولا کمپرسورها در سایت ثابت یا برای تعمیر به نمایندگی‌های معتبر منتقل می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه:

کمپرسور هوا چیست

سایر محصولات موجود در بازار برای استفاده غیرتجاری مناسب‌تر بوده و از نظر کاربردی، یک‌بار مصرف هستند. هنگامی که مشکلی پیش بیاید، غالبا نمایندگی‌های سرویس‌دهنده یا قطعات جایگزینی برای رفع مشکل وجود ندارند. مهم نیست که کمپرسور شما به چه چیزی احتیاج دارد، شما مجبور هستید محصولات متنوعی را پیدا کنید که راه‌حل مشکل شما را به همراه دارند. با این وجود، می‌توانید با درک روش‌های مختلف رتبه‌بندی و استفاده از دانش، برخی از گزینه‌ها را با هم مقایسه کنید تا کمپرسورها را در یک زمینه مقایسه کنید. سپس می‌توانید با در نظر گرفتن ویژگی‌های اضافی که کیفیت ساخت را منعکس می‌کند، انتخاب خود را محدودتر کنید.

بنابراین حتی اگر تولید کنندگان سعی کنند رتبه‌بندی‌های متفاوتی انجام دهند، می‌توانید با یک برگ برنده از این بازی خارج شوید. یک کمپرسور که قرار است سال‌ها کار کند، باید سرویس و نگهداری منظمی را داشته باشید. شما می‌توانید برای خرید و مقایسه انواع کمپرسور هوا با کارشناسان ما در وکیوم پارس همراه باشید.

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *