بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

اهمیت شرایط محیط در انتخاب کمپرسور هوا چیست؟

هنگامی که شرایط محیط کمپرسور هوا را با چرخه وظیفه آن مقایسه می‌کنیم؛ اهمیت جو محیط بسیار بالا می‌رود که نباید از آن غافل شد.  آیا تا به حال داخل یک اتاق مجهز به کمپرسور معمولی بودید؟ متاسفانه گاهی افراد در بعضی از گرم‌ترین و کثیف‌ترین اتاق‌هایی که تصور می‌کنید؛ اقدام به نصب کمپرسور هوا می‌کنند.

تعمیر و نگهداری کمپرسور

شرایط محیطی کمپرسور هوا را جدی بگیرید!

برخی از اتاق‌های کمپرسور باد دارای دمای 60 درجه سانتی‌گراد هستند و علاوه بر آن گرد و غبار زیادی هم دارند یا برخی دیگر شامل مواد شیمیایی قوی هستند که به سختی حتی برای پنج دقیقه می‌توان داخل اتاق ماند. اما در برخی از صنایع، شما مجبور هستید که کمپرسور را در این محیط‌ها نصب کنید؛ زیرا انتخاب دیگری ندارید. اگر می‌خواهید کمپرسور را در این محیط‌ها قرار دهید، باید هنگام انتخاب کمپرسور باد شرایط محیطی را در نظر بگیرید.

CFM چیست؟

امتیاز CFM یک امتیاز استاندارد در تمام کمپرسورهای هوا SCFM است. سازنده‌های انواع کمپرسور برای اینکه مجبور به لیست کردن کلیه شرایط نصب به صورت انحصاری نباشند؛جهت راحتی مشتریان با یکدیگر به یک استاندارد توافقی به نام امتیاز CFM رسیدند. این استاندارد در دمای 20 درجه سانتی‌گراد در سطح دریا یا فشار محیط 14.5 psi و رطوبت 0٪ است. اگر شرایط نصب و محیط متفاوت و احتمالا هم همینطور است، باید آن را در نظر بگیرید.

اگر در محیط نصب ارتفاع، درجه حرارت یا رطوبت بالاتر از استاندارد باشد؛ کمپرسور CFM کمتری نسبت به امتیاز SCFM در بروشور یا برچسب به شما می‌دهد. ارتفاع بیشترین تاثیر را بر کمپرسور می‌گذارد. اگر در ارتفاع زیاد دستگاه را نصب می‌کنید، لازم است که کمپرسور را بزرگ‌تر انتخاب کنید. یک کمپرسور هوا 100 SCFM در شهرهایی با ارتفاع بالا، تنها 80-85 CFM به شما می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: یکی از پرطرفداترین محصولات ما پمپ وکیوم است که در موارد صنعتی و غیرصنعتی استفاده های زیادی دارد، برای اطلاعات بیشتر و مشاوره و راهنمایی با کارشناسان فروش ما در پارس وکیوم از طریق شماره ارتباطی ۶۶۸۰۱۳۷۳-۰۲۱ در ارتباط باشید.

شرایط کمپرسور

رطوبت و دمای محیط استاندارد

رطوبت و دما بر عملکرد کمپرسورهای هوا تاثیرگذار هستند ولی تاثیر آن‌ها به اندازه ارتفاع محیط نصب کمپرسور هوا نیست. با این حال، تمامی شرایط باید مورد بررسی قرار گیرند. در برخی از محیط‌ها دیدن یک اتاق کمپرسور با دمای 38 درجه سانتی‌گراد و رطوبت 90٪ غیر معمول نیست. در این شرایط یک کمپرسور 100 SCFM حدود 93 CFM به شما می‌دهد. این فقط در مورد 7٪ مشتق است؛ اما اگر کمپرسور برای 90 CFM اندازه‌گیری شده باشد و شما در فیلترها یا لوله کشی‌ها افت فشار دارید یا ممکن است در جایی نشتی وجود داشته باشد، به اندازه 7٪ می‌تواند در کار شما تاثیرات نامطلوب داشته باشد.

بهترین انتخاب کمپرسور هوا بر اساس شرایط محیطی

راه آسان‌تر این است که با فروشنده محلی کمپرسور خود تماس بگیرید و شرایط محیط را بیان کنید. علاوه بر انجام محاسبات ریاضی، آن‌ها می‌توانند از تجربه و آموزش خود استفاده کنند تا راه‌حل بهتری برای شما پیدا کنند یا از ترفندهایی که می‌توان انجام داد برای اطمینان از این که همه چیز به درستی کار می‌کند، آگاهی داشته باشند. در واکیوم پارس، ما افرادی داریم که این کار را بیش از 30 سال انجام دادند و ماه‌ها آموزش دیدند و می‌دانند که چه کارهایی را باید انجام داد.
در زمان انتخاب کمپرسور هوا باید تمامی شرایط را در نظر گرفت و با مشاوره و راهنمایی گرفتن از افرادی باتجربه، کمپرسور مناسب با شرایط کاری خود را انتخاب کنید. هر کدام از شرایط در کارکرد کمپرسور تاثیرگذار هستند و برخی از آن‌ها تاثیر زیادتری خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *