بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

آیا نیازی به نصب تابلو برق تایمر دار برای کمپرسور هوا است؟

تنظیم زمان بین عملکردهای متفاوت در چنین دستگاه‌هایی می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد خصوصا زمانی که از آنها استفاده‌های صنعتی می‌شود و کمپرسورهای هوا همواره تحت فشار باشند. تایمرهای برق می‌توانند در انواع تابلوهای اتوماسیون، زمان‌سنج‌ها، فرمان راه‌اندازی خودکار دستگاه، راه‌اندازی موتورهای سنگین و … کاربردهای متعددی داشته باشند. در ادامه این مطلب از پارس وکیوم به بررسی نیاز نصب تابلو برق تایمر دار برای کمپرسور پرداخته خواهد شد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

کمپرسورهای هوا ازجمله تجهیزات کاربردی و پراستفاده‌ای هستند که می‌توانند در صنایع و مشاغل مختلف به کار گرفته شوند و در اصل ابزارهایی هستند که سیالات را دریافت کرده و با فشاری بیشتر از فشار ورودی آنها را خارج می‌کنند. این تجهیزات می‌توانند براساس فاکتورهای مختلفی همچون نوع موتور محرک، فشار مکش و دهش، نحوه عملکرد، سرعت و … به انواع مختلفی تقسیم شوند.

نصب تابلو برق تایمر دار برای کمپرسور هوا

کمپرسور هوا؛ یک دستگاه پنوماتیک

کمپرسور هوا در حقیقت یک دستگاه پنوماتیک است که می‌تواند با استفاده از یک موتور الکتریکی، دیزلی، بنزینی و … نیرو را به یک انرژی بالقوه ذخیره شده در هوای تحت فشار تبدیل کند. در حقیقت کمپرسور هوا می‌تواند هوا را در داخل یک مخزن تحت فشار قرار دهد و انرژی جنبشی ذرات آن را افزایش دهد. این دستگاه‌ها می‌توانند انرژی الکتریکی را به انرژی جنبشی تبدیل کنند و همانند یک موتور احتراقی عمل نمایند. از جمله مهم‌ترین کاربردهای کمپرسورهای هوا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده در صنعت خودروسازی
  • استفاده در صنعت غذا و دارو
  • استفاده در صنعت پتروشیمی، نفت و گاز
  • استفاده در صنعت پزشکی
  • استفاده در صنعت نساجی، رنگ، رزین و …
  • استفاده در صنعت کشاورزی، دامداری و شیلات
  • استفاده در مشاغل مختلف مانند نقاشی
  • استفاده در صنایع نظامی، دریایی و هوایی و …

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی کامل با انواع کمپرسور صنعتی می‌توانید مقاله «آشنایی با انواع کمپرسور صنعتی و کاربردهای هرکدام» را مطالعه کنید.

تابلو برق تایمر دار چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

دستگاه تایمر برق در حقیقت وسیله‌ای است که با زمان دادن به آنها سیگنال را پس از مشخص شدن زمان آن به سمت خروجی راهنمایی می‌کنند. این دستگاه‌ها می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند که مهم‌ترین آنها شامل تابلو برق‌های تایمر دار پنوماتیکی یا بادی، تابلو برق‌های تایمر دار دیجیتالی و تابلو برق‌های تایمر دار آنالوگ هستند. از جمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزایای استفاده از تابلو برق‌های تایمر دار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این تایمرها می‌توانند در صرفه‌جویی در زمان نقش ویژه‌ای داشته باشند.
  • استفاده از این دستگاه‌ها باعث می‌شود که در مصرف انرژی بیشتر از 40 درصد صرفه‌جویی شود
  • این دستگاه‌ها اجازه نمی‌دهند که دستگاه‌های مختلف تحت فشار قرار بگیرند.
  • تابلو برق‌های تایمر دار می‌توانند باعث کاهش هزینه‌ها شوند چرا که از خراب شدن دستگاه‌ها جلوگیری می‌کنند.
  • استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانند زمان از کار افتادگی دستگاه‌های مختلف را کاهش می‌دهند و باعث می‌شوند که هزینه‌های تعمیر و نگهداری دستگاه‌ها به مراتب کمتر شوند.

ضرورت نصب تابلو برق تایمر دار برای کمپرسور

همان‌طور که گفته شد تابلو برق‌های تایمر دار می‌توانند قابلیت‌ها و مزایای متعددی داشته باشند و امروزه می‌توانند بر روی انواع دستگاه‌های صنعتی، نیمه‌صنعتی و غیر صنعتی نصب شوند. از جمله دلایلی که نشان می‌دهد استفاده از تابلوبرق‌های تایمر دار برای کمپرسور اسکرو و سایر کمپرسورهای هوا ضروری است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمپرسورهای هوا که در صنایع مختلف استفاده می‌شوند همواره در حال کار هستند و تحت فشار بالایی قرار دارند و استفاده از تابلو برق‌های تایمر دار باعث می‌شود که این کمپرسورها فقط در صورت نیاز شروع به کار کنند.
  • کمپرسورهایی که به تایمر مجهز شده‌اند می‌توانند طول عمر بیشتری داشته باشند و میزان هزینه‌های تعمیر و نگهداری آنها به حداقل میزان ممکن برسد.
  • تابلو برق‌های تایمر دار می‌توانند با مدیریت فعالیت کمپرسورهای هوا از داغ شدن آنها و آسیب دیدن بخش‌های مختلف آنها جلوگیری کنند.
  • استفاده از تابلو برق تایمر دار برای کمپرسور می‌تواند در کاهش هزینه‌های و صرفه‌جویی در انرژی‌ها تاثیر زیادی داشته باشد. در حقیقت این تابلو برق‌ها به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که کمپرسورها فقط در صورت نیاز فعالیت داشته باشند و این می‌تواند در صرفه‌جویی در انرژی و هزینه‌ها نقش ویژه‌ای داشته باشد.
  • همچنین استفاده از این تابلوها در کمپرسورهای هوا باعث کاهش استهلاک قطعات مختلف شده و به افزایش طول عمر کمپرسور کمک می‌کند.

تابلو برق روی کمپرسور اسکرو

پیشنهاد مطالعه: یکی از دیگر انواع کمپرسورها، نوع پیستونی آن است که ما در وبلاگ پارس وکیوم در مورد آن صحبت کرده‌ایم. اگر می‌خواهید اطلاعات لازم و کافی درباره انواع کمپرسور پیستونی و کارکرد آن‌ها را بدست آورید، به وبلاگ ما مراجعه کنید.

جمع‌بندی نهایی

کمپرسورهای هوا از جمله مهم‌ترین و کاربردی‌ترین تجهیزاتی هستند که می‌توانند در صنایع و مشاغل مختلف استفاده‌های گوناگونی داشته باشند. با توجه به آنکه بسیاری از کمپرسورهای هوا در صنایع مختلف به صورت مستمر کار می‌کنند می‌توانند به شدت تحت فشار قرار گرفته و هزینه تعمیر و نگهداری آنها بالا برود. نصب تابلو برق تایمر دار برای کمپرسور می‌تواند در کاهش هزینه‌ها، افزایش طول عمر کمپرسور، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و… تاثیر زیادی داشته باشد.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *