بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

نیروی محرکه کمپرسور هوا چیست؟

هنگامی که شما به یک کمپرسور هوا احتیاج دارید، انواع مختلفی از آن در بازار وجود داردند؛ اما نکته مهم این است که دستگاه مناسب و مفید کاربری مورد نیاز شما کدام است؟ شما باید نوعی را انتخاب کنید که نیروی محرکه مورد نیاز برای صنعت شما را تامین کند تا بهترین سرمایه‌گذاری را انجام دهید.
دو دسته محبوب کمپرسور هوا بر اساس نبروی محرکه، یکی نوع گاز سوز و دیگری نوع برقی هستند. اما تفاوت این دو نوع در چیست و هر نوع برای چه شغلی مناسب است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه کدام یک از این موارد ممکن است برای پروژه یا صنعت خاص شما بهترین باشد، در ادامه به مواردی اشاره شده است.
نیرو محرکه گازی

نیرو محرکه گازی کمپرسور هوا

کمپرسورهای هوای گازی سنگین‌تر و بزرگ‌تر هستند و برای ادامه کار به سوخت‌گیری منظم نیاز دارند. شاید در ظاهر، آن‌ها گران‌تر از کمپرسورهای هوای برقی باشند؛ اما ممکن است که کمپرسورهای هوای گازی، کم‌هزینه و مناسب‌تر برای پروژه یا منطقه کاری شما باشند.

نکات مثبت کمپرسور نیروی محرکه گازی

اگر بیشتر در خارج از ساختمان یا در مناطق دور افتاده نیاز به استفاده از کمپرسورها را دارید؛ کمپرسورهای هوای گازی مناسب کار شما هستند. آن‌ها بادوام و قابل اعتماد هستند و برای مدت زمان طولانی هوای فشرده صنعت شما را تامین می‌کنند. آن‌ها همچنین با قدرت زیاد می‌توانند، کارهای بسیار سنگین را انجام دهند.
از آنجا که کمپرسورهای هوا با نیروی محرکه گازی با سوخت کار می‌کنند، آن‌ها را می‌توان در هر فضایی نصب کرد و برای کارکرد، نیازی به برق ندارند و در مناطق دور افتاده، قابل نصب هستند. این نوع از دستگاه‌ها به سرمایه‌گذاری اولیه بیشتری احتیاج دارند. گاز نسبتا سوخت ارزان قیمتی محسوب می‌شود؛ بنابراین برای کارکرد دستگاه نیازی نیست تا مبلغ زیادی هزینه کنید.
کمپرسورهای هوای گازی به دلیل اینکه مونوکسید کربن بسیار کمی تولید می‌کنند؛ یک گزینه نسبتا سازگار با محیط زیست محسوب می‌شوند. آن‌ها حدود 30٪ دی اکسید کربن کمتر از گازوئیل و حدود 45٪ کمتر از زغال سنگ تولید می‌کنند.

پیشنهاد: یکی از دیگر محصولات پرکاربرد و پرطرفدار مشتریان ما، پمپ وکیوم است. اگر شما هم قصد خرید این محصول پرکاربرد را دارید می‌توانید سفارش خود را از طریق سایت ما انجام دهید.

معایب کمپرسور محرکه گازی

در حالی که کمپرسورهای نیرو محرکه گازی، قوی و قدرتمند هستند؛ اما در زمان روشن بودن صدای زیادی را تولید می‌کنند. ممکن است کارکنان در اطراف کمپرسورهای هوای گازی نیاز به نوعی محافظ شنوایی داشته باشند و دستگاه باید در یک منطقه باز نصب شود تا صدا در محیط پخش شود.
آن‌ها همچنین در اثر کارکرد، دودهای مضر منتشر می‌کنند، بنابراین نباید در مناطق سرپوشیده و بدون تبادل هوا قرار گیرند؛ زیرا این می‌تواند شرایط خطرناکی را برای کارگران شما ایجاد کند. با توجه به اندازه بزرگ و وزن سنگین، انتقال آن‌ها به راحتی و مانند کمپرسورهای برقی هوا آسان نیست.
مانند هر دستگاه یا ماشین گازسوز دیگر، کمپرسورهای هوا نیروی محرکه گازی باید به بهترین وجه و با رعایت نکات ایمنی در محل کار نصب شوند تا خطرات آتش‌سوزی را کاهش دهند. بدون این اقدامات احتیاطی، یک بی احتیاطی از یک کارمند می‌تواند باعث آتش گرفتن و در نتیجه حادثه ویرانگر شود.

نیرو محرکه برقی کمپرسور

کمپرسور هوا با نیرو محرکه برقی

این نوع کمپرسور هوا معمولا کوچک‌تر و سبک‌تر از همتایان گاز سوز خود بوده و فقط به برق متکی است. هزینه اولیه خرید کمپرسور برقی کمتر است، اما آن‌ها برای هر کاری مناسب نیستند.
پیشنهاد: اگر قصد خرید بلوئر مطمئنی دارید که با استفاده از آن، دیگر دغدغه‌ای بابت کیفیت محصولات خود نداشته باشید، می‌توانید به سایت ما مراجعه کرده و خرید خوبی را تجربه کنید.

نکات مثبت کمپرسور نیروی محرکه برقی

کمپرسورهای هوای برقی به راحتی می‌توانند در هر مکانی که برق وجود داشته باشد، کار کنند و تا زمانی که منبع انرژی داشته باشند به طور مداوم به کار خود ادامه می‌دهند. از آنجا که آن‌هاریال برق مصرف می‌کنند؛ بیشتر برای مشاغل داخل شهر و جاهایی که برق دارد، خارق العاده هستند و همچنین صدای نسبتا کمی تولید می‌کنند؛ بنابراین کارکنان شما نیازی به محافظ صدا ندارند. آن‌ها فقط به یک کابل برق نیاز دارند و از آنجا که سبک وزن هستند، به راحتی به هر جایی که به آن‌ها احتیاج داشته باشید، منتقل شوند.
برای راحتی بیشتر، بسیاری از کمپرسورهای برقی وقتی فشار بیش از حد تعیین شده باشد به طور خودکار خاموش می‌شوند و هنگامی که فشار به اندازه کافی پایین می‌آید؛ دوباره روشن می‌شوند. این ویژگی ایمنی استفاده از دستگاه را بدون نیاز به نگرانی مداوم در مورد چک کردن فشار توسط کارکنان، آسان می‌کند.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *