بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

موارد استفاده از دمنده های تهویه هوا در فراوری مواد غذایی

دمنده های تهویه هوا کاربردهای شگفت‌آور فراوانی دارند که شاید از آن‌ها بی‌ اطلاع باشید. این دستگاه‌های دمنده در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که شامل صنایع دارو، تولید، فراوری مواد زائد و فراوری مواد غذایی می‌شوند. انواع دمنده های تهویه کمی به عملیات نگهداری نیاز دارند و به ویژه در دو صنعت ذکر شده آخر بسیار مفید هستند. فرآوری و بسته بندی مواد غذایی به شدت متکی به انواع مختلف فن‌ها و دمنده‌ها است. با خواندن ادامه مطلب، اطلاعات بیشتری در مورد دمنده های تهویه پر فشار و بلوئر هوا در صنعت فرآوری مواد غذایی کسب کنید.

آنچه در این مقاله میخوانید:

سیستم دمنده هوای تیغه‌ای

یکی از متداول‌ترین کاربردهای دمنده های تهویه هوا در صنعت فرآوری مواد غذایی، استفاده از سیستم‌های دمنده هوای تیغه‌ای است. این نوع دمنده‌ها معمولا در فرایند بسته‌بندی به ویژه در مواد غذایی و نوشیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. متداول‌ترین کاربرد این دمنده های تیغه‌ای، جذب یا خارج کردن ذرات گرد و غبار از سطح محصولات است. در فرآوری مواد غذایی، این به معنای از بین بردن تراکم ذرات یا آب حاصل از شستشو برای جلوگیری از آسیب دیدن بسته‌بندی است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع بلوئر می‌توانید مقاله ای که توسط تیم محتوایی پارس وکیوم با عنوان “انواع بلوئر هوا چیست و کاربرد آن‌ها چگونه است؟” را بررسی کنید.

سیستم‌های دمنده هوای تیغه‌ای، وسیله‌ای فوق العاده مهم در صنعت بسته بندی مواد غذایی هستند. بدون استفاده از این دمنده های صنعتی، بسته بندی مواد غذایی، مدت زمان بسیار زیادی طول می‌کشد که در نهایت منجر به افزایش هزینه‌های بسته‌بندی و در نهایت بالا رفتن هزینه نهایی محصول برای مصرف کننده می‌شود. با استفاده از دمنده های هوای تیغه‌ای، شرکت‌های بسته بندی قادر به پایین نگه داشتن هزینه‌های عملیاتی و افزایش بهره‌وری کلی محصولات خود هستند.

دمنده‌های تهویه هوا در فراوری مواد غذایی

دمنده های تهویه هوا

از دمنده های تهویه هوا بیش از خشک کردن مواد غذایی و آشامیدنی‌ها استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از آن‌ها برای انتقال مواد غذایی به داخل بسته بندی یا آماده سازی آنها برای قرار گرفتن درون بسته بندی‌ها استفاده کرد. چرا که این نوع از دمنده‌ها، قادر به جابجایی آرام مواد هستند؛ آن‌ها اغلب در صنایع غذایی برای کنترل و جابجایی ایمن مواد شکننده مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مواد شامل مواردی مانند تخم مرغ یا میوه‌های نرم است که به راحتی شکسته یا له می‌شوند.

به منظور جابجایی آرام و ملایم این مواد غذایی و جلوگیری از آسیب رساندن به آن‌ها در مراحل ساخت یا بسته‌‍بندی از دمنده های تهویه هوا استفاده می‌شود. با داشتن محصولات بیشتر که با موفقیت وارد مراحل بسته بندی می‌شوند، شرکت‌ها قادر خواهند بود عملکرد کلی خود را بهبود بخشند. آیا به دنبال خرید دمنده های تهویه هوا هستید؟ صنایع واکیوم پارس می‌تواند طیف گسترده‌ای از فن و دمنده‌ها را متناسب با نیاز شرکت شما عرضه کند. امروز با ما تماس بگیرید تا با گزینه‌هایی موجود و مناسب برای شما، بیشتر آشنا شوید.

موارد استفاده از دمنده های تهویه هوا در صنایع غذایی و آشامیدنی

در صنعت مواد غذایی و آشامیدنی، حذف آلاینده‌ها یک نگرانی عمده به حساب می‌آید. این یک نگرانی مهم ایمنی و بهداشتی عمومی است. طبق اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، یک ششم افراد هر ساله به دلیل مصرف غذاها و نوشیدنی‌های آلوده بیمار می‌شوند. ضروری است که این تجارت‌ها نسبت به محافظت از عموم مردم اقدام کرده و بتوانند ایمنی محصولات خود را تضمین کنند. پیشرفت‌های فن آوری به ما این امکان را داده است تا این فرایندها را برای ایجاد کارایی بهتر تسهیل کنیم؛ اما روش اصلی برای از بین بردن آلاینده‌ها، عمدتا در دهه گذشته یکسان باقی مانده است.

کاربری‌های مختلف دمنده های هوا

از دمنده های فشار برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر در این صنعت استفاده می‌شود. اگر چه دمنده های هوای تیغه‌ای زیادی وجود دارند که با هوای فشرده تغذیه می‌شوند؛ اما سیستم‌های دمنده هوای تیغه‌ای که برای حذف مایعات و مواد زائد از محصولاتی که به خط بسته بندی انتقال می‌یابند؛ عموما از نظر مصرف انرژی مقرون به صرفه هستند. بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از تولیدکنندگان به جای سیستم‌های دمنده هوای پرفشار از سیستم‌های دمنده هوای تیغه‌ای بر روی تجهیزات خود استفاده کنند.

بلوئر صنایع غذایی

پیشنهاد: پمپ وکیوم یکی از دیگر محصولاتی است که عموما از استقبال قابل توجه مشتریان ما قرار می‌گیرد. اگر شما هم قصد خرید پمپ خلا از یک فروشنده مطمئن را دارید،‌ از طریق سایت ما اقدام کرده و یا در واتساپ به شماره 09226431108 پیام دهید.

علاوه بر این، برخی از کاربری‌ها وجود دارد که تجهیزات پرفشار قادر به ارائه عملکرد دمنده های تیغه‌ای نیستند. از آغاز تا پایان، هوای دمیده شده نقش اساسی در ایجاد سلامت، ایمنی و کارایی صنایع مواد غذایی و آشامیدنی ایفا می‌کند. از دمنده‌ها می‌توان در موارد زیر استفاده کرد: ذخیره سازی و بسته بندی، حذف آلاینده‌ها، انتقال و جابجایی و تخلیه محصولات، فیلتر کردن، شیر و فرآوری لبنیات، رطوبت و کنسرو سازی، استرلیزه کردن، برش و خشک کردن

ترموفرمینگ و بسته بندی وکیوم

سیستم‌های دمنده هوای تیغه‌ای مطمئنا تنها نمونه مورد استفاده در این صنایع نیستند؛ اما اهمیتی ندارد که از این سیستم‌های دمنده صنعتی، چگونه استفاده می‌شود، آنچه مشخص است این نکته است که دمنده های تهویه هوا معمولا تنوع استفاده و کاربری‌های بیشتری در مقایسه با سیستم‌های دمنده پرفشار دارند و مفیدتر هستند. همچنین از آنجا که دمنده تهویه هوا موجب صرفه‌جویی بیشتر و ارائه راندمان بالاتری می‌شوند، استفاده از این تجهیزات یک انتخاب نسبتا بدیهی به نظر می‌آید.