بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

پارامترهای مهم در انتخاب بلوئر مناسب

از آنجایی که برندها و شرکت‌های متعددی در زمینه تولید انواع بلوئر فعالیت دارند خرید و انتخاب بلوئر مناسب می‌تواند برای افراد چالش‌های ویژه‌ای داشته باشد. در ادامه مطلب به بررسی مهم‌ترین پارامترها در زمان خرید بلوئرها پرداخته خواهد شد.

بلوئرها از جمله تجهیزات پرکاربردی هستند که می‌توانند استفاده‌های صنعتی، نیمه‌صنعتی و غیر صنعتی مختلفی داشته باشند. بلوئرها در حقیقت نقطه مقابل پمپ خلا هستند و مکانیسم عملکرد متفاوتی دارند. بلوئرها می‌توانند بر اساس فاکتورها و پارامترهای متعددی همچون میزان ظرفیت، نوع طراحی تیغه‌ها، اندازه و کاربرد و … به چند دسته مختلف تقسیم شوند. به همین دلیل تنوع و تعدد بسیار زیادی دارند.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

فاکتورهای مهم در خرید بلوئر هوا

انتخاب بلوئر مناسب

همانطور که گفته شد بلوئر دقیقاً عملکردی مشابه پمپ‌های وکیوم دارد و می‌تواند هوا را به کمک انرژی الکتریکی به بیرون پرتاب کند. بلوئرها از نظر تجهیزات و تعداد قطعات با کمپرسورهای هوا متفاوت هستند و می‌توانند بدون روغن نیز کار کنند. از نظر عملکرد این دستگاه‌ها به انواع مختلفی همچون بلوئرهای دینامیکی یا سانتریفیوژی، بلوئر رفت و برگشتی، بلوئرهای احیا کننده و بلوئر جابجایی مثبت تقسیم می شوند.

بلوئرها همچنین می‌توانند از نظر فاکتورهای دیگری مانند ظرفیت موتور، طراحی تیغه‌ها، اندازه و کاربرد و … به انواع مختلفی همچون روتس بلوئر، اسکرو بلوئر و ساید چنل بلوئرها تقسیم شوند. از جمله مهم‌ترین مزایای بلوئرها می‌توان به مواردی همچون پایین بودن هزینه‌های سرویس و تعمیرات، کاهش دامنه پالس جریان خروجی، توانایی کار با روغن و بدون روغن، کاهش آلاینده‌ها، ایجاد فشار یکنواخت و … اشاره کرد.

مهم‌ترین کاربردهای بلوئرها

همانطور که گفته شد بلوئرها می‌توانند همانند پمپ‌های خلأ و کمپرسورهای هوا کاربردهای صنعتی، نیمه‌صنعتی و غیر صنعتی متعددی داشته باشند. از جمله مهم‌ترین کاربردهای این تجهیزات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده در صنعت پتروشیمی
  • استفاده در سیلوها و انتقال دانه‌ها و جمع‌آوری گرد و غبار
  • استفاده در صنعت غذا و دارو
  • تأمین هوای سوخت ماشین‌های حجیم
  • استفاده در خشک‌کن‌ها و ماشین‌های سم‌پاشی
  • تأمین هوای کوره سوخت
  • استفاده در صنعت فولاد، معدن، نساجی، کشاورزی، شیلات، رنگ و …
  • انتقال پنوماتیک مواد و پودرها
  • استفاده در استخرهای آبکاری و …

پیشنهاد: پارس وکیوم نماینده بلوئر روبوسکی می‌باشد، شما می‎‌توانید برای خرید بهترین و باکیفیت‌ترین انواع بلوئر با کارشناسان ما در پارس وکیوم با شماره 02166801373 در تماس باشید.

 

فاکتورهای مهم در خرید بلوئر هوا

همانطور که گفته شد امروزه محصولات متعدد و متنوعی در بازار وجود دارند که می‌توانند باعث سردرگمی افراد و خریداران شده و چالش‌های مختلفی پیش روی آنها قرار بدهند به همین دلیل لازم است که برای خرید و انتخاب بلوئر به نکات و پارامترهای مختلفی توجه شود که مهم‌ترین آنها به شرح زیر می‌باشند:

تعیین نوع نیاز و کاربری

اولین و مهم‌ترین نکته در انتخاب بلوئر هوا تعیین کردن نوع نیاز و کاربری آن است. بنابراین افراد ابتدا باید مشخص کنند که بلوئر هوا را برای چه هدف و منظوری می‌خواهند تا بتوانند متناسب با نوع کار خود نوع دستگاه، قدرت، اندازه و … را مشخص کنند.

وزن و اندازه بلوئر

بلوئرهای صنعتی قطعاً تفاوت‌های زیادی با بلوئرهای خانگی و غیرصنعتی از نظر وزن و اندازه دارند. بلوئرهای خانگی معمولاً از وزن کمی برخوردار بوده و به راحتی قابل‌حمل هستند در حالی که بلوئرهای صنعتی در حجم و اندازه‌های بزرگی تولید می‌شوند.

قدرت دستگاه

از جمله مهم‌ترین پارامترهای مهم در انتخاب بلوئر مناسب قدرت آن است که می‌تواند به نوع موتور آن بستگی داشته باشد. هر چقدر که موتور توان بیشتری داشته باشد قدرت آن بیشتر خواهد بود و از عملکرد بهتری برخوردار است. بلوئرهای صنعتی باید قدرت بالایی داشته باشند در حالی که بلوئرهای خانگی قدرت کمی لازم دارند.

انتخاب بلوئر مناسب

سرعت جریان باد بلوئر

بلوئرها باید بتوانند متناسب با نوع کاربری و نیاز، سرعت باد متفاوتی داشته باشند به همین دلیل داشتن قابلیت تنظیم سرعت باد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. داشتن قابلیت سرعت در بلوئرها می‌تواند هم به تنظیم قدرت و سرعت و هم صرفه‌جویی انرژی کمک کند.

کیفیت و تمیزی هوای خروجی

بلوئرها همانند کمپرسورهای هوا می‌توانند هم با روغن و هم به صورت خشک کار کنند و این می‌تواند در کیفیت هوای خروجی مؤثر باشد. معمولاً بلوئرهای خشک می‌توانند هوای تمیزتر و باکیفیت‌تری تولید کنند که در برخی از مشاغل و صنایع اهمیت بسیار زیادی دارد.

برند و شرکت تولیدکننده

از دیگر فاکتورهای مهم در انتخاب بلوئر می‌توان به برند تولیدکننده اشاره کرد. امروزه برندهای متعددی بلوئرهای مختلف با ظاهر و طراحی‌های جذاب تولید می‌کنند در حالی که کیفیت متفاوتی دارند به همین دلیل خرید از یک برند معتبر اهمیت بسیار زیادی دارد.

قیمت و هزینه‌های نگهداری

هرچند که هزینه‌های نگهداری بلوئرهای هوا در مقایسه با پمپ‌های وکیوم و کمپرسورهای هوا کمتر است اما لازم است که در زمان انتخاب و خرید به این فاکتور نیز توجه شود. قیمت بلوئر نیز می‌تواند تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی از جمله برند، نرخ ارز، قدرت دستگاه، حجم و اندازه و … قرار بگیرد.

میزان صدای دستگاه

اگرچه میزان صدای بلوئر می‌تواند تحت تأثیر قدرت موتور آن باشد اما لازم است که به صدای دستگاه توجه ویژه‌ای شود چرا که آلودگی‌ صوتی می‌تواند باعث آزار افراد و برهم زدن آسایش آنها شود.
در کنار تمامی فاکتورهای عنوان شده لازم است که به موارد دیگری در زمان انتخاب بلوئر مناسب توجه شود که مهم‌ترین آنها شامل نوع و حجم گازی (سیال) که قرار است جابجا شود، ماکزیمم فشار خروجی، دمای سیال ورودی، جهت عمودی یا افقی انتقال سیال، نوع اتصال به الکتروموتور (کوپل تسمه‌ای یا مستقیم)، میزان مصرف انرژی و برچسب آن، نوع فیلتر هوا برای جذب آلودگی‌ها، وجود کیسه‌های هوا، حجم هوای خروجی و … هستند.

جمع‌بندی نهایی

بلوئر هوا به نوعی از دمنده‌های هوا گفته می شود که مکانیسمی شبیه به پمپ‌های وکیوم در جهت خلاف دارند و می‌توانند کاربردهای متعددی در صنایع مختلفی داشته باشند. تنوع و تعدد بالای این تجهیزات باعث شده است که افراد ناچار باشند در زمان انتخاب بلوئر هوا به فاکتورهای مختلفی همچون قدرت دستگاه، میزان صدای تولید، وزن و اندازه، سرعت جریان باد، ماکزیمم فشار خروجی، دمای سیال ورودی و … توجه داشته باشند تا مناسب‌ترین دستگاه را متناسب با نوع نیاز خود خریداری کنند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *