بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

انواع بلوئر هوا چیست و کاربرد آن‌ها چگونه است؟

انواع بلوئر هوا در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارند و از آن‌ها برای انتقال هوا و یا گاز از یک محیط به محیط دیگر استفاده می‌شود. آن‌ها دارای انواع مختلفی هستند و برای هر کاربردی، بلوئر مخصوص به آن کار را باید استفاده کنیم. انواع بلوئر به شرح زیر هستند.

جابجایی مثبت، گریز از مرکز، قطعه دوار، بلوئر رفت و برگشتی، احیا کننده و دوار، انواعی از بلوئر هستند که در صنعت کاربرد دارند. این پمپ‌ها هم به صورت تک مرحله‌ای و هم چند مرحله‌ای به کار برده می‌شوند.

انواع بلوئر مورد استفاده در صنایع

در صنایع مختلف، نیاز به تولید جریان بادتوسط دستگا‌ها وجود دارد که این هوا با فشار بالا و یا فشار کم مورد نیاز است. دقت داشته باشید که برای هر نوع مصرف، بلوئر خاصی تولید شده و از آن استفاده می‌شود. بعضی از این پمپ‌ها علاوه بر خاصیت دمندگی می‌توانند مکنده هم باشند و هوا یا گازهای مختلف را از محیط جمع آوری کرده و به جای دیگر انتقال دهند. در ادامه به چند نمونه، اشاره خواهیم کرد.

انواع بلوئر هوا چیست و کاربرد آن‌ها چگونه است؟

  • روتس بلوئر هوا

این نوع بلوئر هوا دارای دو کاربرد است یکی دمنده و دیگری مکنده. از پمپ روتس در صنایع مختلف استفاده می‌شود و در صورتی که بخواهیم از خاصیت مکنده آن استفاده کنیم؛ اگر از دو پمپ به صورت سری استفاده شود، نتیجه بهتری خواهد داشت و می‌توان به وکیوم بالا رسید.

این نوع از پمپ‌ها در اندازه‌ها و ظرفیت‌های مختلفی تولید می‌شوند؛ از چند متر مکعب تا صد هزار متر مکعب. این نوع از پمپ از یک پوسته و دو موتور دو یا سه لاب ساخته می‌شوند و با چرخش این دو روتور و حرکت لاب‌ها از یک جهت، مکش ایجاد شده و از طرف دیگر هوای با فشار زیاد تولید می‌شود.

فشار هوای تولید شده در این نوع از پمپ‌ها تا یک اتمسفر خواهد بود که این فشار هوا برای صنایعی مانند حوضچه‌های تصفیه آب، استخرهای پرورش میگو و ماهی، صنایع اسید سازی، فولاد، انتقال مواد و جاهایی که به خلاء نیاز است؛ مناسب بوده و کاربرد دارند.

مزیت اصلی این نوع از پمپ‌ها یا کمپرسور هوا ، هوای خروجی خشک آن است که مواد و روغن در خود ندارد. برای این که کارکرد بهتری داشته باشد؛ می‌توان برای هوای ورودی فیلتر نصب کرد و یا دمای پمپ در حد معمول کنترل شود. از طرف دیگر سرویس به موقع و روغن‌کاری منظم باعث بهتر کار کردن پمپ خواهد شد.

  • بلوئر ساید چنل

این نوع از پمپ به صورت دمنده کم فشار و یا برای وکیوم کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این نوع پمپ برای ایجاد وکیوم استفاده می‌شود و می‌توان به صورت یک مرحله‌ای و یا دو مرحله‌ای مورد استفاده قرار بگیرد. بلوئر ساید چنل نمی‌تواند، فشار بالایی را در هوای خروجی ایجاد نماید؛ اما در صنایع مختلف کاربرد فراوان دارد و در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند.

بلوئر ساید چنل

پیشنهاد: یکی دیگر از محصولاتی که مورد استقبال بسیاری از مشتریان پارس وکیوم قرار میگیرد، بلوئر هوا می‌باشد؛ پارس وکیوم نماینده رسمی بلوئر روبوسکی و بلوئر ارزن می‌باشد و شما میتوانید برای انتخاب و خرید بهترین و باکیفیت‌ترین بلوئرهای موجود در بازار با کارشناسان ما در پارس وکیوم در ارتباط باشید.

  • فن بلوئر هوا

فن بلوئر هوا به وسیله پروانه‌ها و تیغه‌ها جریان هوای بالایی ایجاد می‌کند ولی این باد فشار بالایی ندارد. روتور با سرعت بالا حرکت می‌کند و باعث ایجاد جریان هوای شدید می‌شود. معمولا این نوع از بلوئرها به وسیله موتور الکتریکی کار می‌کنند ولی انواع بزرگ‌تر آن‌ها از موتورهای دیزلی برای به گردش در آوردن پروانه‌ها و تیغه‌ها استفاده می‌کنند. این نوع از فن‌ها قادر به تولید هوای با حجم و شدت بالا ولی با فشار کم هستند؛ برخلاف کمپرسورها که هوای با حجم کم و فشار بالا تولید می‌کنند.

بیشتر بدانید: برای آشنایی با “مزایای استفاده از بلوئر” مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

  • اسکرو بلوئر هوا

اسکرو بلوئر دارای دو محور بوده که با حرکت آن‌ها از یک طرف مکش ایجاد شده و از طرف دیگر هوا با فشار بالا خارج می‌شود. از این نوع بلوئرها در صنایعی که هوای فشرده با فشار بالا مورد نیاز است کاربرد فراوان دارد.

4 پاسخ

  1. سلام من کمپرسورم رو 5 ساله دارم اما تازگیا صدای خیلی زیادی تولید میکنه که قبلا به این شدت نبود این صدا ممکنه از چه مشکلی باشه؟

    1. سلام
      بهتره که کمپرسور به صورت سالیانه توسط متخصص بررسی بشه و در صورت نیاز سرویس شود. لطفا برای بررسی مشکل کمپرسور خود حتما با یک متخصص مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *