بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

آنچه در مورد چرخه وظیفه کمپرسور هوا باید بدانید

کمپرسورهای هوا به دلایل مختلف توسط طیف گسترده‌ای از شرکت‌ها و صنعتگران مستقل خریداری می‌شوند. در برخی موارد، مشتری ممکن است انتظار داشته باشد هنگام انجام سرمایه‌گذاری اولیه، یک کمپرسور هوا با چرخه وظیفه مداوم را تهیه کند، در صورتی که دستگاه مورد نیاز صنعتی که مشتری در آن فعالیت می‌کند، صرفاً به کمپرسوری با چرخه وظیفه 50٪ نیاز داشته باشد. بنابراین، دانستن اطلاعاتی درباره چرخه‌های وظیفه مهم است تا بتوانید در زمان خرید کمپرسور هوا یا هر نوع دیگر کمپرسور، انتخاب مناسبی داشته باشید. در این بلاگ که به کوشش تیم محتوای پارس واکیوم تهیه شده است، با ما همرا یاشید.
آنچه دراین مقاله خواهیم خواند:

چرخه وظیفه کمپرسور هوا چیست و چگونه تعیین می‌شود؟

چرخه‌های وظیفه کمپرسورهای هوا قابل درک بوده اما اغلب خواندن آنها دشوار است، زیرا هیچ استاندارد جهانی برای نمایش این مقادیر در بین تولیدکنندگان مختلف کمپرسور وجود ندارد. به بیان ساده‌تر، چرخه وظیفه کمپرسورهای هوا مقدار زمانی است که کمپرسور در طی مدت کل زمان چرخه، هوای تحت فشار را تحویل می‌دهد. اگر این چرخه به صورت درصدی ذکر شده باشد، می‌توانید از روی این درصد، میزان چرخه وظیفه کمپرسور را محاسبه کنید.
بنابراین، چرخه وظیفه در کمپرسورهای هوا به چه معنی است؟ چرخه وظیفه مقدار زمان کل کارکرد کمپرسور به مقدار زمان مفید خروج هوای فشرده است. چرخه وظیفه را می‌توان به شرح زیر تقسیم‌بندی کرد.

چرخه وظیفه کمپرسور

چرخه وظیفه 25٪ کمپرسور هوا

اگر بر روی یک کمپرسور هوا چرخه وظیفه 25٪ ذکر شده باشد، بدین معنی است که زمان اجرای کمپرسور یک چهارم از زمان کل چرخه است. بنابراین، اگر کمپرسور دارای چرخه 120 ثانیه باشد، مدت زمان اجرای آن 30 ثانیه است. در طی عملیات، کمپرسور بین هر 30 ثانیه فعالیت و ایجاد فشار، یک دقیقه و 30 ثانیه استراحت نیاز دارد. کمپرسورهای هوا با زمان اجرا در این حد کم، بیشتر برای برنامه‌های کوچک که تنها نیاز به نیروی هوای متناوب دارند، مانند کمپرسورهای قابل حمل خانگی، که توسط کارگران مستقل مورد استفاده قرار می‌گیرند، مناسب است.

پیشنهاد: ما یک مقاله با عنوان بهترین کمپرسور خانگی داریم که شما می توانید آن را مطالعه کنید.

چرخه وظیفه 30٪

اگر مشخصات کمپرسور اسکرو دارای چرخه وظیفه 30٪ باشد، این بدان معنی است که زمان اجرا یک سوم از زمان کل چرخه است. در نتیجه، یک کمپرسور با زمان چرخه کامل 60 ثانیه، می‌تواند 20 ثانیه کار کند. وقتی برنامه‌ها در حال انجام هستند، کمپرسور باید بین هر 20 ثانیه استفاده فعال، 40 ثانیه استراحت کند. از کمپرسور هوا با 30٪ زمان اجرا می‌توان در موارد متوسط ​​استفاده کرد که در آن صنعت، از ابزارها بیشتر از حالت قبل استفاده می‌شود اما نه به طور مداوم، مانند درب گاراژهایی که بازوهای پنوماتیک آن در هر چند دقیقه، یکبار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چرخه وظیفه 50٪

اگر کمپرسور هوایی دارای چرخه وظیفه 50٪ باشد، کمپرسور قادر است هوای فشرده را نیمی از زمان کل چرخه خود تأمین کند. بنابراین، اگر کمپرسور به مدت دو دقیقه چرخه داشته باشد، کمپرسور قادر خواهد بود برای مدت زمان 60 ثانیه هوای تحت فشار ایجاد کند، پس از آن که بتواند مجدداً هوا را فشرده کند، باید 60 ثانیه دیگر صبر کند. کمپرسورهای هوا که 50٪ چرخه وظیفه را ارائه می‌دهند، عموماً برای کارهایی در مقیاس متوسط ​​مورد استفاده قرار می‌گیرند که فقط به هوای متناوب نیاز دارند. در بعضی موارد، صنایعی که نمی‌خواهند در کمپرسورهای بزرگ‌تر سرمایه‌گذاری کنند، از دستگاه‌هایی دارای ظرفیت 50٪ استفاده می‌کنند.

چرخه وظیفه کمپرسور

پیشنهاد مطالعه: مواردی که عنوان کردیم، تنها گوشه‌ای از آن چیزی است که باید در مورد کمپرسور و کاربرد آن بدانید. پیشنهاد می‌کنیم برای درک درست‌تر آنچه در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم، ایتدا مقاله کمپرسور چیست را مطالعه کنید.

چرخه کاری 75٪

کمپرسورهای هوایی که دارای چرخه وظیفه 75٪ هستند، برای سه چهارم زمان کل چرخه، کار مفید انجام می‌دهند. به عبارت دیگر، اگر یک کمپرسور دارای چرخه کامل 60 ثانیه باشد، به مدت 45 ثانیه از هر دقیقه هوای تحت فشار را تامین می‌کند. برای کاربردهای مختلف، 75٪ یک چرخه وظیفه کافی خواهد بود، مانند مغازه‌هایی که دارای ابزارهایی هستند که برای فواصل زمانی کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال در یک تعمیرگاه خودرو، از آچارهای پنوماتیک افراد مختلفی استفاده می‌کنند و به هوای فشرده بیشتری نیاز است. از آنجا که این ابزارها به هوای مداوم نیاز ندارند، لحظات کوتاه زمان استراحت در هر چرخه تنها یک مسئله جزئی است.

پیشنهاد: یکی از یگر محصولاتی که عموما مورد استقبال مشتریان ما قرار می‌گیرد، پمپ وکیوم است. اگر شما هم قصد خرید این محصول را دارید، می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید.

چرخه کاری 100٪

اگر کمپرسور هوایی دارای چرخه وظیفه 100٪ باشد، کمپرسور برای تمام مدت زمان چرخه خود هوای تحت فشار را تحویل می‌دهد. به این ترتیب، کمپرسور می‌تواند برای فرآیندهای مورد نیاز برای جریان هوا بدون توقف برای دقایقی یا چند ساعت به کار خود ادامه دهد، مانند سمباده‌های پنوماتیک و اسپری‌های نقاشی. برای این که کمپرسور بتواند سیکل وظیفه 100٪ را ارائه دهد، نیاز است که کمپرسور به یک جزء خنک‌کننده مجهز شود، در غیر این صورت فشار بدون توقف می‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد کمپرسور شود. یک چرخه وظیفه 100٪ به طور کلی یکی از تجهیزات مورد نیاز هر کارخانه خواهد بود.
در بیشتر موارد، چرخه‌های وظیفه کمپرسور هوا در فشار 100 psi در دمای متوسط 22.2 درجه سانتی‌گراد محاسبه می‌شود. هرگونه انحراف از این عوامل می‌تواند بر زمان چرخه کمپرسور تأثیرگذار باشد.