بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

رگلاتور کمپرسور چیست ؟ آشنایی کامل با تنظیم کننده کمپرسور

رگلاتور کمپرسور چیست ؟ این قطعه چه وظیفه‌ای برعهده دارد؟ رگلاتور کمپرسور باد که با نام تنظیم کننده کمپرسور هوا نیز شناخته می‌شود، یکی از اجزای مهم این دستگاه است که عملکرد آن را به شکل تاثیرگذاری بهبود می‌بخشد. در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با دستگاه تنظیم فشار کمپرسور باد آشنا کرده و نکات متفاوتی را که در مورد آن باید بدانید را بررسی کنیم؛ با ما همراه باشید.

اگر قصد خرید کمپرسور هوا با بهترین کیفیت از یک ارائه‌دهنده مطمئن را دارید، پارس وکیوم می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. همچنین اگر با سوال و ابهامی در مورد هر یک از محصولات و یا در مسیر خرید مواجه شدید، می‌توانید با شماره 66801373-021 تماس بگیرید تا کارشناسان و متخصصان ما به شما کمک کنند.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

کمپرسور چیست؟

پیش از اینکه به سراغ موضوع اصلی مقاله برویم و در این مورد صحبت کنیم که منظور از رگلاتور کمپرسور چیست و چه کاربردی دارد، باید ابتدا به درستی با خود دستگاه کمپرسور آشنایی پیدا کنید.

کمپرسور (Compressor) یا متراکم کننده در حقیقت به دستگاهی گفته می‌شود که می‌تواند با کاهش حجم سیالات و متراکم کردن آن‌ها باعث افزایش فشار در این دستگاه‌ها شود. در اصل این دستگاه،‌ می‌تواند با استفاده از یک انرژی اولیه که از نوع انرژی‌های مکانیکی است هوا را با سرعت و قدرت بالا مکیده و به واسطه نوع طراحی و برنامه‌ای که دارد، آن را فشرده و متراکم و در نهایت به سمت کندانسور منتقل کند.

فرآیند متراکم کردن گاز در کمپرسورها باعث می‌شود که دمای هوا به شکل قابل توجهی بالا برود؛ به همین دلیل در مسیر خروج گاز از کمپرسور ، از لوله‌های خنک‌کننده استفاده می‌شود. گازی که توسط کمپرسور ها تولید می‌شود، می‌تواند انرژی مورد نیاز دستگاه‌های مختلف در صنایع گوناگون را تأمین کند. دستگاه کمپرسور که اولین بار در سال 1875 کشف و اختراع شد، امروزه به عنوان یکی از اصلی‌ترین تجهیزات صنعتی و غیر صنعتی شناخته می‌شود که کاربردهای متعددی دارد.

پیشنهاد مطالعه: از آنجایی که صحبت بیشتر در مورد Compressor در این مقاله نمی‌گنجد، برای آشنایی بیشتر با این دستگاه مهم و کاربردی، پیشنهاد می‌کنیم که به وبلاگ ما مراجعه کرده و مقاله کمپرسور چیست را مطالعه کنید.

کمپرسور

رگلاتور کمپرسور چیست ؟

تنظیم کننده کمپرسور باد و هوا، عموما در خط خروجی و یا قسمتی قرار دارد که هوا از آنجا تخلیه می‌شود. به عبارتی دیگر، این دستگاه در قسمتی نصب می‌شود که شیلنگ به کمپرسور متصل است. نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید، این است که این تنظیم‌کننده‌ها شکل واحدی نداشته و با توجه به نوع کمپرسور، فیزیک متفاوتی نیز پیدا می‌کنند.

دستگاه تنظیم فشار باد کمپرسور ( رگلاتور کمپرسور ) می‌تواند رنگ و اندازه متفاوتی داشته، از یک هواسنج کوچک‌تر یا بزرگ‌تر برخوردار باشد، فشارسنج به طور مستقیم به تنظیم کننده متصل نشود، دستگیره تنظیم کننده متفاوت به نظر برسد و… . با این وجود تمامی این تفاوت‌ها در ظاهر این قطعه بوده و در عملکرد تقریبا روند یکسانی دارند.

پیشنهاد: یکی از دیگر محصولاتی که عموما مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرد، پمپ وکیوم است. اگر قصد خرید این محصول را دارید، می‌توانید با مراجعه ببه سایت پارس وکیوم، بهترین گزینه موجود در بازار را تهیه کنید.

نحوه استفاده از تنظیم کننده کمپرسور چیست ؟

استفاده از رگولاتور کمپرسور هوا بسیار ساده است! اگر شما دکمه تنظیم رگلاتور را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید، فشار آن افزایش یافته و اگر دستگیره را خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید، فشار آن کاهش پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که فشار رگلاتور روی گیج تنظیم کننده نمایش داده شده و اندازه‌گیری مخزن، از آنجا که کمپرسور هوای شما به طور معمول دارای دو فشارسنج است، فشار جریان هوا را در مجرای خروج و شلنگ هوا نشان می‌دهد.

برخی از دستگیره‌های تنظیم کننده با فشار دادن یا بیرون کشیدن قفل می‌شوند. اگر متوجه شدید که نمی‌توانید دکمه تنظیم رگلاتور را روشن کنید، سعی کنید آن را فشار داده و یا به سمت بالا بکشید.

«به یاد داشته باشید که اگر دستگاه دارای یک قفل تنظیم داخلی است، باید آن را باز کنید.»

اشتباه‌ترین تصورات در مورد رگلاتور کمپرسور چیست ؟

اشتباه‌ترین تصوری که در مورد دستگاه تنظیمات کمپرسور اسکرو وجود دارد، این است که این دستگاه‌ها فشار هوا کمپرسور را بالا می‌برند. برای مثال، فشار مخزن شما 100 PSI است؛ در اینصورت می‌توانید با چرخاندن دستگیره در جهت عقربه‌های ساعت، فشار تخلیه را افزایش دهید. اگر سعی کنید که فشار مخزن را بالاتر از 100 PSI ببرید، سوزن تنظیم کننده متوقف شده و فشار مخزن 100 PSI را نشان می‌دهد. این همان فشاری است که موجب خروج اتصال تخلیه به شلنگ هوا می‌شود.

«به یاد داشته باشید که رگلاتور کمپرسور یا تنظیم کننده هوا تنها فشار را کم می‌‎کند. هیچ تنظیم کننده هوایی وجود ندارد که بتواند فشار را نسبت به فشار موجود در مخزن و یا هوا تنظیم کند.»

پیشنهاد مطالعه: همانطور که می‌دانید کمپرسور انواع متفاوتی داشته و هر یک از آن‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، می‌تواند خدمات متفاوتی را ارائه دهد. از جمله مهم‌ترین انواع آن‌ها، کمپرسور روتاری و پیستونی است. اگر می‌خواهید با تفاوت این دو دستگاه به طور کامل آشنا شده و در نهایت سرمایه خود را در جایی هزینه کنید که بیشتری بازدهی را به شما ارائه دهد، پیشنهاد می‌کنیم فرصت مطالعه لینک روبه‌رو را از دست ندهید: کمپرسور روتاری یا پیستونی .

تنظیم کننده کمپرسور چیست

آشنایی با مزایای دستگاه تنظیم رگلاتور کمپرسور 

تنظیم کننده کمپرسور ، دستگاه مهمی است! چرا؟ زیرا به شما امکان می‌دهد که فشار را به کمترین حد مطلوب و میزان مورد نیاز ابزاری که می‌خواهید با آن کار کنید، برسانید. شایان ذکر است که استفاده از تجهیزات در حداقل فشار، باعث افزایش عمر آن‌ها شده، میزان هوای مورد استفاده را کاهش و درنتیجه هزینه انرژی را برای فشرده سازی هوا کاهش می‌دهد. در نتیجه تمامی این موارد، فرکانس چرخه کمپرسور هوا کم شده و نتایج مثبتی برای کمپرسور، طول عمر و موارد نگهداری آن به همراه خواهد داشت.

«پیشنهاد می‌کنیم که همیشه فشار تنظیم کننده هوا را در حداقل فشار لازم برای کار با هر یک از ابزارها تنظیم کنید.»

آیا می‌توان از چند تنظیم کننده هوا همزمان استفاده کرد؟

آیا نحوه تنظیم فشار کمپرسور باد به شما اجازه می‌دهد از چندین مورد از این دستگاه‌ها به صورت همزمان استفاده کنید؟ البته!

بسیاری از کارخانه‌های صنعتی، ابزار تنظیم کمپرسور باد را تا سقف محیط کار، لوله کشی می‌کنند تا هوا را درون محل به گردش در بیاورند. فشار هوا به طور معمول بالاترین فشاری است که کمپرسور کارخانه می‌تواند ایجاد کند. خطوط لوله قطره‌ای به کف محل نصب می‌شوند تا هوای فشرده شده قطعات مختلف تجهیزات را تامین کنند. هر دستگاه یا قطعه‌ای از تجهیزات دارای حداقل فشار کارکرد متفاوتی است؛ بنابراین یک تنظیم کننده و به طور معمول یک فیلتر اضافی، دقیقا پیش از هر قطعه تجهیزات نصب می‌شود تا فشار بتواند به حد مطلوب عملکرد برسد.

بنابراین در مغازه یا منزل خود می‌توانید فشار هوای تولید شده از کمپرسورهای خود را روی رگولاتور موجود در خط تخلیه مخزن تنظیم کنید. اگر از هوای فشرده در نقاط مختلف استفاده می‌کنید، می‌توانید تنظیم کننده هوا را در هر نقطه دیگری از خط نصب کنید تا فشار هوا را بیشتر تحت کنترلتان باشد.

پیشنهاد: اگر قصد خرید بلوئر دارید، به سایت ما مراجعه کرده و یا در واتساپ به شماره 09226431108 پیام دهید؛ کارشناسان و متخصصان ما در سریع‌ترین زمان ممکن با شما ارتباط می‌گیرند.

چندین دستگاه

مراحل تعمیر و نگهداری رگلاتور کمپرسور چیست ؟

اکثر ما ترجیح می‌دهیم که از بهترین کمپرسورهای هوای خانگی یا فروشگاهی کوچک و تنظیم کننده‌های با کمپرسور مناسب استفاده کنیم. این دستگاه‌ها ارزان قیمت بوده و به صورت انبوه تولید می‌شوند. دیافراگم داخل رگولاتور که فشار هوای فشرده شده برای کنترل فشار پایین دست بر آن اعمال می‌شود، معمولا احتمال بیشتری دارد که مورد آسیب قرار بگیرد. برخی از مهم‌ترین دلایلی که باعث این خرابی و آسیب می‌شوند،‌ عبارتند از:

  • بقایای جریان هوا
  • قرار گرفتن در معرض چرخه زیاد
  • خشک شدن دیافراگم تنظیم کننده
  • آلودگی دیافراگم توسط روغن‌های کمپرسور

«به یاد داشته باشید که اگر دیافراگم تنظیم کننده دچار آسیب شود؛ تنظیم کننده تمام وقت نشتی خواهد داشت.»

لازم به ذکر است که رگلاتور هوای فشرده ارزان قیمت بوده و با گذشت زمان، اطراف آن دچار فرسایش شده و یا یک ضربه کوچک، ممکن است که روکش آن را خرد کند. دستگاه تنظیم فشار باد کمپرسور هوای صنعتی به طور معمول زنجیره تامین قطعات یدکی خوبی دارند. این ابزارها که قیمت بالاتری نیز دارند، در صورت خرابی، آسان‌تر از دیگر انواع آن‌ها تعمیر می‌شوند. در مقابل اما رگولاتورهای سطح پایین، در صورت خراب شدن، اساسا یک‌بار مصرف هستند.در نتیجه اگر تنظیم کننده خراب شد، حتما دیافراگمی برای آن پیدا کرده و در صورت امکان، آن را تعمیر کنید.

پیشنهاد مطالعه: از آنجایی که انواع مختلفی از کمپرسورهای خانگی وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارند، انتخاب از میان تمامی آن‌ها کار دشواری خواهد بود. ما برای اینکه احتمال انتخاب اشتباه شما را به حداقل برسانیم در مقاله بهترین کمپرسورهای هوای خانگی تلاش کرده‌ایم تا به تمامی مواردی که در این زمینه به آن‌ها نیاز دارید، بپردازیم.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم که به طور کامل توضیح دهیم که رگلاتور کمپرسور چیست و چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی دارد. امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشند؛ چنانچه در مورد هریک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی شما باشیم.

2 پاسخ

  1. سلام من میتونم با یه تنظیم کننده‌ فشار کمپرسور بادیمو افزایش بدم و به فشار مورد نظر برسم؟ شما چه رگلاتوری رو پیشنهاد میدید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *