بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

پمپ وکیوم بکر چیست

پمپ وکیوم بکر (Becker Vacuum Pump) در میان پیشرفته‌ترین محصولات جهان جای دارند که اطمینان و کارایی خیره‌کننده‌ای را در اختیار هر صنعتی قرار می‌دهند. شرکت بکر پمپ‌های خود را با استفاده از فناوری روز و در انواع روغن‌دار و بدون روغن تولید و راهی بازار می‌کند. نکته‌ جالب توجه در مورد پمپ‌ های بکر این است که معمولا طول عمری به مراتب بیشتر از سایر تجهیزات مشابه دارند و همین مسئله به شهرت این محصولات در سطح جهانی کمک شایانی کرده است.

بکر انواع مختلفی از پمپ‌ها مانند پمپ خلا اسکرو و دوار را ارائه می‌دهد که طیف گسترده‌ای از نیازها را برطرف می‌سازند. تمرکز این شرکت همواره بر بهبود کارایی محصولات و همچنین کاهش مصرف آن‌ها بوده است. به همین خاطر، استفاده از این پمپ‌ها باعث می‌شود که محیط کاری تمیزتر، آرام‌تر و حرفه‌ای‌تر در اختیار داشته باشید. ادامه این مطلب از پارس وکیوم را بخوانید تا مشخصات کامل این پمپ‌ها را بررسی کرده و نکاتی را در مورد کاربرد آن‌ها در صنایع مختلف را مرور کنیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

پمپ وکیوم بکر

کاربردهای پمپ وکیوم بکر

به صورت کلی، پمپ وکیوم بکر بخش‌ زیادی از نیازهای مکشی بسیاری از صنایع را کاملا بر عهده دارد. برخی از بخش‌های متکی به این تجهیزات پرکاربرد عبارت‌اند از:

  • صنایع هوافضا – لمینت بال و قطعات مختلف هواپیما
  • ساخت و ساز – انتقال مواد به بخش‌های مختلف، حذف رطوبت و نگهداری تجهیزات
  • خودرو و لاستیک – جابجایی مواد پلاستیکی و ترکیبی، تشکیل خلاء و بلند کردن اجسام
  • پردازش مواد غذایی – بسته‌بندی با استفاده از خلاء، خشک کردن هوای ظروف استریل شده، گاززدایی، پرس مواد غذایی برای تقطیر و موارد دیگر
  • صنعت الکترونیک – تولید و چاپ مدارهای الکترونیکی، ضدعفونی و تعمیر قطعات
  • صنعت تصفیه فاضلاب – استخراج سموم مختلف از زباله‌های شهری و روستایی، انتقال مواد بازیافتی، هوادهی ذرات زباله و آماده‌سازی لوله‌های تحویل با استفاده از خلاء
  • صنایع بهداشتی – استخراج گازهای سمی و خطرناک، بالشتک هوا برای بیماران آسیب دیده، بررسی ارتوپدی و آزمایش هوا، نمونه‌برداری از اتاقک‌ها، کابینت بخار و تصفیه هوای متمرکز
  • صنعت چاپ – تولید کاغذ مورد استفاده برای چاپ روزنامه و مجلات، گردآوری و انتقال صفحات، تولید پاکت
  • ایجاد خلاء – موارد استفاده بسیار متنوع شامل تولید پلاستیک و رزین با اشکال مختلف، ساخت بدنه قایق و برداشتن و حمل صفحات حساس

نحوه عملکرد پمپ های وکیوم بکر

خلاء به یک فضای خالی از ماده گفته می‌شود که فشار گاز درون آن از فشار اتمسفر (محیط اطراف) کمتر است. عملکرد اصلی پمپ وکیوم نیز تغییر فشار در یک فضای محدود است تا یک خلاء کامل یا جزئی را به صورت مکانیکی یا شیمیایی ایجاد کند. فشار هوا بدین صورت است که همیشه سعی دارد با استفاده از مولکول‌های گاز از بالا به سمت پایین جریان یابد تا کل سطح محفظه به صورت کامل پر شود. از همین رو، اگر یک فضای کم‌فشار جدید وارد این سیستم گردد، گاز به طور طبیعی از منطقه دارای فشار بالا به سمت منطقه جدید و کم‌فشار جریان می‌یابد تا زمانی که هردوی آن‌ها فشار یکسانی داشته باشند.

باید به این نکته توجه داشت که فرایند ایجاد خلا از طریق مکیدن گازها ایجاد نمی‌شود، بلکه مولکول‌ها به فضاهای مورد نظر هل داده می‌شوند. مکانیزم کار پمپ های خلا اساسا به این شکل است که مولکول‌های گاز را از یک محفظه به محفظه‌ای دیگر منتقل می‌کنند تا با تغییر حالت‌های فشار بالا و فشار پایین، خلاء ایجاد ‌شود.

پیشنهاد مطالعه: ما در یک مقاله از بلاگ پارس وکیوم در مورد تفاوت پمپ‌های تک‌مرحله‌ای و دومرحله‌ای به طور کامل توضیحاتی را ارائه داده‌ایم برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله “بررسی کامل و تفاوت های پمپ وکیوم تک مرحله ای و دو مرحله ای” را مطالعه بفرمایید.

اصول پمپ وکیوم بکر

با حذف مولکول‌ها از فضای خلاء، از میان برداشتن مولکول‌های اضافی به صورتی چشمگیر سخت‌تر شده و قدرت خلاء را افزایش می‌دهد. محدوده فشار پمپ وکیوم بکر به چند صورت است:

  • خلاء پایین: 760 – 0.75 Torr
  • خلاء متوسط: 0.75 – 7.5-3 Torr
  • خلاء بالا: 7.5-3 – 7.5-7 Torr
  • خلاء بسیار بالا: 7.5-7 – 7.5-11 Torr
  • خلاء فوق‌العاده شدید: بیش از 7.5-11 Torr

محدوده فشار ایجاد شده توسط پمپ خلا موجب طبقه‌بندی آن‌ها بر اساس انواع قابلیت می‌شود. این طبقه‌بندی‌ها عبارت‌اند از:

  1. پمپ‌های اولیه که محدوده فشار کمی دارند و برای کارهای سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  2. پمپ‌های تقویت‌کننده که فشار متوسطی داشته و برای اکثر آزمایشگاه‌ها مناسب هستند.
  3. پمپ‌های ثانویه که محدوده فشار بسیار بالایی داشته و صنایع سنگین‌ از آن‌ها بهره می‌برند.

پمپ‌ های وکیوم به دو صورت روغن‌دار و بدون روغن کار می‌کنند. همانطور که قبلا به آن‌ اشاره کردیم، پمپ‌های بکر از نوع بدون روغن هستند، چرا که استفاده از روغن نگرانی‌های زیادی را از لحاظ بهداشتی محیط به وجود می‌آورد.

پیشنهاد مطالعه: هم‌چنین شما برای آشنایی بیشتر با انوع پمپ می‌توانید مقاله انواع پمپ را که در ایم مورد نگاشته شده است را مطالعه کنید.

becker vacuum pump

مزایای پمپ وکیوم بکر

محصولات بکر سال‌هاست که در سطحی جهانی به عنوان بهترین برند پمپ خلا شناخته می‌شوند. بیشتر پمپ‌های این شرکت از مکانیزم جابجایی مثبت استفاده می‌کنند و در نتیجه کارایی آن‌ها بسیار افزایش می‌یابد. برخی از مزایای پمپ وکیوم بکر بدین صورت هستند:

  • مکانیزم مستقیم و بدون استفاده از تسمه

پمپ‌های بکر به هیچ عنوان از تسمه برای راه‌اندازی موتور استفاده نمی‌کنند. این یعنی هرگز نگران پاره شدن یا اصطکاک قطعات به دلیل دوران تسمه نخواهید بود.

  • کنترل کامل روی تنظیمات پمپ خلا

یکی از بزرگ‌ترین مزایای این پمپ‌ها میزان کنترلی است که روی عملکرد دستگاه دارید. در واقع می‌توان میزان فشار این دستگاه را در هر لحظه به صورت دلخواه تنظیم کرد.

  • کارکرد ٪۱۰۰ بدون روغن

عدم استفاده از روغن به این معناست که هیچ آلودگی متوجه تجهیزات دیگر شما نخواهد شد و در همان حال نیازی به خرید روغن اضافه برای کار با دستگاه ندارید.

پیشنهاد: یکی از دیگر محصولات پرکاربردی که عموما مورد استفاده صنایع مختلف قرار می‌گیرد و مشتریان ما نسبت به خرید آن اقدام می‌کنند، بلوئر است. اگر شما هم قصد خرید بلوئر درجه یک و اصل را دارید، می‌توانید وارد سایت ما شده و یا با شماره ۶۶۸۰۱۳۷۳-۰۲۱ تماس بگیرید.

  • عملکرد بدون سر و صدا

در زمان کار با پمپ وکیوم بکر متوجه هیچ سر و صدای اضافه‌ای نخواهید شد. این یعنی استفاده از آن‌ها حتی در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های کوچک نیز کاملا ممکن است.

  • عمر طولانی و نیاز ناچیز به تعمیر و نگهداری

خریداری هر کدام از پمپ های خلا بکر شما را تا سال‌های طولانی از هرگونه محصول دیگر بی‌نیاز می‌کند. قطعات مختلف ماشین‌آلات بکر هیچ تماس فیزیکی با هم ندارند که به نوبه خود باعث افزایش طول عمر آن‌ها به شیوه‌ای چشمگیر می‌شود. جای گفتن دارد که این پمپ‌ها عمدتا نیازی به تعمیر و نگهداری چندان زیادی ندارند و یک نظافت دوره‌ای برای اطمینان از عملکرد بهینه آن‌ها کافی است. سایش کمتر قطعات به معنای تعمیر و نگهداری کمتر است و این مسئله در وقت و پول شما صرفه‌جویی خواهد کرد.

ما قبلا به موضوع تعمیر پمپ وکیوم پرداختیم که می توانید آن را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *