بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

معرفی بهترین کمپرسور خانگی

کمپرسورهای هوا از جمله کاربردی ترین ابزارهایی هستند که در مشاغل و صنایع مختلف کاربردهای متعددی دارند و تقریبا ابزارهای بادی و پنوماتیک بدون وجود کمپرسورها هیچ کاربردی ندارند. این وسیله می تواند باد و انرژی لازم برای دستگاه های بادی مانند دریل، میخکوب، بکس، آچار بادی و … را تامین کند. کمپرسورها با توجه به کاربردهای متعددی که دارند در دو مدل صنعتی و غیر صنعتی (کمپرسور خانگی) تولید می شوند و هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود می باشند.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

امروزه صدها برند از سراسر جهان در زمینه تولید انواع کمپرسور هوا، پمپ وکیوم و … فعالیت دارند و محصولات مختلفی در اختیار مصرف کننده قرار می دهند و همین باعث می شود که افراد برای خرید کمپرسورها با چالش ها و دغدغه های مختلفی مواجه شوند. به صورت کلی برای مشخص کردن بهترین کمپرسور خانگی لازم است که به فاکتورها و عوامل مختلفی توجه شود که در ادامه این مطلب از پارس وکیوم به بررسی آنها پرداخته خواهد شد.

کمپرسور خانگی

کاربردهای کمپرسورها خانگی

کمپرسور هوا در حقیقت وسیله ای است که می تواند به کمک انرژی الکتریکی هوا را مکیده و سپس آن را با فشار بسیار بالا وارد کندانسور کند. در اصل این دستگاه مخزنی از جریان فشرده هوا است که وظیفه نگهداری و متراکم کردن سیالاتی مثل گازها، بخارات و … در صورت نیاز به تخلیه آنها را بر عهده دارد. در گذشته از کمپرسورهای هوا فقط در صنایع بزرگی همچون خودروسازی، نفت، پتروشیمی، دریایی، معدن، کارگاه های بزرگ، صنایع چوب و رنگ و … استفاده می شود. در دنیای امروزی و با پیشرفت علوم و تکنولوژی ها می توان از کمپرسورهای خانگی نیز بهره برود و در کارهای مختلف از آنها استفاده نمود. این دستگاه قدرتمند می تواند به افراد اجازه بدهد که کارهایی که به انرژی بالایی نیاز دارند را به راحتی انجام دهند.

مهم ترین فاکتورها در خرید کمپرسور باد خانگی

به صورت کلی برای خرید هر وسیله ای لازم است که فاکتورها و نکات مختلفی مورد توجه قرار بگیرد و خرید پمپ وکیوم و کمپرسور هوا نیز از این قاعده مستثنی نیست. هر چند که فاکتورهای مختلفی همچون برند و کشور سازنده، قیمت محصول، میزان گارانتی و … اهمیت بالایی دارند اما مهم ترین فاکتورها در خرید کمپرسور خانگی هوا به شرح زیر می باشند:

میزان فشار PSI

حداکثر فشاری که یک کمپرسور تولید می کند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. فشار تولید شده توسط کمپرسورها با PSI (پاوند بر اینچ مربع) نشان داده می شود و هرچقدر که کمپرسورها PSI بیشتری داشته باشند قدرت بالاتری داشته و می توانند کاربردهای متعددی داشته باشند. بیشتر وسایل پنوماتیکی ( ابزارهای قدرت که توسط هوای فشرده توسط کمپرسور هوا هدایت می شوند) برای داشتن یک عملکرد مناسب و صحیح به PSI معادل 90 نیاز دارند؛ بنابراین باید در زمان خرید کمپرسور به این فاکتور توجه ویژه شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر با کمپرسور هوا و انواع آن آشنایی امل ندارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله کمپرسور چیست را مطالعه کنید.

مقدار دبی حجمی (CFM)

از دیگر فاکتورها و عوامل مهم در خرید کمپرسور خانگی هوا دبی حجمی یا CFM است که به معنای میزان حجم هوای فشرده ای است که توسط کمپرسور هوا در مدت زمان یک دقیقه و در یک فشار خاص تولید می شود. این فاکتور با واحد فوت مکعب بر دقیقه گزارش می شود. برای آنکه مشخص شود که فرد باید کمپرسوری با چه CFM ی خریداری کند با CFM ابزارهای پنوماتیک خود را مشخص کند. چنانچه فرد فعلا از یک ابزار با یک CFM خاص استفاده می کند بهتر است که کمپرسوری با بالاترین CFM خریداری کند چرا که ممکن است بعدا از ابزارهای قدرتمند تری استفاده کند و کمپرسور نتواند انرژی مورد نیاز آن را تولید کند.
چنانچه اپراتور از چند دستگاه با CFM های مختلف استفاده می کند برای خرید یک کمپرسور مناسب باید مجموع CFM تمام دستگاه ها را در نظر گرفته و کمپرسوری خریداری کند که CFM آن 1.2 برابر مجموع CFM دستگاه ها باشد.

توان اسب بخار (HP)

قدرت اصلی موتور کمپرسورهای هوا برحسب اسب بخار درجه بندی می شود. البته قدرت و تعداد اسب بخار کمپرسور در کمپرسورهای خانگی اهمیت زیادی ندارد و بهتر است که افراد در هنگام خرید بیشتری به دو فاکتور PSI و CFM توجه داشته باشند. معمولا تمامی کمپرسورها با هر توان و قدرتی می توانند پاسخگوی مصارف خانگی باشند.

حجم مخزن

یکی دیگر از مهم ترین فاکتورها در خرید کمپرسور خانگی حجم مخزن آن است که بر حسب لیتر اندازه گیری می شود. هر چقدر که حجم مخزن کمپرسور بیشتر باشد میزان هوایی که فشرده می شود بیشتر خواهد بود. چنانچه افراد به صورت مستمر و مداوم از ابزارهای پنوماتیک استفاده می کنند می توانند کمپرسورهایی با حجم بزرگ خریداری کنند در غیر این صورت می توانند از مخزن های متوسط و کوچک بهره ببرند. به عنوان مثال برای رنگ آمیزی لازم است از کمپرسورهایی با حجم مخزن بالا استفاده شود.
علاوه بر موارد عنوان شده لازم است که افراد در هنگام خرید کمپرسورهای خانگی به فاکتورها و عوامل دیگری توجه داشته باشند که اهمیت بسیار بالایی دارند. این فاکتورها به شرح زیر می باشند:

  • باید تک مرحله ای یا دو مرحله ای بودن کمپرسور مشخص شود. در کمپرسورهای تک مرحله‌ ای هوا یک بار فشرده سازی شده و از وزن کمتر و بازدهی بیشتری برخوردارند در حالی که در کمپرسورهای دو مرحله‌ای هوا دو بار فشرده سازی می‌شود.
  • ثابت یا قابل حمل بودن کمپرسور نیز اهمیت بالایی دارد.
  • انرژی مورد نیاز دستگاه باید مشخص شود چرا که کمپرسورها در دو مدل برقی و دیزلی تولید می شوند که نوع برقی از قدرت کمتری برخوردار هستند.
  • روغنی یا اویل فری بودن کمپرسور نیز اهمیت بالایی دارد. کمپرسورهای روغنی برای استفاده های مستمر و مداوم مناسب تر هستند اما نوع بدون روغن هزینه نگهداری کمتری دارند.
  • میزان تولید صدا در کمپرسور خانگی هوا بسیار مهم است چرا که صدای این دستگاه می تواند در دراز مدت بسیار آزار دهنده باشد.

کمپرسور دستی

بهترین کمپرسور خانگی باد

همانطور که گفته شد فاکتورهای مختلفی در تعیین کیفیت و کاربردی بودن یک کمپرسور مهم هستند و لازم است به تمامی آنها توجه ویژه شود. شرکت پارس وکیوم با بیش از 30 سال سابقه در تولید انواع بلوئر، پمپ خلا و کمپرسورهای هوا همواره در تلاش بوده است که محصولات باکیفیتی در اختیار مشتریان قرار بدهد. کمپرسور اسکرو که در این شرکت تولید می شود به عنوان یکی از بهترین کمپرسورها شناخته می شوند که می توانند هم مصارف خانگی و هم مصارف صنعتی داشته باشند.

جمع بندی

برای خرید بهترین و باکیفیت ترین کمپرسورهای خانگی لازم است که به فاکتورهای مختلفی همچون برند، مدت زمان گارانتی، حجم مخزن، قدرت دستگاه، میزان دبی حجمی، فشار دستگاه، نوع انرژی، وزن و حجم دستگاه، میزان صدای سیستم، روغنی یا غیر روغنی بودن کمپرسور و … توجه ویژه ای شود. کمپرسور خانگی پارس وکیوم از جمله بهترین کمپرسورهای خانگی است که با برندهای خارجی و معتبر رقابت سختی داشته و از کیفیت، طول عمر و کارایی بسیار خوبی برخوردار است.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *