بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

کمپرسورهای هوا صنعتی

در صورتی که در برنامه‌های صنعتی خود نیاز به استفاده از هوای فشرده دارید؛ پیش از تهتی دستگاه باید بدانید که به چه میزان هوا نیاز دارید؟ چگونه باید کمپرسورهای هوا را فعال کنید؟ از چه موتور دیگری برای تامین انرژی استفاده خواهید کرد؟ سپس تصمیم بگیرید که کدام نوع کمپرسور هوا برای نیاز صنعتی شما، مناسب‌ترین است. سه نوع از کمپرسورهای هوا صنعتی که مهمترین انواع آن است، کمپرسور پیستونی، کمپرسور اسکرو و روتاری Vane. هر یک از این دستگاه‌ها دارای مزایا و چالش‌های خاص خود هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

کمپرسور پیستونی

کمپرسورهای پیستونی رایج‌ترین نوع این دستگاه‌ها هستند که در بسیاری از کاربردهای صنعتی یافت می‌شوند. اکثر مردم با این نوع از کمپرسور صنعتی آشنایی دارند. انواع مختلفی از تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان در سراسر جهان وجود دارند که مجموعه‌ای از گزینه‌های مختلف کمپرسور پیستونی را برای مصارف گوناگون ارائه می‌دهند.

کمپرسور پیستونی

فواید

از بین سه نوع دستگاهی که نام بردیم؛ کمپرسورهای پیستونی هوا معمولا کمترین قیمت خرید اولیه را دارند. آن‌ها برای انجام کار با چرخه کم کار مناسب هستند. برخلاف بسیاری از کمپرسورهای اسکرو و پره‌ای، اکثر کمپرسورهای پیستونی با ابزار دستی ساده در این زمینه سرویس دهی یا بازسازی می‌شوند.

چالش‌ها

کمپرسورهای پیستونی معمولا بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین نوع در مقایسه با دستگاه‌های CFM با ظرفیت یکسان هستند. آن‌ها قطعات متحرک بیشتری دارند و مانند کمپرسور Vane مقادیر بیشتری از انتقال روغن را تجربه می‌کنند. با روشی که کمپرسورهای پیستونی هوا تولید می‌کنند، قبل از رسیدن دمای هوای فشرده شده به وسایل و تجهیزات شما، دما در مخزن هوا کاهش پیدا می‌کند. کمپرسور پیستونی تولیدکننده هوا به یک مخزن گیرنده هوا نیاز دارند که باعث می‌شود؛ فضای بیشتری برای نصب این نوع از کمپرسور، احتیاج داشته باشید.

پیشنهاد: اگر قصد خرید بلوئر را دارید، می‌توانید از طریق سایت پارس وکیوم اقدام کرده و یا به شماره 09226431108 در واتساپ پیام بدهید.

کمپرسورهای روتاری اسکرو

به طور سنتی، کمپرسورهای روتاری در برنامه‌های صنعتی ثابت یافت می‌شدند و در برنامه‌های کاربردی قابل حرکت گسترده نبودند. با این حال، کمپرسورهای اسکرو به مرور زمان مقرون به صرفه‌تر شدند و مزایای آن‌ها به طور فزاینده‌ای در صنایع متنوع شناخته شد. امروزه، کمپرسورهای هوای روتاری اسکرو در بسیاری از کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و توسط شرکت‌های زیادی در سراسر جهان ساخته می‌شوند.

کمپرسور روتاری

فواید

کمپرسورهای روتاری اسکرو برای ماندگاری طولانی و تحویل زیاد هوا شناخته شدند. برنامه‌های چرخه کار بالا برای کمپرسورهای روتاری اسکرو مناسب هستند؛ زیرا برای این کار طراحی شدند و می‌توانند 100٪ از زمان کار را روشن بمانند. به طور کلی کمپرسور اسکرو برای کار به مخزن گیرنده هوا احتیاج ندارد. در مقایسه با سایر انواع کمپرسور، کمپرسورهای هوای روتاری اسکرو دارای قطعات کمتری هستند و تعمیر و نگهداری آن‌ها معمولا تنها شامل تعویض فیلترها و روغن است.

چالش‌ها

کمپرسورهای روتاری اسکرو معمولا در مقایسه با سایر انواع دستگاه‌ها، هزینه اولیه بالاتری دارند؛ اما طول عمر آن‌ها بیشتر است، زیرا قطعات داخلی کمتری دارند. از آنجایی که بیشتر کمپرسورهای روتاری اسکرو که در کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، تزریق روغن می‌شوند؛ دارای یک مدار روانکاری مستقل هستند. در نتیجه روغن مورد استفاده مخصوص کمپرسور به یک سیستم مستقل نیاز دارد و سیستم ممکن است به تعمیر و نگهداری معمول نیاز داشته باشد.

پیشنهاد: یکی از پراستقبال‌ترین محصولاتی که توسط پارس وکیوم به عنوان نماینده robuschi در ایران در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، بلوئر robuschi است. شما می‌توانید با اطمینان از اصالت کالا، این محصول را با بهترین کیفیت از ما تهیه کنید.

کمپرسورهای روتاری Vane

از سه نوع دستگاه متداول که در برنامه‌های کاربردی صنعتی یافت می‌شوند؛ کمپرسور روتاری Vane کمترین رواج را دارد. در مقایسه با کمپرسورهای پیستونی، تولید کننده‌های کمتری وجود دارند که اقدام به تولید کمپرسور روتاری Vane می‌کنند و بنابراین، پیدا کردن قطعات و سرویس این نوع می‌تواند بسیار چالش برانگیزباشد.

vane compressor

فواید

کمپرسور روتاری Vane مانند نوع اسکرو . در مقایسه با نوع پیستونی، قطعات متحرک کمتری دارد.  آن‌ها برای انجام وظیفه مستمر طراحی شدند و یک جریان هوا نسبتا ضربان‌دار را به ابزارها یا تجهیزات شما تحویل می‌دهند. کمپرسور روتاری Vane به طور کلی هزینه خرید اولیه کمتری دارد.

چالش‌ها

مانند سایر دستگاه‌ها، استفاده از روغن در آن نباید بیش از حد معمول باشد. برای جلوگیری از استفاده بیش از حد روغن، باید تعویض روغن در فواصل زمانی مناسب انجام شود که یک روند گران است. پیدا کردن قطعات، خدمات و پشتیبانی این نوع از کمپرسور هم می‌تواند، چالش دیگری باشد که مصرف کننده را درگیر کند.

نتیجه‌گیری

هنگام انتخاب یک کمپرسور برای برنامه صنعتی خود، فاکتورهای زیادی را باید در نظر بگیرید. قیمت اولیه خرید، سهولت استفاده، هزینه نگهداری، اندازه، در دسترس بودن، مقدار جریان هوای مورد نیاز و طول عمر، همه این موارد را باید در نظر داشته باشید. دانستن این که کدام کمپرسور، نیازهای شما را برآورده می‌کند؛ گام مهمی در نهایی کردن سیستم کمپرسور صنعتی شما است. می‌توانید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان با تجربه، شما را در تهیه کمپرسور هوا مناسب راهنمایی کنند.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *