بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

نکاتی در مورد کمپرسور هوای فشرده با کانال جانبی

امروزه شما انواع کمپرسور هوا  فشرده با کانال جانبی یا پمپ مکش را می‌توانید در هر جایی ببینید. خیلی از آن‌ها به قدری کوچک و بی‌صدا هستند که هرگز متوجه آن‌ها نمی‌شوید؛ مگر این که به دقت به دنبالشان بگردید. برخی از شرکت‌ها مدلی از آنها را تولید کردند که به اندازه یک CD کوچک بوده و وزنی کمتر از 2/1 پوند دارد. انواع دیگر آن‌ها همچنین تا اندازه 700 پوند نیز بزرگ هستند.

عملکرد کمپرسور هوای فشرده با کانال جانبی

گاز از طریق ورودی دستگاه وارد می‌شود. پس از ورود گاز به کانال جانبی، پروانه چرخشی، سرعت را در جهت چرخش به گاز منتقل می‌کند. نیروی گریز از مرکز در پره‌های پروانه، گاز را به سمت خارج سرعت داده و فشار را افزایش می‌دهد.

هر چرخش باعث افزایش انرژی جنبشی شده که در نتیجه منجر به افزایش فشار در امتداد کانال جانبی می‌شود. کانال جانبی در روتور باریک شده و گاز را از پره‌های پروانه به بیرون جارو می‌کند و آن را از طریق صداگیر خروجی که از پمپ خارج می‌شود؛ تخلیه می‌کند. در این حالت پروانه فقط یک دمنده فانتزی است.

این قطعه در حقیقت در داخل محفظه می‌چرخد ​​و بسته به این که به چه طرفی وصل کنید، فشار یا مکش ایجاد می‌کند. در واقع، هر کمپرسور می‌تواند به عنوان یک بلوئر یا پمپ خلا استفاده شود، اما کانال جانبی یکی از معدود فناوری‌هایی است که می‌توانید از پمپ یکسان بدون هیچ گونه اصلاحی برای هر دوی این موارد استفاده کنید.

به عنوان مثال، یک کمپرسور پیستونی فقط مکش را در ورودی خود ایجاد می‌کند، اما شما نمی‌توانید فقط یک لوله را به آن وصل کرده و در فرآیند خود از آن استفاده کنید. اما با استفاده از یک پمپ کانال جانبی، این کار قابل انجام است.

عملکرد کمپرسور هوای فشرده با کانال جانبی
کمپرسور هوای فشرده با کانال جانبی، اولین کمپرسور دینامیکی است که مورد توجه صنایع قرار گرفته است؛ زیرا یک کمپرسور دینامیکی برای تسریع جریان هوا از یک عنصر چرخنده استفاده می‌کند و سپس آن را با فشار وارد یک فضای کوچک‌تر می‌کند.

می‌توانید آن را مانند جریان ترافیک شهری در نظر بگیرید؛ زمانی اتفاق می‌افتد که برخی از خطوط مسدود شده باشند، اتومبیل‌ها مانند مولکول‌های هوا هستند.به دلیل مسدود بودن خطوط، ماشین‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند. به خاطر فشار بالا، مولکول‌های هوای بیشتر که در یک منطقه تنگ‌تر به یکدیگر می‌چسبند.

کاربردهای کمپرسورهای هوا با کانال‌های جانبی

سیستم‌های مکش مرکزی، صنعت بسته بندی، تجزیه مواد غذایی، مونتاژ و تا کردن مواد بسته بندی، مکش دندان، بسته بندی وکیوم، صنعت پلاستیک، پر کردن کیسه‌ها / بطری‌ها / سیلوها، تهویه حوضچه ماهی، خنک کننده و خشک کردن محصولات اکسترودر، آنالیز گاز، کف سازی EPS، جاروبرقی صنعتی، انتقال گرانول، پرینترهای لیزری، جوش پلاستیک، انتقال پنوماتیک، ترموفرمینگ، صنعت چاپ و کاغذ، صنعت نساجی، بلند کردن و نگه داشتن قطعات با استفاده از مکش و تهویه کارخانه‌های تصفیه خانه فاضلاب از موارد مصرفی این نوع از کمپرسورهای باد هستند.

بیشتر بدانید : ” بهترین پمپ هوا برای نساجی

مزایای کمپرسور هوای فشرده با کانال جانبی

  •  آن‌ها معمولا بی‌صداتر از فن آوری‌های دیگر هستند که فشار و جریان یکسانی را ارائه می‌دهند.
  •  در صورت انتخاب اندازه مناسب، مدت زمان بسیار زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  •  می‌توان از پمپ مشابه برای ایجاد فشار یا مکش استفاده کنید.
  •  کارکرد بسیار تمیز، بدون استفاده از روغن و روان کننده در پمپ
  •  نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کم
  •  چرخه عملکردی 100٪

طول عمر کمپرسورهای هوای فشرده با کانال جانبی

کمپرسور هوای فشرده با کانال جانبی یکی از نمونه‌های خوب کمپرسورها بوده که بدون نیاز به هرگونه تعمیر و نگهداری، می‌تواند به مدت 40 هزار ساعت مورد استفاده قرار بگیرد.

یک سال شامل 8760 ساعت است؛ بنابراین بدون نیاز به هیچ گونه تعمیر و نگهداری می‌توانید از آن‌ها به مدت 4.5 سال بدون وقفه استفاده کنید. البته، یک هفته کاری معمول برای استفاده از این نوع کمپرسورها معمولا 40-80 ساعت است، به این ترتیب می‌توانید به مدت 9 تا 19 سال بدون نیاز به هیچ گونه تعمیر و نگهداری یا تعویض قطعات از آن‌ها استفاده کنید.

بیشتر بدانید :محاسبه هوای فشرده کمپرسور باد

کمگرسور هوای فشرده با کانال جانبی

مشکلات کمپرسورهای باد با کانال جانبی

البته، ممکن است بسیاری از شما قبلا در مورد کمپرسورهای باد مجهز به کانال جانبی چیزی نشنیده باشید؛ بنابراین ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید:

1. دامنه مکش و فشاری که آنها می‌توانند ایجاد کنند بسیار محدود است. بیشترین فشار خروجی، 15 psi است که توسط یک نسخه ویژه 3 مرحله‌ای ایجاد شده است. به طور معمول آن‌ها بین 3 تا 10 psi فشار ایجاد می‌کنند. این فشار بالایی نیست؛ همین مسئله در مورد استفاده از آن برای ایجاد مکش نیز صادق است. آنها مکش عمیقی ایجاد نمی‌کنند؛ این موضوع باعث می‌شود که استفاده از آن‌ها به برنامه‌های خاص که به فشار یا مکش بسیار کمی نیاز دارند محدود شود.

2- انتخاب اندازه مناسب برای آن‌ها بسیار دشوار است. اغلب این دمنده‌ها توسط سازندگان نصب شده به عنوان بخشی از بسته‌بندی مهندسی شده استفاده می‌شوند. تنها در صورتی که اطلاعات کافی در خصوص هوای فشرده یا مکش داشته باشید، می‌توانید یکی از مدل‌ها را از بروشور انتخاب کرده و در مغازه خود قرار دهید. در واقع می‌توانید این کار را انجام دهید اما احتمال انتخاب اشتباه برای شما وجود دارد.

این موارد تنها نقاط منفی هستند که در مورد این کمپرسور هوای فشرده با کانال جانبی وجود دارد و می‌بینید که چندان هم مهم نیستند. فراموش نکنید که شما نباید از هیچ فن‌آوری خارج از محدوده‌ای که برای آن طراحی شدند، استفاده کنید.برای مشاوره و اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در پارس وکیوم تماس بگیرید.

سخن آخر

اگر نیاز به ایجاد جریان پیوسته در محدوده پایین‌تر از 10 psi داشته باشید، کمپرسور‌های کانال جانبی معمولا گزینه مناسبی هستند. با این حال، شما باید دید حرفه‌ای داشته باشید تا بتوانید گزینه مناسب را انتخاب کنید. پس از اندازه گیری صحیح، کمپرسورهای کانال جانبی به مدت چندین سال یا شاید ده‌ها سال می‌توانند بدون نگرانی به شما خدمات ارائه دهند.