بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

معروف‌ترین برندهای پمپ باد

کمپرسور هوا یا پمپ باد از جمله کاربردی‌ترین تجهیزاتی هستند که می‌توانند در صنایع و مشاغل مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. پمپ‌های باد به دلیل کاربردهای متعددی که دارند می‌توانند‌ بر اساس فاکتورهای مختلفی همچون نحوه عملکرد، تعداد مراحل کار، سرعت، فشار و … به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند و همین امر باعث شده است که تنوع و تعدد بالایی داشته باشند. همچنین به دلیل کاربردهای متعدد کمپرسورهای هوا و کمپرسور اسکرو برندهای متعددی در سراسر جهان در زمینه تولید آنها فعالیت دارند. در ادامه مطلب به معرفی بهترین و معروف‌ترین برندهای پمپ باد پرداخته خواهد شد.

معروف‌ترین برندهای پمپ باد ایرانی

اهمیت و ارزش پمپ‌های باد در صنایع مختلف باعث شده است که در داخل کشور ایران نیز شرکت‌های مختلفی در این زمینه فعالیت داشته باشند و انواع کمپرسور اسکرو و پمپ‌های باد دیگر را تولید و عرضه کنند. از جمله معروف‌ترین برندهای تولید کننده پمپ باد در ایران می‌توان به برندهای ایران کمپرسور، کرون، رونیکس، توسن پلاس، کنزاکس و … اشاره کرد اما برند پارس وکیوم به دلیل تولید محصولات متنوع و متعدد و کیفیت بالای محصولات آن از شهرت و محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است.

این شرکت از سال 1364 فعالیت خود را شروع کرده و به عنوان اولین و بزرگ‌ترین تولید کننده پمپ‌های خلأ و انواع کمپرسورهای هوا از نوع رینگ مایع (liquid ring vacuum pumps and compressors) در ایران شناخته می‌شود. کمپرسورهای هوای پارس وکیوم بر اساس استاندارد API 681 تولید می‌شوند و می‌توانند استفاده‌های صنعتی، نیمه‌صنعتی و غیر صنعتی مختلفی داشته باشند. همچنین شرکت پارس وکیوم با همکاری شرکت معتبر و مطرح بلژیکی Atlas Copco انواع پکیج‌های کمپرسور اسکرو از دو نوع oil-free و oil-injected را تأمین کرده و به بازار عرضه می‌کند.

معروف‌ترین برندهای پمپ باد ایرانی

معروف‌ترین برندهای تولید پمپ باد در جهان

کمپرسور هوا در اصل به ماشینی گفته می‌شود که قادر است با استفاده از انرژی الکتریکی هوا را به داخل پمپ کشیده و بعد از فشرده کردن آن به کندانسور منتقل نماید. این کمپرسورها می‌توانند برای فعالیت کارخانه‌ها بسیار حیاتی باشند. در حقیقت کمپرسورهای هوا قدرت بسیاری از تجهیزات را فراهم می‌کنند و باعث حذف بسیاری از تسمه‌ها، چرخ‌ها و … شده‌اند. کمپرسور باد امروزه در طرح‌ها و اشکال مختلف تولید می‌شود و می‌تواند کاربردهای متعددی داشته باشد.

به دلیل کاربردهای گسترده‌ای که پمپ‌های هوا در صنایع و مشاغل مختلف دارند برندهای متعددی از سراسر جهان در زمینه تولید این تجهیزات فعالیت دارند. از جمله معروف‌ترین برندها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برند Porter-Cable

برند Porter-Cable یک برند آمریکایی و یکی از معروف‌ترین برندهای پمپ باد است که از سال 1906 فعالیت می‌کند و توسط R. E. Porter، G. G. Porter و F. E. Cable به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه Stanley Black & Decker تأسیس شد. این شرکت انواع ماشین کار، ابزارهای برقی و … را تولید می‌کند اما عمده شهرت آن به خاطر تولید کمپرسورهای هوا است. در حقیقت این شرکت یک دهه بعد از تأسیس فعالیت خود را در زمینه تولید پمپ‌های باد توسعه داد و امروز انواع کمپرسورها را با بالاترین کیفیت ممکن به بازار ارائه می‌کند و می‌توان گفت بهترین محصول آن کمپرسور هوای Porter-Cable C2002 است که دارای مخزن 23 لیتری و پمپ 150 PSI بوده و فقط 14 کیلوگرم وزن دارد.

پیشنهاد مطالعه: اگر با کمپرسورهای هوا، کاربرد و انواع آنها آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌شود مقاله کمپرسور چیست را مطالعه کنید.

برند Stanley-Bostitch

برند Stanley-Bostitch نیز یک شرکت آمریکایی دیگر است که در سال 1896 تأسیس ‌شده و در گذشته به عنوان شرکت سیم بوستون شناخته می‌شد. این شرکت امروزه در زمینه طراحی و ساخت ابزارهای بست مانند تفنگ‌های منگنه و تفنگ‌های چسب، همراه با مدل‌های کمپرسور هوا برای استفاده شخصی و حرفه‌ای فعالیت می‌کند. بهترین محصول این برند را می‌توان کمپرسور هوای Stanley-Bostitch BTFP02012 دانست که یک پمپ بدون روغن مخزن 23 لیتری و فشار 150 PSI است و به‌راحتی قابلیت حمل دارد.

برند Campbell Hausfeld

Campbell Hausfeld نیز در سال 1836 به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه Marmon/Berkshire Hathaway برای تولید تجهیزات کشاورزی در آمریکا تأسیس شد. این برند تولید کمپرسورهای هوا را در سال 1940 آغاز کرد و از آن زمان تاکنون به عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشرو پمپ باد صنعتی، نیمه‌صنعتی و غیرصنعتی در سراسر جهان شناخته می‌شود. بهترین کمپرسور هوای کمبل هاوسفلد در بازار کمپرسور بدون روغن FP209499AV است که به‌راحتی قابل‌حمل بوده و دارای مخزن افقی 11 لیتری است و از لوازم جانبی کاملی برخوردار است.

انواع پمپ باد

برند DeWalt

این برند نیز یکی از معروف‌ترین برندهای پمپ باد است که به عنوان یک غول آمریکایی در زمینه تولید انواع لوازم برقی و کمپرسور باد در جهان شناخته می‌شود. برند DeWalt به عنوان یک شرکت تابعه از Stanley Black & Decker در سال 1924 توسط Raymond E. DeWalt تأسیس شد و در حال حاضر طیف گسترده‌ای از انواع کمپرسورهای هوا را تولید می‌کند که می‌توانند از نظر اندازه، قدرت، فشار، مخزن و… ویژگی‌های مختلفی داشته باشند. بهترین کمپرسور هوای DeWalt کمپرسور DWFP55126 با حجم کم با مخزن 23 لیتری، پمپ 165 PSI و کمپرسور پنکیک است که محبوبیت بالایی در سراسر جهان دارد.

برند Makita

در کنار برندهای مطرح آمریکایی یک برند آسیایی و ژاپنی نیز می‌تواند در فهرست معروف‌ترین برندهای پمپ باد حضور داشته باشد و آن برند ماکیتا است. این برند در سال 1915 توسط Mosaburo Makita تأسیس شد؛ و در زمینه تولید انواع لوازم برقی فعالیت خود را شروع کرد. امروزه شعبه‌های مختلفی از برند در کشورهای مختلفی همچون برزیل، چین، ژاپن، مکزیک، رومانی، بریتانیا، آلمان، دبی، تایلند و ایالات‌متحده قرار دارند و بهترین کمپرسور هوای آن کمپرسور هوای برقی MAC700 است که از یک موتور 2.0 اسب بخاری با مخزن 10 لیتری نیرو می‌گیرد.

جمع‌بندی نهایی

محبوبیت و کاربردهای متعدد پمپ‌های باد در صنایع و مشاغل مختلف باعث شده است که امروزه شرکت‌ها و برندهای متعددی در زمینه تولید آنها فعالیت داشته باشند. از جمله معروف‌ترین برندهای پمپ باد می‌توان به برند Porter-Cable، برند Stanley-Bostitch، برند Campbell Hausfeld، برند DeWalt، برند Makita و برندهای ایرانی مختلفی همچون پارس وکیوم، رونیکس، ایران کمپرسور، کرون و … اشاره کرد.

2 پاسخ

    1. درود بر شما همه برندهای اشاره شده کیفیت لازم را دارا میباشند، با توجه به نیاز و بودجه خود از میان گزینه ها میتوانید انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *