بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

درباره کمپرسور با سرعت متغیر بیشتر بدانید

کمپرسور با سرعت متغیر (VSD) به تازگی محبوبیت بالایی پیدا کرده و از این نوع کمپرسور در کاربردهای مختلف استفاده می‌شود. این دستگاه مزایایی دارد و در برخی از شرایط می‌توان آن‌ها را جایگزین انواع دیگر کرد. این نوع از کمپرسور، کارآمدترین گزینه به لحاظ مصرف انرژی است.در این مقاله از پارس وکیوم به بررسی این موضوع میپردازیم که آیا شما نیاز به یک کمپرسور با سرعت متغیر داریم یا خیر.

کمپرسورهای با سرعت متغیر قادر خواهند بود تا با سرعت متغیر کار کنند. در زمانی که به توان بالایی نیاز است؛ با بیشترین دور حرکت می‌کنند و در صورتی که به مقدار توان کمتری نیاز باشد؛ سرعت حرکت این کمپرسورها کم می‌شود. با این تغییر در سرعت، مصرف انرژی کاهش می‌یابد و در طولانی مدت با مصرف کمتر انرژی در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد.

کمپرسور با سرعت متغیر

ما نمی‌خواهیم یک کمپرسور با سرعت متغیر را توصیه کنیم، فقط به این دلیل که مشتریان به آن‌ها علاقه نشان دادند؛ انجام این کار از نظر ما غیر مسئولانه خواهد بود. با این حال، به نظر می‌رسد این کمپرسورها مزایایی دارند که استفاده از آن‌ها هر روز بیشتر می‌شود و در برخی از مواقع آن را جایگزین کمپرسور اسکرو می‌کنند.

ما در آزمایشی یک کمپرسور 60 اسب بخار از یک برند متفاوت را با دو کمپرسور با سرعت متغیر 30 اسب بخار جایگزین کردیم. هیچ مشکلی با کمپرسور 60 اسب بخار گزارش نشده بود؛ البته کمپرسورهای معمولی مصرف برق بالاتری دارند. برای نگهداری کمپرسور سرعت متغیر 30 اسب بخار، هزینه کمتری صرف شده و به میزان انرژی کمتری نسبت به یک کمپرسور 60 اسب بخار در زمان کارکرد نیاز دارند.

در چه زمانی به کمپرسور با سرعت متغیر نیاز اس ت؟

یک کمپرسور با سرعت متغیر یک سرمایه‌گذاری بسیار پرهزینه است. شما فقط باید در شرایط خاص یکی از آن‌ها را بخرید البته میزان انرژی مصرفی در طول زمان استفاده، این هزینه بالای اولیه را جبران خواهد کرد. البته در حدود 90٪ موارد، نصب یک کمپرسور به درستی انجام نمی‌شود تا بتواند بیشترین بازده را داشته باشد.

پیشنهاد: اگر قصد خرید کمپرسور را دارید، برای انتخاب بهتر و اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله “10 نکته برای انتخاب بهترین کمپرسور هوا” را که در همین رابطه است را مطالعه کنید و یا برای اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر با کارشناسان ما در پارس وکیوم با شماره تماس 66801373-021 حاصل فرمایید.

استفاده صحیح از یک کمپرسور VSD به عنوان یک کمپرسور تریم در جایی که چند دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد، است. اگر سیستم کمپرسور هوا شما این گونه باشد، احتمالا یک کمپرسور سرعت متغیر VSD مناسب‌ترین نوع خواهد بود و در صورتحساب‌های برق شما میزان زیادی صرفه‌جویی خواهد شد.

اگر عملیات مورد نظر شما در اینجا لیست نشده است؛ نباید یک کمپرسور با دور متغیر VSD خریداری کنید:

  1. یک کمپرسور با سرعت متغیر در ابتدا هزینه بیشتری دارد.
  2. یک کمپرسور معمولی با یک مخزن به اندازه مناسب، تقریبا در هر شرایطی کارآمدتر خواهد بود.
  3. کمپرسورهای VSD هنگام خراب شدن، بسیار پر هزینه‌تر هستند.
  4. کمپرسورهای VSD نسبت به شرایط محیط، حساس‌تر و نسبت به کمپرسورهای معمولی شکننده‌تر هستند.
  5. اگر به دلیل داشتن تغییرات در تقاضا از یک کمپرسور VSD استفاده می‌کنید؛ معمولا کمپرسورهای معمولی کارآمدتر خواهند بود.
  6. هنگامی که یک VSD در شرایط کم بار، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ امکان ایجاد مشکلات زیاد خواهد بود، همچنین رطوبت می‌تواند بر روی روغن داخل آنها تاثیرگذار باشد.
  7. کمپرسورهای VSD هزینه اولیه بالاتری نسبت به کمپرسورهای معمولی در همان اندازه دارند.
  8. کمپرسورهای VSD، اگر اندازه مناسبی داشته باشند؛ تقریبا خاموش نمی‌شوند. این هزینه‌های تعمیر و نگهداری شما را افزایش می‌دهد، زیرا کمپرسور ساعات بیشتری کار می‌کند و امکان استهلاک قطعات بالا خواهد رفت.

variable speed compressor

در زمان انتخاب کمپرسور هوا به مورد مصرف آن توجه داشته باشید. هر محصول برای شرایط خاص طراحی شده و اگر در جای نامناسب از آن استفاده شود، باعث بالا رفتن هزینه‌های شما خواهد شد. کمپرسور با سرعت متغیر هزینه اولیه بالاتری دارد، اما در طول زمان هزینه مصرف برق آن، این هزینه اولیه را جبران خواهد کرد. اما باید در جایی نصب شود که شرایط مناسب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *