بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

آماده کردن کمپرسورهای هوا برای فصل زمستان

دمای سرد زمستان عملکرد کمپرسورهای هوارا کمی مختل می‌کند. تاسیسات صنعتی باید تدابیری به منظور آماده‌سازی کمپرسور هوا برای هوای سرد زمستان در نظر گرفته و موارد مورد نیاز را انجام دهند. این پیش‌بینی‌ها باعث می‌شوند تا کمپرسور بتواند کارایی لازم را در تمامی شرایط داشته باشد. آماده کردن کمپرسور هوا برای زمستان از نقص تجهیزات جلوگیری می‌کند و طول عمر آن را به حداکثر می‌رساند. در ادامه این مطلب از پارس وکیوم به هشت نکته برای زمستانی سازی کمپرسور هوا صنعتی اشاره می‌کنیم.

چگالش را بررسی کنید!

تراکم درون مخزن کمپرسور هوا با کاهش دما، مشکلات قابل توجهی را ایجاد می‌کند. آب به دلیل یخ زدن منبسط می‌شود و اگر آب به دلیل تراکم در یک مخزن جمع شود ذوب آن باعث ایجاد خسارت قابل توجهی در داخل کمپرسور هوا می‌شود. با قرار دادن مخزن گیرنده در زاویه کم، میعان را از کمپرسور خارج کنید تا رطوبت به طور طبیعی تخلیه شود. بسته به نوع کمپرسور هوایی که در محل کار خود دارید، می‌توانید مکانیسمی ایجاد کنید که مخزن دستگاه به طور خودکار تخلیه شود. حتی اگر کمپرسور هوا به طور خودکار تخلیه شود، شما هنوز هم باید به صورت دوره‌ای مخزن را به عنوان بخشی از اقدامات زمستانی، بررسی کنید.

مواردی که در این مقاله می‌‎خوانید:

از نوار حرارتی استفاده کنید!

نوار حرارتی از بخش‌ها و خطوط تخلیه در برابر سرما محافظت می‌کند. با این حال، نوار حرارتی برای عملکرد صحیح به منبع تغذیه نیاز دارد. برای بیشترین اثربخشی، نوار حرارتی را بر روی قسمت‌های مختلف خطوط تخلیه کمپرسورهای هوا اعمال کنید.

کمپرسور برای فصل زمستان

اجزا پلاستیکی فرسوده را جایگزین کنید!

قبل از سرد شدن و پایین آمدن درجه حرارت هوا، اجزای پلاستیکی فرسوده را تعویض کنید. با گذشت زمان، برخی از اجزای پلاستیکی فرسوده می‌شوند و نیاز به تعویض دارند. خوشبختانه جایگزینی این قطعات کمپرسور و سیستم تامین هوا، امری ارزان و ساده برای آماده کردن تجهیزات کمپرسور هوا برای زمستان است.

بررسی مخازن گیرنده

برای فصل زمستان بر روی مخازن گیرنده کمپرسور هوا تمرکز کنید. اگر در طول زمستان از دستگاه‌های صنعتی استفاده می‌کنید؛ بازرسی دوره‌ای مخازن گیرنده، امری ضروری است. اگر به کمپرسور هوا خود متکی هستید تا بتوانید تولید را ادامه دهید، باید از انجماد رطوبت در مخازن گیرنده سیستم هوا جلوگیری کنید تا مانع بروز اختلالات زیاد در عملیات شود. سایر مشکلات ناشی از رطوبت طولانی مدت شامل خوردگی، تاثیر بر سیلندر هوا و اختلال در مقیاس در کنترل‌های پنوماتیک است.
رطوبت موجود در مخازن گیرنده را بررسی کنید و رطوبت را با استفاده از تجهیزات خشک کن و رطوبت زدا کم کنید تا از مخازن گیرنده در برابر رطوبت محافظت شود.

تنظیم دمپرهای هوای ورودی

تنظیم کردن دمپرهای هوای ورودی کمپرسور برای شرایط دمای پایین محیط مهم است. با تنظیم مناسب دمپرها، کمپرسور می‌تواند در شرایط مطلوب‌تری به کار خود ادامه دهد. با این تنظیمات می‌توانید مقدار ورود هوا به سیستم را کنترل کنید تا دستگاه همیشه با بالاترین بازده به کار خود ادامه دهد.

تخلیه دریچه‌ها و جدا کننده‌ها

پایان تابستان و پاییز، زمان خوبی برای بررسی دریچه‌ها و جداکننده‌ها است. بازرسی باید شامل تمیز کردن کامل این اجزای اساسی کمپرسور هوا باشد.
قطعاتی مانند دریچه و جداکننده، در معرض رطوبت هستند و قرار گرفتن در معرض رطوبت یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مربوط به سیستم‌های فشرده‌سازی هوا در فصل زمستان است.

زمستان سازی کمپرسور

شیلنگ‌ها و تسمه‌های کمپرسورهای هوا را بازرسی کنید!

متاسفانه، هوای سرد تجهیزات لاستیکی را ویران می‌کند. شیلنگ‌ها و تسمه‌های متصل به کمپرسور هوا معمولا از لاستیک ساخته شدند و به عنوان بخشی از آماده‌سازی برای زمستان، شیلنگ‌ها و تسمه‌ها را بررسی کنید. شیلنگ‌ها و تسمه‌های ترک خورده را جایگزین کنید؛ زیرا هوای زمستان چنین ترک‌هایی را گسترش می‌دهد و در صورت وجود ترکباعث می‌شود که نقص عملکرد در کمپرسور هوا به وجود آید.

پیشنهاد مطالعه: ما در یک مقاله به موضوع کمپرسور اسکرو تسمه ای پرداختیم که می توانید آن را مطالعه کنید.

از وسایل گرمایشی استفاده کنید!

نصب بخاری‌های محیطی، روشی موثر برای مقابله با مشکلات عملکرد تجهیزات فشرده سازی هوا در دماهای سرد است. بخاری‌های محیطی، سیستم تامین هوا و کمپرسورهای هوا را از سرما محافظت می‌کنند و هرگونه اختلال در عملکرد سیستم را کاهش می‌دهند. این تجهیزات، احتمال نقص سیستم ناشی از دمای پایین محیط را به حداقل می‌رسانند.