بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

بهترین پیستوله رنگ برای نقاشی + راهنمای خرید کمپرسور رنگ

کمپرسور هوا از جمله ابزارهای کاربردی است که امروزه در صنایع و مشاغل مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه شرکت ها و برندهای متعددی در سراسر دنیا در زمینه تولید انواع کمپرسورهای باد فعالیت کرده و محصولاتی با ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد به بازار عرضه می‌کنند. بر خلاف گذشته که نقاشان از ابزارهای سنتی مانند غلتک، فرچه و… استفاده می‌کردند، امروزه از ابزارهای پنوماتیک برای بالا بردن کیفیت کار خود و همچنین افزایش سرعت کار استفاده می‌کنند. انرژی مورد نیاز برای ابزارهای پنوماتیک نیز توسط کمپرسورهای هوا تامین می‌شود. برای انتخاب و خرید بهترین پیستوله رنگ برای نقاشی لازم است که به فاکتورها و عوامل مختلفی توجه شود که در ادامه مطلب به بررسی کامل آن‌ها پرداخته خواهد شد.

اگر قصد خرید پمپ خلا با بهترین کیفیت را دارید، می‌توانید به سایت پارس وکیوم مراجعه کرده و یا با شماره 66801373-021 تماس بگیرید. همچنین اگر در طول مسیر خرید با سوالی مواجه شدید و یا نمی‌دانستید از میان برندها و محصولات متنوع موجود در بازار، کدام یک بهترین انتخاب برای رفع نیازهای شماست، با ما تماس بگیرید تا مشاوران و متخصصان ما شما را راهنمایی کنند.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

انواع کمپرسورهای هوا

پیش از اینکه با هم ویژگی‌های بهترین پیستوله برای نقاشی یا پمپ رنگ پاش را بررسی کنیم، نیاز است که در ابتدا بدانیم کمپرسور چیست و چه کاربردی دارد. کمپرسور در حقیقت به وسایلی گفته می‌شود که با استفاده از انرژی الکتریکی، هوا را به داخل پمپ کشیده و آن را فشرده کرده و در نهایت وارد کندانسور می‌کند. به صورت کلی کمپرسورهای هوا به چند دسته تقسیم می‌شوند که رایج‌ترین آن‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • شامل کمپرسور باد روتاری
  • کمپرسور باد تک مرحله‌ای
  • کمپرسور باد پیستونی
  •  کمپرسور باد دو مرحله‌ای
  • کمپرسور هوای روغنی
  • کمپرسور باد فندکی
  • کمپرسورهای هوای سایلنت
  • کمپرسورهای هوا بدون روغن
  • کمپرسور باد پنکیکی
  • کمپرسور اسکرو
  • کمپرسور باد فشار قوی
  • کمپرسور باد استوانه‌ای

پیشنهاد مطالعه: کمپرسور باد روتاری از آن نوع، دستگاه‌هایی است که با این که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، عموم مشتریان با مزایای استفاده از آن و تفاوت آن با دیگر دستگاه‌ها آشنایی درستی ندارند. پیشنهاد می‌کنیم، فرصت مطالعه مقاله کمپرسور باد روتاری چیست را از دست ندهید.

پمپ باد بزرگ

راهنمای انتخاب بهترین پیستوله رنگ برای نقاشی

همانطور که گفته شد،‌ مشاغل و صنایع مختلف می‌توانند با توجه به نوع نیاز، میزان استفاده، حجم کار و دیگر موارد اینچنینی از کمپرسورهای مختلفی برای ابزارهای پنوماتیک خود استفاده کنند. برخلاف گذشته که نقاشان از فرچه و غلتک برای رنگ آمیزی استفاده می‌کردند، امروزه از کمپرسور باد برای نقاشی (اسپری گان) استفاده می‌شود. این ابزارها به حجم و فشار مشخصی از هوای فشرده نیاز دارند تا در نهایت بتوانند به بهترین شکل به شما در فرآیند رنگ‌آمیزی کمک کنند.

در زمان خرید پمپ باد مناسب رنگ کاری باید به نوع دستگاه توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ به صورت کلی دو نوع پیستوله رنگ یا پمپ رنگ پاش خانگی در نقاشی مورد استفاده قرار می‌گیرند که عبارتند از:

  • پیستوله با حجم پاشش بالا با فشار هوای کمتر (HVLP)
  • پیستوله با حجم پاشش پایین با فشار کمتر (LVLP)

هر کدام از این پیستوله رنگ بادی به میزان مشخصی از هوای فشرده نیاز داشته و باید متناسب با این حجم از هوای مورد نیاز اقدام به خرید کمپرسور هوا کرد. در ادامه با یک راهنمای خرید پیستوله برقی به شما کمک می‌کنیم تا بهترین دستگاه موجود در بازار رار خریداری کنید؛ با ما همراه باشید.

برای خرید کمپرسور هوا به سایت ما مراجعه کنید و در نهایت از خرید خود لذت ببرید.

1. فشار کمپرسور پمپ باد و پیستوله رنگ (PSI)

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب و خرید بهترین پیستوله برقی برای حرفه نقاشی، میزان فشار آن است. هرکدام از انواع پیستوله رنگ های مورد استفاده در نقاشی به میزان فشار مشخصی از هوا نیاز دارند و کمپرسور باید این فشار را برای آن‌ها تامین کند.

«به عنوان مثال پیستوله های HVLP به فشار زیادی نیاز ندارند اما اگر فشار کمتر از حد مورد نیاز باشد، کیفیت رنگ آمیزی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.»

قبل از خرید کمپرسور هوا لازم است که شما ابتدا مقدار فشار مورد نیاز دستگاه رنگ پاش خانگی را پیدا کند. معمولا کمپرسور رنگ های HVLP فشاری حدودا 25 PSI الی 30 PSI نیاز دارند. در مقابل دستگاه‌های قوی‌تر ممکن است به فشارهای بیشتری حتی تا 40 PSI نیز احتیاج داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: در اینجا از کمپرسور فشار قوی صحیت کردیم؛ می‌دانید این دستگاه چیست و چه کاربردی دارد؟ نگران نباشید! ما در مقاله کمپرسور فشار قوی چیست به تمامی سوالات احتمالی شما در این زمینه پاسخ داده‌ایم.

بهترین پمپ باد برای رنگ کردن

2. انتخاب بهترین پیستوله رنگ برای نقاشی ؛ توجه به دبی حجمی کمپرسور هوا (CFM)

اگر بخواهیم مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتور برای خرید بهترین پمپ رنگ را نام ببریم، باید از دبی حجمی صحبت کنیم. منظور از این اصطلاح چیست؟ دبی حجمی در حقیقت به معنی میزان هوای فشرده‌ایست که کمپرسور هوا در هر دقیقه و در فشار مشخصی تولید می‌کند. هر کدام از ابزارهای پنوماتیک مانند تفنگ رنگ پاش دستی،  دبی حجمی مشخصی برای کار نیاز دارند و معمولا برای خرید کمپرسور باید دستگاهی خریداری شود که دبی حجمی (CFM) آن بالاتر از دبی حجمی مورد نیاز دستگاه شما باشد.

به یاد داشته باشید که عوامل متعددی هستند که موجب افت فشار و کاهش حجم هوا در زمان انتقال هوای فشرده از کمپرسور به ابزارهای پنوماتیک می‌شوند؛ بنابراین باید فشار و دبی حجمی پمپ باد رنگ به گونه ای انتخاب شود که حتی افت فشار و حجم نیز باعث برهم ریختن نظم نقاشی نشود و پوشش دهی آن دچار اختلال نشود.

هر دستگاه پاشش رنگ مقدار دبی حجمی مختلفی نیاز دارد؛ به عنوان مثال کمپرسور هوایی با دبی حجمی 12 CFM بهترین گزینه برای پیستوله‌هایی هستند که دبی حجمی 10 CFM دارند. البته نقاشان حرفه‌ای عموما به استفاده از کمپرسورهایی با دبی حجمی بیشتر نیاز خواهند داشت.

«به صورت کلی دبی حجمی کمپرسور هوا باید حداقل 20 درصد بیشتر از دبی حجی ابزارهای پنوماتیک باشد.»

پیشنهاد مطالعه: به سایت پاس وکیوم مراجعه کرده و با مطالعه مقاله کمپرسور باد دو مرحله ای چیست به طور کامل با این دستگاه، کاربردها و مزایایی که دارد، آشنا شوید.

3. حجم مخزن پمپ باد پیستوله رنگ

فاکتور مهم دیگری که در زمان استفاده از پمپ باد رنگ کاری می‌تواند رضایت شما را در پی داشته باشد، توجه به میزان حجم مخزن آن است. حجم مخزن باید متناسب با حجم و فشار کاری انتخاب شود. هر چقدر که اندازه دستگاه بزرگ‌تر باشد، میزان باد بیشتری تولید می‌کند و در نتیجه نیاز به کار کردن مجدد دستگاه را کاهش می‌دهد.

پس اگر قصد رنگ کاری محیط گسترده‌ای را دارید، پمپ باد کوچک برای نقاشی انتخاب مناسبی برای شما نبوده و باید از دستگاه‌هایی با مخزن بزرگ استفاده کنید. این انتخاب،‌ علاوه بر تمامی امتیازاتی که دارد، سبب می‌شود تا دستگاه شما فرصت کافی برای خنک کردن موتور خود داشته باشد و در نتیجه طول عمر آن افزایش پیدا می‌کند.

پیشنهاد: یکی از محصولات پرکاربرد ما که عموما مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرد، کمپرسور اسکرو است. اگر شما هم قصد خرید کمپرسور اسکرو از یک فروشگاه معتبر را دارید، به سایت پارس وکیوم مراجعه کنید.

حجم مخزن

4. توجه به منبع تغذیه دستگاه برای انتخاب بهترین پیستوله رنگ برای نقاشی

از دیگر فاکتورهایی که در زمان انتخاب کمپرسور رنگ کاری باید به آن توجه داشته باشید، توجه به منبع تغذیه دستگاه است. لازم به ذکر است که کمپرسورهای هوا امروزه از نظر منبع انرژی در دو دسته تولید می‌شوند:

  • کمپرسورهای دیزلی
  • کمپرسورهای الکتریکی

«لازم است که شما با توجه به نیاز و کارکردی که در نظر دارید، دستگاهی با یکی از این منابع انرژی را انتخاب کنید تا پس از خرید دچار مشکل نشوید.»

البته مواردی که عنوان کردیم، تنها مواردی نیستند که در زمان خرید باید به آن‌ها توجه داشته باشید؛ عوامل متعددی دیگری نیز وجود دارند اما ما در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با مهم‌ترین فاکتورها آشنا کنیم. برخی از دیگر مواردی که در زمان خرید پمپ باد برای رنگ کاری باید به آن توجه داشته باشید، عبارتند از:

  • توان کمپرسور باد
  • فیلتر هوا
  • میزان صدا
  • قابل حمل بودن یا غیرقابل حمل بودن دستگاه
  • و …

تمامی مواردی که عنوان کردیم، در قیمت نهایی محصول خریداری شده شما تاثیر دارند؛ به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم به بودجه خود توجه کرده و با توجه به آن، مهم‌ترین مواردی را که برایتان ارزشمند هستند را انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: کمپرسورهای دیزلی، یکی از انواع کمپرسور باد رنگ کاری براساس منبع انرژی دستگاه است. اگر می‌خواهید با ویژگی‌ها و کاربردهای این دستگاه بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم از مطالب مقاله کمپرسور هوا دیزلی چیست استفاده کنید.

منبع تغذیه پمپ نقاشی

جمع بندی نهایی

نقاشی ساختمان و ماشین و… از جمله مشاغلی است که در آن‌ها استفاده از بهترین پیستوله رنگ برای نقاشی از اهمیت بالایی برخوردار است. از آنجایی که ابزارهای پنوماتیک این شغل مانند پمپ باد نقاشی دارای حجم‌های متفاوت و خاص خود هستند، نیاز است که در زمان خرید دستگاه رنگ پاش برای نقاشی به فاکتورهای مختلفی همچون فشار دستگاه، دبی حجمی، حجم مخزن دستگاه و… توجه داشته باشید.

در این مقاله به طور مخصوص به این سوال پاسخ دادیم که بهترین پمپ باد برای نقاشی کدام است و چه فاکتورهایی را در زمان خرید این دستگاه باید در نظر داشته باشید، چنانچه در مورد هریک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود دارد که تمایل دارید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی شما باشیم.

پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید اطلاعات خود را در مورد کمپرسورهای هوای سایلنت افزایش دهید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله کمپرسور هوای سایلنت چیست را نیز مطالعه کنید.

2 پاسخ

  1. سلام ممنون از مطلب کاملتون من یه چیزی رو متوجه نشدم هرچی حجم کمپرسورم بزرگتر باشه حجم باد خروجی و رنگ پاشی هم بیشتر میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *