بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

پمپ روغن داغ

پمپ‌ها ازجمله تجهیزاتی هستند که در بسیاری از صنایع برای انتقال سیالات مختلف از نقطه‌ای به نقطه دیگر استفاده می‌شوند و می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند و بر اساس فاکتورهای مختلفی دسته‌بندی شوند. پمپ روغن داغ که با نام پمپ سیرکوله نیز شناخته می‌شود ازجمله رایج‌ترین و کاربردی‌ترین پمپ‌ها هستند که انواع مختلفی داشته و می‌توانند استفاده‌های صنعتی متعددی داشته باشند. در حقیقت پمپ‌ها بر اساس فاکتورهایی همچون نوع موتور، نحوه عملکرد، تعداد مراحل کار و … دسته‌بندی می‌شوند و پمپ‌های روغن داغ یکی از انواع پمپ‌های گریز از مرکز هستند که بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. در ادامه این مطلب از پارس وکیوم به بررسی کامل این پمپ‌ها، ویژگی‌ها و کاربردهایی که دارند پرداخته خواهد شد.

هم‌چنین اگر قصد خرید بلوئر هوا باکیفیت و مطمئن را دارید، پارس وکیوم یکی از بهترین انتخاب‌های شما می‌باشد. همچنین اگر در هر یک از مراحل خرید با سوالی مواجه شدید می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۶۸۰۱۳۷۳ تماس بگیرید تا مشاوران ما به شما کمک کنند.

پمپ روغن داغ چیست؟

پمپ روغن داغ که با نام پمپ سیرکوله نیز شناخته می‌شود یکی از انواع پمپ‌های سانتریفیوژی است که مخصوص حرکت و انتقال سیالات در سیستم‌های بسته است. این پمپ می‌تواند سیال را به صورت مؤثر و بدون ایجاد نقاط داخل به گردش در بیاورد. این نوع از پمپ‌های گریز از مرکز می‌توانند تا 350 درجه دما را تحمل کنند. پمپ روغن داغ معمولاً برای جابجای مایعات داغ مانند روغن و آب با دمای بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد و به صورت افقی و با مکش تک‌زمانه عمل می‌کند. در اصل پمپ روغن داغ قادر است روغن با دمای بالا تا ۳۵۰ درجه سانتی‌گراد و آب تا دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد را به جریان بیندازد و از موادی ساخته می‌شود که می‌تواند در برابر حرارت و مواد شیمیایی مقاومت بالایی داشته باشد.

برای آشنایی کامل با انواع کمپرسور سانتریفیوژ ، مقاله‌ای در بلاگ پارس وکیوم آماده کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه کنید.

پمپ سیرکوله

نحوه عملکرد و ساختمان پمپ روغن داغ

پمپ روغن داغ به صورت افقی است و دارای یک مکنده گریز از مرکز با محفظه حلزونی می‌باشد و ابعاد آن بر اساس استانداردهای جهانی ((DIN EN 733)DIN24255) تعیین می‌شود. در این پمپ پروانه به وسیله یک موتور الکتریکی به چرخش در می‌آید و باعث مکش ماده سیال خواهد شد. پره‌های پمپ می‌توانند به جابجا کردن مایع به آن شتاب داده و انرژی جنبشی آن را افزایش بدهند. انرژی جنبشی می‌تواند به فشار تبدیل شود و در نهایت باعث می‌شود که سیال به صورت پرفشار از منفذ خروجی جریان خارج گردد.

مشخصات و ویژگی‌های پمپ روغن داغ

پمپ‌های روغن داغ همانند پمپ خلا و انواع پمپ‌های دیگر می‌تواند ویژگی‌ها و مشخصات منحصربه‌فردی داشته باشد به همین دلیل از کاربردهای متعددی برخوردار است.

این نوع از پمپ‌ها دارای ساختمان افقی یک طبقه بوده و از محفظه‌ای حلزونی یک مکشه گریز از مرکز برخوردار است. از نظر هیدرولیکی پروانه پمپ بالانس بوده و به‌صورت یکسر آویز نصب می‌شود، همچنین محفظه حلزونی دارای پایه و محفظه یاتاقان بدون پایه است. هر چه میزان دمای پمپ افزایش پیدا کند میزان تحمل فشار آن‌ها کمتر می‌شود و این پمپ‌ها می‌توانند برای جابجایی سیالات با ویسکوزیته تا 50000 (CP)، نرخ جریان تا 83000 لیتر در دقیقه و قابلیت فشار تا 50 بار استفاده شوند. مهم‌ترین ویژگی‌های این پمپ‌ها به شرح زیر می‌باشند:

  • حرارت سیال تا 300 درجه سانتی‌گراد بوده و آب‌بندی محور پمپ با استفاده از یک نوار گرافیتی نسوز صورت می‌گیرد.
  • سرعت دورانی این پمپ 1450 تا 2900 دور در دقیقه بوده و قطر خروجی آن از 32 تا 100 میلی‌متر متغیر است.
  • فلنج مکش و رانش پمپ مطابق با استاندارد DIN1092-2/PN10 است و خنک کاری پمپ توسط هوا انجام می‌شود.
  • آب‌بندی این پمپ‌ها از نوع آب‌بندی مکانیکی بوده و در کلاس F قرار می‌گیرد.
  • موتور این پمپ از نوع موتورهای 3 فاز، 50 هرتز و 400 ولت بوده و میزان حفاظت الکتروموتور در مقابل نفوذ رطوبت و گرد و غبار IP55 می‌باشد.

انواع پمپ روغن داغ

همان‌طور که گفته شد پمپ‌ها می‌توانند بر اساس فاکتورها و پارامترهای مختلفی دسته‌بندی شوند و پمپ روغن داغ نیز از این قاعده خارج نخواهد بود. ازجمله رایج‌ترین انواع پمپ‌های روغن داغ می‌توان به پمپ روغن داغ سانتریفیوژ، پمپ روغن داغ دنده‌ای، پمپ روغن داغ مغناطیسی و پمپ کند اشاره کرد. همچنین از نظر فاکتورهای دیگری همچون برند سازنده، کاربردهای صنعتی و غیر صنعتی، نوع برق مصرفی، سایز و ابعاد و … می‌توان پمپ‌های روغن داغ را تقسیم‌بندی کرد.

پمپ مغناطیسی یا مگنتی نیز نوعی از انواع پمپ وکیوم است که ویژگی‌ها و کاربردهای مختلفی دارد. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‎‌کنیم مقاله نوشته شده توسط تیم محتوای پارس وکیوم را مطالعه کنید.

مهم‌ترین کاربردهای پمپ روغن داغ

پمپ‌های روغن داغ برخلاف انواع پمپ‌های گریز از مرکزی دیگر می‌توانند ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی داشته باشند به همین دلیل از کاربردها و استفاده‌های متعددی برخوردارند. از مهم‌ترین کاربردهای این پمپ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از این پمپ‌ها می‌توان برای پمپاژ، گردش و انتقال روغن‌ها تا دمای 350 درجه در صنایع مختلف استفاده کرد.
  • از این پمپ‌ها می‌توان در صنایع مختلفی همچون رنگ، غذا و دارو، نساجی، چرم، کاغذ، برق، فولاد، پلاستیک و … استفاده کرد.
  • از این پمپ‌ها می‌توان برای سیستم‌های تبادل حرارتی با سیال روغن بهره برد.
  • در کارخانه‌ها صنعتی برای انتقال روغن صنعتی با ویسکوزیته پایین که اثر شیمیایی چندانی بر روی قطعات پمپ نداشته و حاوی ذرات معلق جامد نمی‌باشد.
  • پمپ روغن داغ می‌تواند در صنایعی همچون قیرسازی، روغن‌های معدنی، ساختمان‌سازی، پتروشیمی، نفت و گاز، آب و فاضلاب و … کاربرد داشته باشد.

پمپ روغن داغ چیست

قیمت پمپ روغن داغ

پمپ روغن داغ همانند انواع پمپ‌های دیگر می‌تواند ویژگی‌ها، مشخصات، کاربردها و قابلیت‌های متعددی داشته باشد و از تنوع بالایی برخوردار است. از مهم‌ترین فاکتورهایی که می‌توانند بر روی قیمت این پمپ‌ها مؤثر باشند می‌توان به مواردی همچون نوع پمپ، میزان مصرف انرژی، کاربردهای پمپ، برند و شرکت سازنده، ویژگی‌ها و مشخصات پمپ، جنس و کیفیت ساخت پمپ، نرخ ارز و نوسانات آن، فروشگاه عرضه‌کننده، استانداردهای تولید پمپ، مدت‌زمان گارانتی و … اشاره کرد.

جمع‌بندی نهایی

 پمپ روغن داغ یا پمپ سیرکوله از انواع پمپ‌های سانتریفیوژی است که مخصوص حرکت و انتقال سیالات در سیستم‌های بسته بوده و می‌تواند تا دمای 350 درجه را تحمل کند. این پمپ انواع مختلفی از نظر نوع موتور، برق مصرفی، ویژگی‌ها و … دارد و می‌تواند کاربردهای متعددی در صنایعی همچون غذا و دارو، پتروشیمی، نفت، گاز، کاغذ، نساجی، چرم و … داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *