بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

تعمیر و نگهداری پمپ خلا حلقه آبی

از آنجایی که پمپ خلا حلقه اغلب در درجه حرارت بالا، فشار زیاد، خوردگی شدید و در محیط‌های سخت استفاده می‌شود؛ احتمال خرابی‌ آن اجتناب ناپذیر است. با نگهداری مناسب دستگاه می‌توان عمر آن‌ها را افزایش داد تا بتوان مدت بیشتری از آن‌ها استفاده کرد.

این نوع از پمپ‌ها در صنایع، باید برای مدتی طولانی کار کنند و ما باید به طور مرتب، تعمیر و نگهداری مناسب را انجام دهیم. در حقیقت، نگهداری پمپ خلا حلقه آبی باید به طور مستمر انجام شود. در بسیاری موارد، اگر به موقع تعمیرات لازم انجام نشود؛ در آینده کارکرد پمپ، اثر خواهد گذاشت. 

نکات اساسی تعمیر و نگهداری پمپ خلا حلقه آبی

در ادامه نکاتی وجود دارند که می‌توانید با کمک آن‌ها، نگهداری بهتری از پمپ وکیوم داشته باشید و هزینه‌های کمتری را برای تعمیر آن بپردازید.

  • هرگز با پمپ دارای عیب و نقص کار نکنید

هنگام کار با پمپ خلا باید توجه داشته باشید که تمامی اجزای آن به درستی کار کنند. در صورتی که اشکالی در پمپ خلا حلقه آبی وجود داشته باشد؛ علاوه بر این که شاید نتواند به خوبی کار خود را انجام دهد، احتمال خراب شدن بخش‌های دیگر هم وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه: در مقاله ای دیگر از بلاگ پارس وکیوم در مورد پمپ خلا حلقه‌ای مایع و موارد مربوط به آن صحبت کرده‌ایم، پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد این دسته از پمپ‌های خلا یا وکیوم، مقاله “پمپ خلا حلقه‌ای مایع “را نیز مطالعه کنید.

تعمیر پمپ وکیوم

الزامات اصلی تعمیر و نگهداری را رعایت کنید.

هر پمپ خلا حلقه آبی دارای دستورالعمل‌های نگهداری بسیار دقیق است. به طور کلی، اگر می‌خواهید این نوع پمپ در زمان کار مشکلی نداشته باشد؛ ابتدا باید شرایط لازم برای نگهداری تجهیزات را در نظر بگیرید تا متوجه شوید که آیا عملیات تعمیر و نگهداری محصول به صورت صحیح انجام می‌شود یا خیر. در برخی از مواقع، یک سهل‌انگاری باعث اختلال در کارکرد خواهد شد. مطابق با دستورالعمل، می‌توان به خوبی از این پمپ‌ها نگهداری مناسبی را انجام داد تا عمر کارکرد آن‌ها بیشتر شود.

  • به موقع با خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

اگر خرابی پمپ خلا حلقه آبی شما، یک خرابی نسبتا بزرگ است که کارکرد پمپ را به طور جدی تحت تاثیر قرار داده؛ در این حالت هنگام انجام تعمیر پمپ خلا باید توجه کنید که با خدمات پس از فروش تماس بگیرید. خدمات پس از فروش، تعمیرات پمپ را به خوبی انجام داده و توصیه‌هایی برای نگهداری از پمپ ارائه می‌دهند. به طور کلی، تیم خدمات پس از فروش از پرسنل حرفه‌ای تشکیل شدند و مشکل را به درستی تشخیص و برطرف می‌کنند.

  • تمیز کردن الکتروشیمیایی قطعات

قطعات فلزی را در محلول خاصی تمیز کنید. قطعات را به قطب مثبت یا منفی منبع تغذیه وصل کنید و سپس صفحه ساخته شده از یک ماده خاص را به قطب دیگر منبع تغذیه وصل کنید؛ ولتاژ منبع تغذیه را تنظیم کرده و چگالی جریان معینی را بدست آورید. به منظور دستیابی به هدف از بین بردن لایه روغن و اکسید روی سطح فلز این کار می‌تواند تاثیر خوبی داشته باشد.

  • عملیات اچینگ اسید و قلیایی

پس از چربی‌زدایی، عملیات اچینگ برای خارج کردن اکسید روی سطح فلز انجام می‌شود. پس از عملیات حرارتی بر روی قطعات، لکه روغن وجود نخواهد داشت، بنابراین می‌توان عملیات اچ کردن را مستقیما برای از بین بردن لایه اکسید انجام داد.

به طور کلی، عملیات اچینگ در محلول اسید انجام می‌شود. اکثر اکسیدهای فلزی و فلز به خودی خود می‌توانند با محلول اسید با غلظت مناسب واکنش نشان دهند. اکسیدها برای تولید نمک و آب با اسید واکنش نشان می‌دهند؛ در حالی که فلزات برای تولید نمک و هیدروژن با اسید واکنش نشان می‌دهند.

نگهداری پمپ خلا

بخشی از هیدروژن که توسط سطح فلز جذب می‌شود؛ برخی از فلزات را شکننده می‌کند. به منظور جلوگیری از خوردگی بیش از حد می‌توان از آن در محلول اچینگ مهار کننده استفاده کرد و غلظت و دمای محلول اچ را به درستی کنترل کرد.

  • تمیز کردن اولتراسونیک

اصل تمیز کردن با اولتراسونیک استفاده از امواج برای تمیز کردن پمپ وکیوم آبی است؛ به این معنا که لرزش اولتراسونیک باعث می‌شود، سطح از آلودگی‌ها تمیز شود. لرزش باعث می‌شود که آلودگی گاهی اوقات پراکنده و گاه در یک‌جا جمع شود و در صورت پراکنده شدن حفره‌های لحظه‌ای ایجاد شود.

با این امواج، نیروی ضربه آنی می‌تواند به چندین جو برسد که سطح روغنی را از روی سطح جسم از بین می‌برد و آن را از سطح جسم به همراه آلاینده‌ها جدا کند تا درون محلول شسته شود. 

برای اطلاعات بیشتر از دیگر محصولات شرکت پارس وکیوم مانند بلوئر هوا و کمپرسور هوا میتوانید به بلاگ پارس وکیوم مراجعه کنید و یا سوالات خود را از طریق کامنت از ما بپرسید. پارس وکیوم تولیدکننده انواع پمپ، بلوئر و کمپرسور هوا در ایران و نماینده روبوسکی و ارزن در ایران می‌باشد.