بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

7 فاکتور مهم برای خرید بهترین روغن کمپرسور

بهترین روغن کمپرسور هوا موجود در بازار چیست؟ روغن پمپ باد یا Compressor Oil به روغن‌هایی گفته می‌شود که به صورت اختصاصی برای پمپ باد ساخته می‌شوند. با توجه به اینکه پمپ باد و هوا از اجزای مکانیکی متعددی ساخته شده است، در زمان کار کردن و فعالیت، دچار اصطحکاک و سایش می‌شود. در نتیجه ما با استفاده از روغن مناسب کمپرسور باد تلاش می‌کنیم از اصطحکاک و سایش سریع قطعات جلوگیری کنیم. در نتیجه برای اینکه بتوانید به بهترین شکل از کمپرسور خود استفاده کنید، باید این روغن‌ها را نیز به کار بگیرید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین روغن مخصوص پمپ باد آشنا کنیم.

اگر قصد خرید کمپرسور هوا دارید و می‌خواهید بهترین کیفیت را دریافت کنید، می‌توانید به سایت پارس وکیوم مراجعه کرده و یا با شماره 66801373-021 تماس بگیرید.

کمپرسور هوا چیست؟

پیش از اینکه به سراغ موضوع اصلی مقاله برویم و بهترین روغن کمپرسور اسکرو موجود در بازار را معرفی کنیم، نیاز است که ابتدا بدانیم کمپرسور هوا چیست و چه کاربردی دارد.

کمپرسورهای هوا نوعی از تجهیزات کاربردی و پراستفاده هستند که در صنایع و مشاغل متعددی مورد استفاده قرارگرفته و انرژی مورد نیاز برای دستگاه‌های پنوماتیک و صنعتی را فراهم می‌کنند. این وسایل در حقیقت لوازمی هستند که به کمک انرژی الکتریکی، هوا را به داخل پمپ کشیده، فشرده کرده و در نهایت آن را وارد کندانسور می‌کنند. کمپرسورهای هوا را می‌توان بر اساس فاکتورهای متفاوتی دسته‌بندی کرد؛ از جمله:

  • سرعت
  • تعداد مراحل
  • موتور محرک
  • نحوه عملکرد
  • پاشش روغن و نحوه روغن‌کاری (اویل فری (خشک) و اویل اینجکت (روغنی))
  • فشار مکش و دهش
  • و…

«اگر قصد خرید روغن مناسب دارید، باید به تمامی این ویژگی‌ها و تناسب آن‌ها با مشخصات روغن کمپرسور توجه کنید تا در نهایت خرید درستی انجام دهید.»

پیشنهاد مطالعه: از جمله مواردی که در زمان خرید، به شما کمک می‌کند، آشنایی با قطعات مختلفی است که در کمپرسور هوا به کار رفته‌اند. پیشنهاد می‌کنیم فرصت مطالعه مقاله بررسی انواع قطعات کمپرسور هوا را از دست ندهید تا بتوانید با افزایش اطلاعات خود، خرید خوبی را تجربه کنید.

به صورت کلی، مدتی پس از اینکه کمپرسورهای هوا فعالیت کردند، باید حتما به تعویض روغن آن‌ها اقدام کنید. به همین دلیل است که انتخاب روغن مناسب برای پمپ باد از اهمیت بالایی برخوردار است. از آنجایی که در بازار، انواع مختلفی از روغن‌ها وجود دارند، شما باید بدانید چه روغنی برای کمپرسور باد مناسب است.

هم‌چنین ببینید: انواع مختلف پمپ وکیوم به همراه مشخصات کامل

روغن‌های خاص و متعددی برای انواع کمپرسور هوا وجود دارند، اما تصمیم‌گیری بین ترکیبات استاندارد و مصنوعی، وزن‌های مختلف و تولید کنندگان مختلف، کمی گیج کننده است. شما می‌توانید از روغن کمپرسور ترکیبی استاندارد یا مصنوعی استفاده کنید. البته اگر سازنده تایید کند که امکان استفاده از این اقلام وجود دارد. اما در نهایت به توصیه‌های سازندگان برای اجتناب از لغو ضمانت نامه‌ها توجه ویژه داشته باشید.

روغن کمپرسور باد چیست

چگونه بهترین روغن کمپرسور را پیدا کنیم؟

همان‌طور که گفته شد برای انتخاب بهترین روغن برای پمپ باد لازم است که به فاکتورها و پارامترهای مختلفی توجه شود. در این مسیر موارد متعددی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند:

  • معدنی یا سینتتیک بودن روغن؛ لازم به ذکر است که هر کدام از این موارد، از نظر قیمت، روانکار، طول عمر، خنک کاری و حمل هوا با هم متفاوت هستند.
  • فشار بخار روغن؛ فشار بخار، نشان‌دهنده میزان فراریت روغن است و هرچه بیشتر باشد، روغن در دمای کمتری به جوش آمده و فراریت آن بیشتر خواهد بود.
  • نقطه ریزش روغن کمپرسور؛ این مورد نشان‌دهنده سیالیت روغن در دماهای کم و عمدتا دمایی است که اگر روغن ۳ درجه سردتر شود، در مدتی کمتر از ۵ ثانیه حرکت نکند.
  • توجه به ویسکوزیته یا گرانروی روغن؛ این مولفه مهم‌ترین موردی است که در زمان انتخاب نوع روغن کمپرسور باد باید در نظر داشته باشید. در اصل شاخص ویسکوزیته روغن بیانگر شدت تغییرات ویسکوزیته نسبت به درجه حرارت است.
  • استفاده از افزودنی جهت جلوگیری از کربنی شدن روغن؛ در برخی موارد، روغن حالتی شبیه به لواشک پیدا می‌کند. عمده دلیل این اتفاق،‌ بالا بودن دما، ذرات معلق و عدم وجود افزودنی کافی است. همچنین روغن برای کمپرسور باد باید افزودنی کافی جهت جلوگیری از کف کردن داشته باشد.

«از دیگر فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین روغن کمپرسور می‌توان به نقطه احتراق روغن کمپرسور، نقطه اشتعال روغن کمپرسور، دمای احتراق خودبه‌خود و… اشاره کرد.»

مشخصات روغن کمپرسور

عموما کمپرسورهای هوا دارای یک کاتالوگ راهنما هستند که تمامی مشخصات و ویژگی‌های آن را عنوان کرده و در آن‌ها میزان روغن کمپرسور باد و نوع مناسب برای هر دستگاه عنوان شده است. به‌صورت کلی روغن‌ها دارای ویسکوزیته‌های متفاوتی هستند و به همین دلیل نمی‌توان از روغن خودروها در کمپرسورها استفاده کرد. این روغن‌ها علاوه بر تفاوت در ویسکوزیته از نظر رطوبت، مواد و افزودنی‌های موجود نیز با هم متفاوت هستند و استفاده از روغن خودرو در کمپرسورها ممکن است باعث ایجاد خسارت شود.

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که روغن‌های معدنی قیمت کمتری دارند اما در مقابل در مقابل حرارت، مقاومت کمتری از خود نشان می‌دهند. این در حالی است که روغن‌های سینتتیک یا مصنوعی تحمل دماهای بالا را داشته و در مقابل، روانکاری بهتر و طول عمر بیشتری نیز دارند و از نظر اقتصادی نیز انتخاب مناسب‌تری هستند.

مشخصات روغن کمپرسور

2 نوع روغن کمپرسور باد رایج و محبوب

همان‌طور که گفته شد امروزه انواع مختلفی از روغن‌ها برای کمپرسورهای هوا وجود دارند که هر کدام از مشخصات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار بوده و همچنین راندمان و عملکرد متفاوتی نیز دارند. از جمله رایج‌ترین انواع روغن مناسب برای کمپرسور باد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روغن کمپرسور باد استاندارد که دارای ویسکوزیته و رطوبت کافی بوده و برای مصارف عمومی و خانگی مناسب است.
  • روغن کمپرسور سنتتیک یا روغن مصنوعی که محافظت بالایی به همراه داشته و در نهایت قطعات ساینده دستگاه را بسیار نرم می‌کند. این روغن‌ها بیشتر برای کاربرانی مناسب است که ۳ بار در هفته روغن دستگاه را عوض می‌کنند.
  • روغن کمپرسور اسکرو که معمولاً دارای گرید 68 و خاصیت ضد کف است و می‌تواند فضای بین موتور را پر کرده و از سایش قطعات ممانعت کند. البته روغن کمپرسور پیستونی نیز ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته و در مقابل از قیمت بالایی برخوردار است.

مقایسه کمپرسورهای روانکاری شده با مدل‌های بدون روغن

کمپرسورهای روانکاری در مقایسه با کمپرسورهای بدون روغن طول عمر بیشتری دارند. به‌صورت کلی نباید روغن داخل کمپرسورهای هوا را تغییر داده و در صورت نیاز فقط باید سالانه آن را تعویض کنید. کمپرسور هوای اویل فری یا بدون روغن،‌ در موتور خود به روغن نیاز نخواهد داشت و معمولاً صدای بیشتری نیز تولید می‌کنند. اما کمپرسورهای روغنی راندمان بهتری داشته و طول عمر بالاتری نیز دارند و صدای کمتری نیز تولید می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید به شکل دقیق‌تر با تفاوت این دو نوع کمپرسور آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بررسی تفاوت کمپرسور اسکرو بدون روغن و روغنی را مطالعه کنید.

مقایسه روغن کمپرسورهای هوا با روغن موتور

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که کاربران عموما با آن مواجه می‌شوند، این است که چه نفاوتی میان روغن کمپرسور و روغن موتور وجود دارد؟ به صورت کلی، روغن برای کمپرسور باد برخلاف روغن موتور خودرو ویژگی‌ها و مشخصات ویژه‌ای داشته و نیازی به مواد پاک‌کننده ندارند. از طرفی دیگر، روغن‌موتور خودروها دارای نوعی مواد شوینده هستند که برای احتراق داخلی موتور لازم است درحالیکه این روغن‌ها برای کمپرسورهای هوا مناسب نیست؛ چراکه در مدت‌زمانی کوتاه، کربن زیادی در آن ایجاد خواهد شد. در نهایت به یاد داشته باشید که اگر از روغن خودرو در کمپرسورهای هوا استفاده شود، ممکن است خسارت‌ها و آسیب‌هایی به دستگاه وارد شود.

با توجه به توضیحات بالا پیشنهاد می‌کنیم حتما از یک مورد استاندارد روغن کمپرسور استفاده کنید؛ به خصوص اگر شما به استفاده از دستورالعمل‌های گارانتی تولید کنندگان کمپرسور تمایل داشته باشید و اگر شرکت تولید کننده، متوجه شود که از روغن‌های ویژه استفاده نکردید، امکان دارد که باعث لغو گارانتی و هر گونه مزایای مربوط به آن می‌شود.

روغن کمپرسورهای هوا با روغن موتور

راهنمای انتخاب بهترین روغن کمپرسور

خب برویم به دنبال پاسخ این سوال که چه روغنی برای پمپ باد مناسب است و چگونه از کمپرسور خود در برابر سایش محافظت کنیم؟ در ادامه به شما کمک می‌کنیم تا با خرید بهترین روغن کمپرسور ، خرید خوبی را تجربه کنید.

1. استفاده از روغن‌های بدون مواد شوینده

یکی از بدترین انتخاب‌هایی که در زمان خرید روغن کمپرسور می‌توان انجام داد و باعث ایجاد مشکلات متعدد شد، انتخاب روغن طراحی شده برای موتور است. این نوع روغن ممکن است در کمپرسور هوا کار کند، اما از آنجایی که دارای ماده شوینده است، با گذشت زمان، مواد شوینده موجود در آن می‌تواند برای سیستم شما بسیار مضر باشد. اگر از این نوع روغن در مدت زمانی طولانی استفاده کنید، حتی می‌تواند به کمپرسور شما آسیب جدی وارد کند.

از آنجا که استفاده از نوع اشتباه روغن می‌تواند بسیار مضر باشد، از هیچ روغنی به جز نوع مخصوص استفاده برای کمپرسور استفاده نکنید. اگر مطمئن نیستید، به دفترچه راهنمای کمپرسور خود مراجعه کنید یا از ارائه دهنده کمپرسور بخواهید تا توصیه مناسبی ارائه دهد. استفاده از اطلاعات صحیح می‌تواند به معنای صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما باشد، بنابراین توصیه‌ها را رعایت کنید.

پیشنهاد مطالعه: در وضعیت اقتصادی کنونی، قیمت محصولات مهم‌ترین ملاکی است که ما را به خرید یک محصول ترغیب می‌کند. به همین دلیل ما تلاش کردیم تا در وبلاگ پارس وکیوم به این سوال پاسخ دهیم که: قیمت کمپرسور اسکرال به چه عواملی بستگی دارد؟

2. روان‌کننده‌های مصنوعی

به دلیل دمای بسیار زیاد روغن در کمپرسورهای هوا، باید به روان‌کننده‌های مصنوعی که به طور خاص برای دمای بالای کار و رطوبت طراحی شدند و در هنگام فشرده شدن هوا خنک می‌شوند، توجه جدی شود.

3. بهترین روغن کمپرسور ؛ روغن درجه مواد غذایی

Food Grade Oil نوعی روغن است که برای کاربردهای ویژه پردازش مواد غذایی که به این نوع روغن احتیاج دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورت نیاز به این نوع روغن حتما با سازنده و یا ارائه‌دهنده کمپرسور خود مشورت کنید.

روغن درجه مواد غذایی

مقایسه روغن‌های کمپرسور استاندارد با مصنوعی

روغن‌های استاندارد و مصنوعی هردو می‌توانند کارایی مناسب داشته باشند اما مدت زمان استفاده از کمپرسور در طول روز می‌تواند در انتخاب هر کدام از این روغن‌ها مؤثر باشد. از آنجایی که در قسمت قبلی از این دو نوع روغن نام بردیم، حال قصد داریم تا شما را با تفاوت‌های این دو آشنا کنیم:

  • روغن مصنوعی برای مصارف حرفه‌ای و استفاده‌های طولانی مدت از کمپرسور مناسب است. این روغن‌ها حفاظت بهتری در برابر گرمای زیاد از دستگاه دارند و عملکرد دستگاه را بهبود می‌بخشند.
  • روغن استاندارد کارایی مناسبی داشته و برای مصارف خانگی گزینه مناسب‌تری است. این روغن بسیار ارزان‌تر از یک مخلوط مصنوعی است و می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای استفاده‌های سبک و معمولی از نظر میزان ساعت کارکرد کمپرسور باشد.

هر دو این روغن‌ها می‌توانند، کارایی لازم را داشته باشند؛ اما در زمان تصمیم گیری در خصوص بهترین روغن کمپرسور ، سوال اساسی این است که تا چه میزان از کمپرسور خود در طول روز استفاده می‌کنید؟

«روغن‌های مصنوعی حفاظت بهتری در برابر گرمای بیش از حد داشته  و دامنه وسیع‌تری به لحاظ دمایی برای محیط‌های سردتر ارائه می‌کنند. همچنین باعث می‌شوند که کمپرسور بسیار نرمال‌تر و با صدای کمتری کار کند.»

4. استفاده از روغن کمپرسور باد ویسکوزیته

اغلب تولید کنندگان کمپرسور هوا توصیه می‌کنند که از روغن‌های کمپرسور با ویسکوزیته 20 یا 30 استفاده کنید. این موارد کارکرد مشابهی با روغن موتور دارند و اگر شما در محیطی زندگی می‌کنید که زمستان‌های بسیار سردی دارد، ممکن است مجبور شوید که از روغن با ویسکوزیته 20 به جای روغنی با ویسکوزیته 30 استفاده کنید. ویسکوزینه 30 در ماه‌های تابستان، حفاظت بهتری را ارائه می‌دهد؛ زیرا چسبناک‌تر (ضخیم تر) است و قطعات را خیلی بهتر از روغن‌ها با چسبندگی کمتر به هم متصل می‌کند. هنگامی که درجه حرارت کاهش می‌یابد، روغن با ویسکوزیته 30 غلیظ شده و باعث کاهش سرعت کمپرسورهوا می‌شود؛ به همین دلیل روغن با ویسکوزیته 20 کارایی بهتری داشته و در واقع تحت عنوان کارکرد در شرایط سرد شناخته می‌شود.

همان‌طور که گفته شد شاخص ویسکوزیته روغن بیانگر شدت تغییرات ویسکوزیته نسبت به درجه حرارت است و اغلب تولیدکننده‌های روغن کمپرسور توصیه می‌کنند از روغن‌هایی با ویسکوزیته 20 یا 30 استفاده شود. البته دمای هوای محیط می‌تواند در انتخاب ویسکوزیته روغن مؤثر باشد؛ به عنوان مثال در محیط‌های سرد می‌توانید از روغن با ویسکوزیته 20 و در محیط‌های گرم از روغن با ویسکوزیته 30 استفاده کنید. در نهایت زمانی که درجه حرارت کم شود، روغن با ویسکوزیته 30 غلیظ شده و سرعت کمپرسور را کم می‌کند: به همین دلیل انتخاب روغن با ویسکوزیته مناسب اهمیت بالایی دارد.

روغن مخصوص کمپرسور باد

5. توجه به زمان در انتخاب بهترین روغن کمپرسور

روغن کمپرسور هوا و کمپرسور اسکرو به روش‌های مختلفی اندازه‌گیری و ارزش‌گذاری می‌شوند. یکی از این روش‌ها از طریق وزن آن‌هاست. منظور از رتبه‌بندی وزن برخلاف چیزی که از نام آن‌ها تصور می‌شود، در واقع دمایی است که روغن برای بهترین عملکرد به آن نیاز دارد.
به طور کلی، وزن 20 یا 30 برای اکثر برنامه‌ها، استاندارد و مفید است. با این حال، اگر برنامه شما دارای درجه حرارت بسیار بالا یا بسیار پایین باشد یا نوسانات شدید دما داشته باشد، شاید لازم باشد که گزینه‌های تخصصی‌تری را جستجو کنید. در بیشتر موارد، اگر توصیه‌های سازنده را برای کمپرسور خاص خود رعایت کنید، دستگاه به خوبی کار خواهد کرد.

اگر قصد خرید کمپرسور اسکرو دارید می‌توانید به سایت ما مراجعه کرده و با اطمینان کامل بهترین کیفیت موجود را تهیه کنید.

6. عدم وجود تهدید زنگ‌زدگی

نکته دیگری که باید هنگام انتخاب روغن مناسب کمپرسور هوا به آن توجه کرد، این است که آیا کاری که شما انجام می‌دهید با تهدید زنگ‌زدگی یا اکسیداسیون دستگاه همراه است یا خیر؟ به طور کلی، اگر کار شما در خارج از ساختمان انجام می‌شود و یا در معرض رطوبت زیاد قرار دارد، باید برای احتمال زنگ‌زدگی چاره‌ای بیاندیشید.
اگر احتمال زنگ‌زدگی در کار شما وجود دارد، نگران نباشید! به سادگی می‌توانید روغنی را انتخاب کنید که از ترکیبات محافظ برخوردار باشد تا در برابر تهدید زنگ‌زدگی از کمپرسور شما محافظت کند. اگر در مورد اینکه آیا روغنی که دارای ترکیبات محافظ و ضدزنگ است، برای شما مناسب خواهد بود یا خیر به مشورت نیاز دارید، با ما تماس بگیرید، تا متخصصان ما شما را راهنمایی کرده و اطلاعات کافی در این زمینه را در اختیار شما قرار دهند.

«به یاد داشته باشید که عدم توجه به این مورد، می‌تواند کل سیستم شما را در معرض خطر قرار دهد؛ زیرا زنگ‌زدگی می‌تواند تاثیرات منفی زیادی بر روی کمپرسور و عملکرد آن داشته باشد.»

7. اطمینان از جایگزینی فیلتر روغن

نکته نهایی که باید در نظر بگیرید این است که آیا روغن به خوبی و به طور کامل فیلتر می‌شود یا خیر. هر کمپرسور خوب دارای سیستم تصفیه روغن است؛ با این حال، حتی بهترین سیستم در صورت عدم تعویض به موقع فیلتر، ممکن است عملکرد مطلوبی نداشته باشد. اگر روغنی را انتخاب کنید که دارای کیفیت پایین بوده و به خوبی فیلتر نشده باشد، ممکن است که قابلیت فیلتر روغن را کاهش داده و همچنین خصوصیات روغن‌کاری مطلوبی نداشته باشد. در نهایت این موضوع باعث خرابی زود هنگام کمپرسور می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: قصد تهیه فیلتر کمپرسور دارید؟ نمی‌دانید در زمان خرید باید به چه نکاتی توجه کنید؟ تمام آنچه در این راه نیاز دارید را می‌توانید در مقاله راهنمای انتخاب بهترین فیلتر کمپرسور باد پیدا کنید.

برای پمپ باد از چه روغنی استفاده کنیم

مهم‌ترین فاکتورها در زمان انتخاب بهترین روغن کمپرسور اسکرو

همان‌طور که گفته شد برای انتخاب بهترین روغن کمپرسور لازم است که به فاکتورهای مختلفی توجه شود که مهم‌ترین آن‌ها موارد زیر را شامل می‌شود:

  • فشار بخار روغن
  • نقطه ریزش روغن
  • دمای احتراق خودبه‌خود
  • ویسکوزیته یا گرانروی روغن
  • نقطه احتراق روغن کمپرسور
  • نقطه اشتعال روغن کمپرسور
  • معدنی یا سینتتیک بودن روغن
  • و…

به‌صورت کلی بهترین و مناسب‌ترین روغن پمپ باد اسکرو ،‌ روغن‌هایی با ویسکوزیته 64 یا 68 است. البته باید در زمان انتخاب روغن کمپرسور اسکرو به موقعیت جغرافیایی و شرایط دما نیز توجه داشته باشید. به‌عنوان‌مثال ویسکوزیته Iso VG 46 و Iso VG 68 برای این کمپرسورها به ترتیب در مناطق گرم و سرد مناسب هستند. همچنین در انتخاب روغن باید به نوع گازی که توسط کمپرسور متراکم می‌شود، نیز توجه کنید. از مهم‌ترین نکات در انتخاب روغن مخصوص کمپرسور باد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در صورت نیاز به روغن درجه مواد غذایی (Food Grade Oil) حتماً باید با سازنده کمپرسور مشورت شود.
  • استفاده از روغن‌هایی که دارای مواد شوینده هستند برای کمپرسور هوا به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود؛ چراکه بعد از مدتی باعث اختلال در عملکرد دستگاه و آسیب به آن می‌شود.
  • ازآنجایی که دمای روغن در کمپرسورها بسیار بالاست لازم است توجه بسیار ویژه‌ای به روان کننده‌های مصنوعی که مخصوص دمای بالا و رطوبت هستند و در زمان فشرده شدن هوا خنک می‌شوند داشته باشید.

سوالات متداول در مورد روغن کمپرسور باد

سوالات متعددی در مورد روغن کمپرسور اسکرو وجود دارد که عموما میان تمامی کاربران مشترک است که ممکن است برای شما نیز پیش آمده است. برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • آیا می‌توان از روغن موتور در کمپرسور استفاده کرد؟ به طور معمول، پاسخ این سوال منفی است؛ اما اگر مجبورید از روغن موتور برای کمپرسور خود استفاده کنید، بهتر است از یک روغن بدون مواد شوینده استفاده شود.
  • هر از چندگاه باید روغن کمپرسور هوا را تعویض کرد؟ روغن کمپرسور هوا را باید هر سه ماه یکبار یا پس از 7000 ساعت استفاده، تعویض کنید. در بدبینانه‌ترین حالت ممکن، حداقل یک‌بار در سال باید این کار را انجام دهید. در حالت کلی، توصیه می‌شود که همیشه به کتابچه راهنمای کاربران مراجعه کنید.
  • آیا مجبور به اضافه کردن روغن به کمپرسورهای هوا هستید؟ تنها زمانی مجبور به اضافه کردن روغن مخصوص کمپرسور باد هستید که از یک کمپرسور هوای روانکاری شده، استفاده کنید. کمپرسورهای بدون روغن، همانطور که از نامشان مشخص است، نیازی به روغن ندارند؛ زیرا قبل خروج از کارخانه به طور کامل مهر و موم شدند.

2 پاسخ

  1. سلام امکانش هست دو سه برندی که ب نظرتون کیفیت خوبی داره رو معرفی کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *