بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

پمپ باد فندکی چیست ؟ همه چیز درباره کمپرسور فندکی

پمپ باد فندکی چیست ؟ چه انواعی داشته و هر کدام از آن‌ها چه کاربردی دارند؟ کمپرسور فندکی از انواع کمپرسورهای کاربردی بوده که نقش حیاتی در خودروها دارند. تایر خودرو ممکن است در شرایط مختلف دچار پنچری شوند؛ در چنین شرایطی برای باد کردن آن‌ها نیاز است که از یک پمپ باد استفاده کنید. به همین دلیل بهتر است که یک پمپ باد فندكي در ماشین وجود داشته باشد. اهمیت این موضوع ما را بر آن داشت تا در این مقاله به طور کامل بررسی کنیم که منظور از مینی کمپرسور یا پمپ باد فندکی چیست و چه بخش‌ها و قطعاتی دارد. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اگر قصد خرید پمپ وکیوم دارید و به دنبال یک ارائه‌دهنده مطمئن را دارید، پارس وکیوم بهترین انتخاب شما خواهد بود. همچنین برای اینکه خرید خوبی داشته باشید، کارشناسان و متخصصان ما در تمامی مراحل خرید همراه شما خواهند بود تا به سوالات و ابهامات شما پاسخ دهند. برای دریافت مشاوره می‌توانید با شماره 66801373-021 تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

کمپرسور چیست؟

پیش از اینکه به سراغ موضوع اصلی مقاله برویم و در این مورد صحبت کنیم که کمپرسور باد فندکی چیست ، لازم است که در ابتدا به درک درستی نسبت به مفهوم کمپرسور برسید. 

کمپرسور (Compressor) یا متراکم کننده در حقیقت به دستگاهی گفته می‌شود که می‌تواند با کاهش حجم سیالات و متراکم کردن آن‌ها باعث افزایش فشار در این دستگاه‌ها شود. در اصل این دستگاه،‌ می‌تواند با استفاده از یک انرژی اولیه که از نوع انرژی‌های مکانیکی است هوا را با سرعت و قدرت بالا مکیده و به واسطه نوع طراحی و برنامه‌ای که دارد، آن را فشرده و متراکم و در نهایت به سمت کندانسور منتقل کند.

پیشنهاد مطالعه: اگر در مورد کندانسور و انواع آن نیاز به اطلاعات بیشتر دارید پیشنهاد می‌شود مقاله “دستگاه کندانسور چیست ؟ آشنایی 0 تا 100 با انواع کندانسور” که به توضیح کامل این موضوع پرداخته است را مطالعه کنید.

فرآیند متراکم کردن گاز در کمپرسورها باعث می‌شود که دمای هوا به شکل قابل توجهی بالا برود؛ به همین دلیل در مسیر خروج گاز از کمپرسور ، از لوله‌های خنک‌کننده استفاده می‌شود. گازی که توسط کمپرسور ها تولید می‌شود، می‌تواند انرژی مورد نیاز دستگاه‌های مختلف در صنایع گوناگون را تأمین کند.

 

کمپرسور

پمپ باد فندکی چیست ؟

کمپرسور باد فندکی ، نوعی از کمپرسورهای هواست که به دلیل ابعاد و اندازه‌های کوچکی که دارد به راحتی قابل حمل بوده و به دلیل همین ابعاد، به آن پمپ باد فندكي می‌گویند. لازم به ذکر است که این دستگاه، از انرژی باتری ماشین تغذیه می‌کند. در حقیقت مینی کمپرسور یا کمپرسور باد فندکی نوعی از کمپرسورهای جابجایی مثبت هستند که با کمک حرکت پیستون در داخل سیلندر، می‌توانند پروسه مکش، فشرده‌سازی و افزایش فشار باد را انجام دهند. از آنجایی که این دستگاه، موتور الکتریکی نیز دارند، می‌توانند به راحتی هوای موجود در سیلندر را فشرده کرده و در زمان‌های موردنیاز برای باد کردن تایرها مورد استفاده قرار بگیرند.

پیشنهاد مطالعه: از آنجایی که صحبت بیشتر در مورد معنا و مفهوم کمپرسور، از موضوع اصلی این مقاله دور است، نمی‌توان بیشتر در مورد این دستگاه مهم و کاربردی صحبت کرد. پیشنهاد می‌کنیم حتما از محتوای مقاله کاربرد کمپرسور چیست استفاده کنید تا به درستی آنچه را که در این مقاله توضیح می‌دهیم را درک کنید.

همه چیز درباره کمپرسور فندکی و کاربردهای آن

همان‌طور که گفتیم پمپ باد فندكی از انواع کمپرسورهای جابجایی مثبت بوده و با توجه به ویژگی‌های متعدد خود، از کاربردهای متفاوتی نیز برخوردار است. از جمله مهم‌ترین کاربردهای این دستگاه،می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنظیم باد تایر ماشین‌ها
  • باد کردن قایق‌های بادی
  • باد کردن توپ و تشک‌های بادی
  • باد کردن لاستیک دوچرخه و موتور و انواع وسایل نقلیه
  • و…

پیشنهاد: بلوئر ارزن ، از آن دست برندهایی است که مورد استقبال مشتریان قرار گرفته و آن‌ها ترجیح می‌دهند از میان چندین برند مختلف موجود در بازار، خرید خود را از این برند انجام دهند. پارس وکیوم به عنوان نماینده aerzen در ایران، اورجینال‌ترین محصولات این برند را در اختیار شما قرار می‌دهند.

قطعات و مشخصات پمپ باد فندکی چیست ؟

پمپ باد فندکی درست مانند دیگر انواع پمپ های باد، از قطعات و اجزای مختلفی تشکیل شده و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. از جمله مهم‌ترین اجزای مینی کمپرسور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیلندر پمپ باد: این بخش، با داشتن پیستون و حرکت آن، عمل فشرده‌سازی هوا را انجام می‌دهد.
  • رابط فندکی: رابط، کمپرسور را به درگاه فندکی خودرو اتصال داده و انرژی برق مورد نیاز پمپ را از خودرو دریافت می‌کند.
  • شیلنگ: این قطعه برای انتقال هوای متراکم استفاده شده و با استفاده از پیچ و سوزن‌های رابط، به تایر، تشک، توپ و… متصل می‌شود.
  • گیره باتری: این گیره، در زمان استفاده از پمپ باد در خودرو به قطب‌های مثبت و منفی باتری متصل شده و انرژی لازم برای کمپرسور فندکی را تأمین می‌کند.
  • درجه یا نشانگر پمپ: نشان دهنده میزان درجه باد بوده و میزان باد مصرفی را مشخص می‌کند. در حقیقت این درجه‌ها می‌توانند میزان فشار خروجی باد را مشخص کنند. درجه‌های پمپ در دو نوع آنالوگ و دیجیتال وجود دارند. 
  • فنر
  • کلیدها
  • سوپاپ‌ها
  • چرخ‌دنده‌ها
  • موتور الکتریکی
  • و…

پیشنهاد مطالعه: کمپرسور اسکرال از دیگر دستگاه‌های صنعتی است که مشتریان زیادی به استفاده از آن، استقبال می‌کنند. اگر می‌خواهید به شکل دقیق‌تری با این دستگاه آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از محتوای لینک مقابل استفاه کنید: کمپرسور اسکرال چیست .

پمپ باد فندکی

بررسی ویژگی‌های بهترین کمپرسور باد فندکی

کمپرسورهای فندکی همانند انواع کمپرسورهای باد دیگر می‌توانند ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشند و مهم‌ترین آنها به شرح زیر می‌باشند:

  • این کمپرسورها معمولاً در ابعاد و اندازه‌های کوچکی تولید شده و حجم کمی دارند.
  • میزان سروصدای این کمپرسورها بسیار کم بوده و هیچ‌گونه آلودگی صوتی ایجاد نمی‌کنند.
  • قابلیت اتصال به جایگاه فندکی خودروهای مختلف را دارند.
  • از طول عمر و ماندگاری بالایی برخوردار هستند
  • با توجه به ابعاد و حجمی که دارند از وزن کمی برخوردار هستند و به راحتی حمل می‌شوند.
  • تعدادی از این پمپ‌ها علاوه بر تولید هوای فشرده دارای قابلیت‌هایی همچون استفاده به عنوان چراغ قوه و امکان تجهیز به پورت USB را دارند.

انواع پمپ باد فندکی چیست ؟

شاید تصور کنید که پمپ باد فندکی به نوعی از کمپرسورها گفته می‌شود که فقط به جایگاه فندکی ماشین متصل می‌شوند. این تصور را به هم بزنید؛ پمپ فندکی تنها نوعی از کمپرسورها هستند که به دلیل، امتیازاتی که در اختیار مشتریان می‌گذارند، از اهمیت بالایی برخورداند. به صورت کلی مینی کمپرسور را می‌توان در 4 دسته کلی زیر قرار داد:

  • پمپ باد فندکی

این نوع از پمپ‌های باد با برق 12 ولت کار کرده و انرژی مورد نیاز خود را از باتری ماشین‌ها دریافت می‌کنند. این دستگاه، توسط یک کابل به قسمت فندکی خودرو وصل شده و فعالیت کمپرس کردن هوا را انجام می‌دهد. لازم به ذکر است که کمپرسورهای فندکی ، می‌توانند به دو دسته تک سیلندر و دو سیلندر تقسیم شوند که در ادامه توضیح مختصری از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  1. کمپرسور فندکی تک سیلندر: این دستگاه، وزن کمی داشته و به دلیل داشتن یک سیلندر، فشار باد کمی تولید کرده و عموما برای باد کردن وسایلی همچون دوچرخه، توپ و… استفاده می‌شود.
  2. کمپرسور فندکی دو سیلندر: این مدل به دلیل داشتن دو سیلندر می‌تواند هوا را با فشار بیشتری متراکم کند.

پیشنهاد: قصد خرید کمپرسور را دارید؟ نمی‌دانید به کجا برای خرید باید اطمینان کنید؟ پارس وکیوم به عنوان یکی از عرضه کنندگان برتر کمپرسور در بازار شناخته می‌شود که می‌تواند تمامی توقعات شما ازیک کمپرسور را مزتفع کند. برای خرید این محصول می‌توانید به سایت ما مراجعه کرده و یا در واتساپ به شماره 09226431108 پیام دهید.

  • پمپ باد برقی

یکی دیگر از انواع کمپرسورهای فندکی، پمپ باد برقی است که می‌تواند مستقیم به برق 220 ولت شهری وصل شود. این پمپ‌های باد برای باد کردن وسایل مختلفی همچون تشک بادی مورد استفاده قرار گرفته و همانند پمپ‌های فندکی به دو نوع کمپرسور تک سیلندر و دو سیلندر تقسیم می‌شوند.

  • پمپ باد با کابل اتصال به باطری

نوع دیگری از کمپرسورهای فندکی که می‌توانند با استفاده از کابل به شکل مستقیم به باتری خودرو وصل شوند و هوای متراکم مورد نیاز را فراهم کنند، پمپ باد با کابل اتصال به باطری است.

  • کمپرسور فندکی شارژی

پمپ باد فندکی شارژی نیز از انواع مینی کمپرسور هستند که در داخلشان یک باتری برای ذخیره انرژی قرار داشته و در زمان‌هایی که به منبع برق و باتری دسترسی وجود نداشته باشد، می‌توان از باتری سرخود آن استفاده کرد. این کمپرسورها نیز در دو نوع کمپرسور تک سیلندر و دو سیلندر وجود داشته و حجم متفاوتی از هوای متراکم را تولید می‌کنند.

انواع پمپ فندکی

ویزگی‌های بهترین پمپ باد فندکی

برای انتخاب بهترین پمپ باد فندکی موجود در بازار لازم است که فاکتورها و موارد مختلفی را مد نظر قرار داد که مهم‌ترین آن‌ها نوع استفاده و کاربرد پمپ است. از آنجایی که معمولاً پمپ‌های فندکی در خودروها استفاده می‌شوند، می‌توان گفت بهترین و مناسب‌ترین پمپ، کمپرسورهای 2 سیلندری فندکی است؛ زیرا این پمپ‌ها می‌توانند برای خودروهای سنگین و نیمه سنگین استفاده شوند. این دستگاه‌ها همچنین برای مصارف ساده دیگر مانند باد کردن تشک، توپ و… نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع کمپرسورها، به دلیل داشتن دو سیلندر، قدرت بسیار بالایی در تولید باد داشته و سرعت بالایی نیز دارند.

« به یاد داشته باشید که یک کمپرسور خوب، علاوه بر قدرت مناسب، صفحه نمایشی برای نشان دادن میزان فشار باد خروجی نیز باید داشته باشد.»

پیشنهاد مطالعه: تا چه اندازه با کمپرسور دینامیکی آشنایی دارید؟ می‌دانید چه کاربردها و مشخصاتی دارد؟ برای پاسخ به تمامی این سوالات، پیشنهاد می‌کنیم به وبلاگ پارس وکیوم مراجعه کرده و مقاله کمپرسور دینامیکی چیست را مطالعه کنید.

مهم‌ترین نکات در خرید پمپ باد فندکی چیست؟

امروزه کمپرسور فندکی از جایگاه ویژه‌ای در صنایع و مشاغل مختلف برخورداند و به همین دلیل، شرکت‌های متعددی در زمینه تولید این لوازم فعالیت دارند. در بسیاری ار موارد، تنوع و تعدد محصولات در بازار، موجب سردرگمی و ایجاد چالش‌های مختلف برای افراد می‌شود. برای خرید پمپ باد فندکی لازم است که به نکات و فاکتورهای مختلفی توجه داشته باشید که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • بررسی میزان هوای خروجی آن؛ در این مورد، باید متناسب با نوع نیاز به خرید دستگاه مناسب اقدام کرد.
  • توجه به تعداد سیلندرها؛ پمپ‌های تک سیلندر و دو سیلندر هر کدام می‌توانند کاربردهای متفاوتی داشته باشند.
  • وجه به برند و شرکت تولیدکننده؛ توجه داشته باشید که کیفیت محصولات هر کدام از شرکت‌ها می‌تواند متفاوت باشد.
  • داشتن گارانتی و ضمانت‌نامه؛ زیرا در صورت بروز هرگونه مشکلی برای پمپ، می‌توانید از خدمات گارانتی آن استفاده کنید.
  • توجه به ابعاد، حجم و وزن کمپرسور؛ زیرا عموما این پمپ‌های باد، در داخل خودرو نگهداری می‌شوند و نباید حجم زیادی از فضای خودرو را اشغال کنند.
  • علاوه بر موارد ذکر شده نوع کمپرسور از نظر منبع انرژی، اقلام همراه کمپرسور، قیمت دستگاه و… از دیگر عواملی هستند که در زمان خرید پمپ باد فندکی باید مورد توجه قرار بگیرند.

راهنمای خرید

جمع‌بندی نهایی

همانطور که توضیح دادیم، کمپرسورهای فندکی از جمله کمپرسورهای جابجایی مثبت هستند که کاربردهای متعددی خصوصاً برای ماشین‌های سواری و نیمه سنگین داشته و برای انجام کارهایی همچون باد کردن تایر، تشک‌های بادی، توپ و… به کار می‌روند. این کمپرسورها در ابعاد و اندازه‌های کوچکی تولید شده و به راحتی قابل حمل هستند و می‌توانند طول عمر بالایی نیز داشته باشند.

امیدواریم که مطالب گفته شده به شما کمک کرده باشید که درک کنید منظور از پمپ باد فندکی چیست و چه کاربردهایی دارد. چننانچه در مورد هر یک از موارد گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی شما باشیم.

3 پاسخ

  1. سلام ممنون از مطلب کاملتون 5 تا سایت رو باید بخونیم تا یه محتوای کامل مثل محتوای شما پیدا کرد.🙏🙏🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *