بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

قیمت کمپرسور اسکرال به چه عواملی بستگی دارد؟

کمپرسورهای اسکرال از جمله کمپرسورهای دورانی و جابجایی مثبت هستند که می‌توانند در مواقعی که به دما و فشارهای بالا نیاز باشد مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه این مطلب از پارس وکیوم به بررسی قیمت کمپرسور اسکرال و فاکتورهای مؤثر بر آن پرداخته می‌شود.

کمپرسورهای هوا از تجهیزات کاربردی و پراستفاده‌ای هستند که می‌توانند در صنایع مختلفی به کار بروند. این تجهیزات می‌توانند کاربردهای صنعتی، نیمه‌صنعتی و غیر صنعتی مختلفی داشته باشند. کمپرسورها بر اساس عواملی همچون تعداد مراحل کار، موتور محرک، فشار مکش و دهش، سرعت، نحوه روغن‌کاری و پاشش آن، نحوه عملکرد و … به انواع مختلفی تقسیم شوند. کمپرسورهای اسکرال از جمله کمپرسورهای دورانی و جابجایی مثبت هستند که می‌توانند در مواقعی که به دما و فشارهای بالا نیاز باشد مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه این مطلب از پارس وکیوم به بررسی قیمت کمپرسور اسکرال و فاکتورهای مؤثر بر آن پرداخته می‌شود.

مهم ترین مزایای کمپرسور اسکرال چیست؟

کمپرسور اسکرال (Scroll compressor) به نوعی از کمپرسورهای دورانی گفته می‌شوند که از نوع کمپرسورهای جابجایی مثبت هستند و می‌توانند در ظرفیت‌های 18 تا 35 کیلووات فعالیت کنند. این کمپرسورها از دو مارپیچ ثابت و متحرک ساخته شده و عملکرد آنها به شیوه‌ای است که مارپیچ در حال گردش باعث فشرده شدن گاز و بالارفتن دما و فشار آن می‌شود. هر سیکل کمپرسور اسکرال شامل سه مرحله مکش، تراکم و تخلیه است. کمپرسور اسکرال در اصل به دو دسته کمپرسورهای سرعت متحرک و سرعت ثابت تقسیم می‌شوند. از مهم‌ترین مزیت‌های این کمپرسورها می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:

  • ساختار ساده و اطمینان بالا
  • قطعات کمتر در مقایسه با سایر کمپرسورها
  • بازدهی بالا و اتلاف انرژی کمتر
  • لرزش و صدای کمتر
  • اشغال فضای کم و داشتن استهلاک کم
  • از قیمت مناسبی برخوردارند

عوامل مؤثر در تعیین قیمت کمپرسور اسکرال

عوامل مؤثر در تعیین قیمت کمپرسور اسکرال

با توجه به کاربردهای متعدد کمپرسورهای هوا و ضرورت استفاده از آنها امروزه برندهای متعددی در سراسر دنیا در زمینه تولید این تجهیزات فعالیت دارند و محصولات متنوع و متعددی به بازار عرضه می‌کنند. عوامل و فاکتورهای مختلفی می‌توانند در انتخاب و قیمت کمپرسور اسکرال مؤثر باشند و لازم است حتماً به آنها توجه ویژه‌ای شود. از جمله مهم‌ترین فاکتورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان دبی هوای

میزان دبی هوای مورد نیاز در هر کدام از صنایع و مشاغل مختلف متفاوت هستند و لازم است که حتماً به آنها توجه شود. اگر حجم دبی هوای کمپرسور بیشتر از نیاز اپراتورها و کاربران باشد باید به صورت مستمر خاموش و روشن شود و این باعث می‌شود کمپرسور دچار مشکل و آسیب شود. همچنین اگر دبی آن کمتر از نیاز کاربران باشد فشار بیشتری را تحمل می‌کند و طول عمر آن کاهش پیدا می‌کند.

پیشنهاد: یکی از محصولات پرکاربرد که عموما مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرد، پمپ وکیوم است. اگر شما هم قصد خرید این محصول را دارید، می‌توانید از سایت ما اقدام کنید.

  • میزان فشار هوا

میزان هوای فشرده تولیدی کمپرسور نیز می‌تواند نقش ویژه‌ای در قیمت آن داشته باشد چرا که در اصل میزان فشار هوا تعیین کننده کاربردها و قابلیت‌های کمپرسور خواهد بود.

  • برند و شرکت تولیدکننده

همان‌طور که گفته شد برندهای متعددی در زمینه تولید این تجهیزات فعالیت دارند. بنابراین قیمت کمپرسور اسکرال، کمپرسور اسکرو ، کمپرسور محوری، کمپرسور سانتریفیوژی، کمپرسور دیافراگمی و … می‌تواند تحت تأثیر برند سازنده آن باشد.

  • گارانتی کمپرسور

کمپرسورهایی که دارای گارانتی هستند بیشتر از سایر کمپرسورها مورد توجه قرار می‌گیرند و افراد بیشتری اقدام به خرید آنها می‌کنند چرا که داشتن گارانتی به عنوان یک تضمین در زمان بروز مشکلات می‌تواند به کاهش هزینه‌ها کمک کند.

  • قطعات یدکی کمپرسور

یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورهایی که می‌تواند در تعیین قیمت کمپرسور اسکرال مؤثر باشد میزان دسترسی به قطعات یدکی آنها است. از آنجایی که این کمپرسورها می‌توانند در دماها و فشارهای بالا کار کنند ممکن است دچار آسیب شوند و به تعویض قطعات نیاز داشته باشند به همین دلیل باید دسترسی به این قطعات امکانپذیر باشد.

  • نوع سیستم خنک‌کننده

کمپرسورهای هوا از نظر سیستم خنک‌کنندگی به دو دسته روغنی و بدون روغن تقسیم می‌شوند که هر کدام می‌توانند کاربردها و استفاده‌های متعددی داشته باشند. نوع سیستم خنک‌کننده کمپرسورها نیز می‌تواند تأثیر ویژه‌ای بر روی قیمت آن داشته باشد.

  • کیفیت تولید کمپرسور

یکی دیگر از فاکتورهایی که می‌تواند در تعیین قیمت کمپرسور اسکرال نقش داشته باشد کیفیت تولید و مونتاژ آن است. البته باید توجه داشت که بالا بودن قیمت یک کمپرسور نمی‌تواند دلیلی بر کیفیت بالای آن باشد و حتماً باید در کنار کیفیت به سایر موارد و نکات توجه ویژه‌ای شود.

کمپرسور اسکرال

  • نرخ ارز

امروزه نرخ ارز بر روی قیمت بسیاری از تجهیزات صنعتی و غیر صنعتی تأثیر مستقیم دارد و کمپرسور هوا نیز از این قاعده خارج نیستند. چنانچه کمپرسورهای اسکرال از برندها و شرکت‌های خارجی باشند تحت تأثیر مستقیم نرخ ارز خواهند بود و لازم است که حتماً در زمان خرید آنها به این نکته توجه داشت.

  • CFM (Cubic Feet Per Minute)

از فاکتورهایی که در زمان خرید و انتخاب انواع کمپرسورها باید به آن توجه داشت، CFM است که جریان حجمی دستگاه را نشان می‌دهد. این فاکتور نیز می‌تواند در تعیین قیمت کمپرسور مؤثر باشد. هر اندازه که CFM یک کمپرسور بیشتر باشد می‌تواند حجم هوای فشرده بیشتری تولید کند.

از دیگر نکاتی که می‌توانند در تعیین قیمت کمپرسور اسکرال مؤثر باشند می‌توان به مواردی همچون هزینه‌های تعمیر و نگهداری، نوع سوخت کمپرسور، قابلیت حمل داشتن، قابلیت کار در دماهای مختلف و … اشاره کرد.

پیشنهاد مطالعه: کمپرسورها انواع مختلف و زیادی دارند که در این مقاله به عوامل موثر بر قیمت کمپرسور اسکرو پرداختیم برای آشنایی بیشتر با کمپرسور اسکرال و “بررسی تفاوت کمپرسور اسکرال و اسکرو” مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید. 

جمع‌بندی نهایی

کمپرسورهای اسکرال نوعی از کمپرسورهای دورانی و جابجایی مثبت هستند که می‌توانند کاربردهای صنعتی، نیمه‌صنعتی و غیر صنعتی مختلفی داشته باشند. این کمپرسورها در دو نوع سرعت متحرک و سرعت ثابت وجود دارند و مزایای مختلفی همچون ساختار ساده، اشغال فضای کم، مصرف کم انرژی، سروصدای کم و … دارند. از مهم‌ترین فاکتورها که بر قیمت کمپرسور اسکرال تأثیر دارند می‌توان به نرخ ارز، شاخص‌های عملکرد دستگاه، نوع موتور و سیستم خنک‌کننده و … اشاره کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *