بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

کمپرسور باد ساختمانی

کمپرسورها از جمله کاربردی‌ترین تجهیزاتی هستند که امروزه استفاده‌های صنعتی، نیمه‌صنعتی و غیر صنعتی متعددی دارند و می‌توانند بر اساس فاکتورهای مختلفی همچون ظرفیت، قدرت، سرعت، تعداد مراحل کار، نوع موتور محرک، نحوه روغن‌کاری و … در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار داشته باشند. مهم‌ترین کاربرد کمپرسور هوا فشرده‌سازی هوا است و هوای فشرده می‌تواند کاربردهای متعددی داشته باشد. کمپرسور باد ساختمانی نیز همانند انواع کمپرسورهای خانگی و صنعتی از ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاصی برخوردار بوده و استفاده‌های متعددی دارند. در ادامه این مطلب از پارس وکیوم به بررسی کامل پمپ باد ساختمانی پرداخته خواهد شد.

کمپرسور باد ساختمانی و انواع آن

به صورت کلی کمپرسور یا متراکم کننده دستگاهی است که می‌تواند با کاهش حجم سیالات و متراکم کردن آنها موجب افزایش فشار در آنها گردد. این دستگاه‌ها از یک انرژی اولیه استفاده کرد و هوا را با سرعت و قدرت به داخل مکیده و اقدام به کمپرس آنها می‌نماید. کمپرسورها از سال 1875 استفاده می‌شوند و امروزه از تنوع بالایی برخوردارند. کمپرسور باد ساختمانی همانند کمپرسورهای هوای صنعتی و خانگی از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار است و به چند نوع مختلف تقسیم می‌شود.

کمپرسور باد اسکرو

این کمپرسور از دو مدل مارپیچ یا حلزونی که به صورت نر و ماده انتخاب شده‌اند ساخته شده و هوا داخل مارپیچ های آن گیر کرده، فشرده شده و از انتهای آن خارج می‌شود. کمپرسور اسکرو می‌تواند روغنی یا خشک باشد و هر کدام از آنها مزیت‌ها و معایب خود را خواهند داشت و در صنایع مختلف به کار می‌روند.

کمپرسور قابل استفاده در ساختمان سازی

کمپرسور باد رفت و برگشتی

کمپرسورهای سیلندری که به صورت تک مرحله یا دو مرحله‌ای طراحی می‌شوند به صورت رفت و برگشتی فعالیت داشته و در ابتدای کار هر دو سوپاپ آن بسته است و حرکت به سمت پایین با کاهش فشار سیلندر موجب باز شدن سوپاپ ساکشن خواهد شد و زمان وارد شدن گاز به سیلندر پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند و به خاطر بسته بودن سوپاپ‌ها فشار هوا بالا می‌رود و در آخر گاز فشرده شده خارج می‌شود.

کمپرسور باد تسمه‌ای

این کمپرسورها که با نام کمپرسور سایلنت نیز شناخته می‌شوند در زمان شروع کار نویز کمتری تولید کرده که به دلیل اصطکاک قطعات و ضربات است.

میزان صدای این کمپرسور باد ساختمانی از 40 تا 90 دسی‌بل است.

پیشنهاد مطالعه: با توجه به این‌که توضیح بیشتر در مورد انواع کمپرسور تسمه ای در این مقاله نمی‌گنجد پیشنهاد می‌کنیم مقاله «همه چیز در مورد کمپرسور اسکرو تسمه ای» را که به توضیح کامل در مورد انواع این کمپرسورها پرداخته است را مطالعه کنید.

کمپرسور باد تسمه ای

کمپرسور باد فشار قوی

این نوع از کمپرسورهای باد ساختمانی معمولاً در کارخانه‌های بسته‌بندی و تولید بطری کاربرد داشته چرا که میزان فشار آنها از 30 تا 40 بار است. ساختار این کمپرسور شامل پیستون و سیلندر بوده و با کمک سوپاپ‌های فشار می‌تواند هوای پرفشار زیادی تولید کند.

اصلی‌ترین نکات خرید کمپرسور باد ساختمانی

باتوجه به آنکه پمپ‌های هوا امروزه کاربردهای بسیار زیادی دارند، برندها و شرکت‌های متعددی از سراسر جهان در زمینه تولید آنها فعالیت دارند و همین امر باعث می‌شود که تنوع و تعدد این تجهیزات بسیار زیاد باشد به گونه‌ای که افراد در زمان خرید با چالش‌های مختلفی مواجه خواهند شد. از جمله مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید کمپرسور باد ساختمانی باید مورد توجه قرار داد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اندازه و ابعاد کمپرسور باد ساختمان باید به گونه‌ای باشد که بتوان به راحتی آن را جابجا کرد. البته تعدادی از این کمپرسورها ثابت بوده و قابلیت حمل ندارند.
  • این کمپرسورها از نظر صدا می‌توانند به دو دسته سایلنت و صدادار تولید شوند که کمپرسورهای صدادار از قدرت بالاتری برخوردار هستند و لازم است که با توجه به نوع نیاز به هوای فشرده اقدام به خرید آنها نمود.
  • نکته سوم که در خرید این کمپرسورها اهمیت بالایی دارد میزان حجم و ظرفیت مخزن آنها است. هر پروژه‌ای می‌تواند به حجم مشخصی از هوای فشرده نیاز داشته باشد و ظرفیت مخزن باید بر اساس نوع نیاز مشخص شود.
  • توجه به برند و شرکت تولیدکننده کمپرسور نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که محصولات هر کدام از شرکت‌ها از کیفیت متفاوتی برخوردار هستند.
  • نحوه عملکرد و تعداد مراحل کار کمپرسور نیز می‌تواند اهمیت بالایی در انتخاب کمپرسور باد ساختمان داشته باشد چرا که تعداد مراحل کار می‌تواند در میزان فشار هوا مؤثر باشد.
  • روغنی یا بدون روغن بودن کمپرسور نیز نکته دیگری است که باید مورد توجه قرار داد چرا که کمپرسورهای بدون روغن ارزان‌تر، سبک‌تر و کم‌هزینه‌تر هستند و کمپرسورهای روغنی دارای طول عمر بیشتر و دوام بالاتری می‌باشند.
  • قیمت کمپرسور، دسترسی به قطعات، هزینه‌های نگهداری و تعمیر، مدت زمان گارانتی و … از دیگر نکاتی هستند که در زمان خرید کمپرسور باد ساختمانی باید مورد توجه قرار بگیرند.

پیشنهاد: قصد خرید پمپ خلا دارید؟ شما با انتخاب پارس وکیوم، می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین پمپ وکیوم موجود در بازار را با قیمت مناسب دریافت کنید. همچنین اگر در هر یک از مراحل خرید، با مشکل مواجه شدید، می‌توانید با شماره ۶۶۸۰۱۳۷۳-۰۲۱ تماس بگیرید تا کارشناسان و متخصصان ما، به تمامی ابهامات و سوالات شما پاسخ دهند.

عوامل مؤثر در قیمت کمپرسور باد ساختمانی

با توجه به مطالب گفته شده امروزه ده‌ها نوع کمپرسور ساختمانی در دسترس هستند که هر کدام از ویژگی‌ها، قابلیت‌ها، کاربردها، مزایا و معایب خاصی برخوردار هستند و قیمت آنها نیز می‌تواند تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی قرار داشته باشد. از جمله مهم‌ترین پارامترهایی که می‌توانند در قیمت کمپرسور باد ساختمانی نقش داشته باشند می‌توان موارد زیر را عنوان کرد.

  • نوع کمپرسور از نظر عملکرد و طراحی
  • مشخصات پمپ مانند میزان قدرت و توان، ظرفیت، میزان فشار، ابعاد و اندازه و …
  • کیفیت تولید کمپرسور و برند سازنده آن
  • نرخ ارز و نوسانات آن و همچنین مدت زمان گارانتی و …

جمع‌بندی نهایی

کمپرسورهای باد ساختمانی از جمله کمپرسورهایی هستند که انواع مختلفی داشته و می‌توانند استفاده‌های متعددی داشته باشند. این کمپرسورها می‌توانند از نظر روغن‌کاری، تعداد مراحل کار، ظرفیت و … تنوع بالایی داشته باشند و برای کارهایی همچون گرد روبی، باد کردن لاستیک، رنگ‌کاری، منگنه کوبی و … به کار بروند.

 

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *