بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

نکات خرید کمپرسور دست دوم

خرید کمپرسور دست دوم یا هر وسیله ای که دست دوم یا کارکرده باشد باید با احتیاط اقدام به خرید کرد و حتما یک سری نکات ریز و درشت را رعایت کرد تا بتوانید بهترین گزینه را خریداری کنید کمپرسور دست دوم همیشه انتخاب بدی نیست بعضی وقت ها شاید بهترین گزینه باشد که ما بتوانیم چندین سال با این کمپرسور کار را جلو ببریم تا هزینه ها را کنترل کنیم و یک محصول خوب و با کیفیت تری را خریداری کنیم ما در این مقاله سعی کردیم که نکاتی که در زمان خرید کمپرسور دست دوم به آن توجه کرد را کامل شرح دهیم.

شرکت پارس وکیوم تولیدکننده انواع دستگاه‌های صنعتی مانند کمپرسور، بلوئر و پمپ وکیوم است که محصولات خود را بر اساس نوآوری‌های صورت گرفته در حوزه فناوری تولید و روانه بازارهای داخلی و بین‌المللی می‌کند. پارس وکیوم همواره به دنبال بهره‌گیری از آخرین پیشرفت‌ها در زمینه تجهیزات صنعتی بوده و آن را به صورت کامل در خطوط تولید خود رعایت می‌کند. در صورتی که به دنبال ابزار مناسب برای کارگاه یا کارخانه خود هستید، با مشاورین ما تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله میخوانیم:

نکاتی که در هنگام خرید کمپرسور دست دوم باید بدانیم!

خراب شدن کمپرسور هوا می‌تواند هزینه‌های زیادی را متوجه ما کند. این مشکل بسیار اعصاب خردکن است، اما نباید باعث شود که تمرکز خود را از دست دهید. در این مواقع به همه توصیه می‌شود که یک دستگاه‌ جدید بخرند، اما کمپرسور دست دوم هم می‌تواند کارهای شما را به صورت موقتی راه بیاندازد.

کمپرسور های هوا می‌توانند برای مدتی طولانی کار کنند، چرا که اغلب با استفاده از قطعات باکیفیت ساخته می‌شوند. به علاوه، خرید کمپرسور دست دوم به معنای ذخیره پول بیشتر است. دستگاهی که به خوبی توسط صاحبان قبلی مراقبت شده است، برای راه انداختن کارهای فعلی کارامد خواهد بود. با این وجود، قبل از تصمیم‌گیری در مورد خرید کمپرسور دست دوم باید موارد زیادی را مد نظر قرار دهید. این راهنما نکاتی را بررسی خواهد کرد که در هنگام خرید کمپرسور دست دوم باید بدانیم. 

کمپرسور دست دوم

کمپرسور هوا چیست؟

کمپرسور هوا دستگاه پرکاربردی است که هوای پیرامون را گرفته، آن را فشرده می‌سازد و در نهایت با فشار زیاد آزاد می‌کند. این دستگاه‌ها در کارگاه‌های لاستیک‌سازی، خطوط تولید، مکانیکی‌ها، خطوط انتقال مواد و بسیاری از کارهای صنعتی دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند و به دلیل خصوصیات فوق‌العاده‌ای که فراهم می‌آورند، از پراستفاده‌ترین دستگاه‌های صنعتی در جهان به شمار می‌روند.

نکات حائز اهمیت در زمان خریداری کمپرسور دست دوم

در زمان خرید کمپرسور دست دوم، همیشه تمامی بخش‌های آن به ویژه مخزن را کاملا بررسی کنید تا جای ضربه و آسیب‌های فیزیکی را پیدا کنید. در هر صورت، بهتر است که این کار را به یک فرد متخصص وارد کنید. نکات زیر را به خوبی مطالعه کرده و بر اساس آن‌ها تصمیم‌گیری کنید.

پیشنهاد: اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد انواع کمپرسور صنعتی، کارکرد، مزایا و جزئیات آن دارید مقاله ” آشنایی با انواع کمپرسور صنعتی ” را مطالعه کنید.

کمپرسور برقی

کمپرسورهای الکتریکی موجود در بازار معمولا از ولتاژ استاندارد خانگی استفاده می‌کنند که بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ ولت است. دستگاه‌هایی که دارای مدل HP2 هستند، به پریز ۲۲۰ تا ۲۴۰ ولت نیاز خواهند داشت که کمی مشکل‌ساز خواهند بود. اگر از کمپرسور هوا در محیط خانگی یا کارگاه‌های دارای محیط بسته استفاده می‌کنید، مدل الکتریکی برای شما بسیار خواهد بود، زیرا هیچ آلودگی از آن‌ها آزاد نمی‌شود.

در هنگام خرید کمپرسور هوای برقی، ابعاد و زوایای کارگاه خود را به خوبی بررسی کنید تا بعدا مشکلی از بابت جابجایی آن‌ها نداشته باشید.

کمپرسور دیزلی

بهترین انتخاب برای کار کردن در فضای باز کمپرسور دیزلی است. این دستگاه‌ها قدرت بالایی دارند و اغلب قادر به رفع نیازهای شما خواهند بود. این دستگاه‌ها به تهویه مناسب نیاز دارند و بیشتر آن‌ها از روغن به عنوان بخشی از مکانیزم خنک‌کننده خود بهره می‌برند. کمپرسور دیزلی در اندازه‌ها و اشکال مختلفی تولید می‌شود و برای کارهای کثیف بسیار مناسب هستند. در هنگام خرید این دستگاه، مواردی مانند فیلترها، مخازن و شلنگ‌ها را به منظور تخمین فرسودگی بررسی کنید. 

قابلیت تحرک کمپرسور

کمپرسورهای ایستاده معمولا ثابت هستند و در گوشه‌ای از کارگاه نصب می‌شوند. این دستگاه‌ها بیشتر برای استفاده سنگین و صنعتی توسعه می‌یابند. اگر به طور مداوم با کمپرسور کار می‌کنید و چندین ابزار دیگر را نیز با آن‌ها راه می‌اندازید، کمپرسور ثابت گزینه‌ای مطمئن است. در هنگام خرید این کمپرسورها، همیشه باید به محل نصب آن‌ها نگاهی بیاندازید. این نکته را بررسی کنید که آیا فضای کافی در اطراف دستگاه وجود دارد تا بتواند هوا را به آسانی جذب و در نهایت آزاد کند. 

از سوی دیگر، اگر برای انجام کارهای مختلف باید کمپرسور را جابجا کنید، بهتر است که به سراغ کمپرسورهای متحرک بروید. این دستگاه‌ها به صورت کلی اندازه‌ کوچک‌تر و وزن کمتری دارند. اگر کارگاه شما جای چندانی برای وسایل بزرگ ندارد، کمپرسور متحرک گزینه‌ای مناسب است.

خرید کمپرسور دست دوم

کمپرسور تک مرحله ای یا دو مرحله ای

نوع تک مرحله ای یا دو مرحله ای کمپرسور نشان می‌دهد که چند پیستون هوا در داخل آن وجود دارند تا کار فشرده‌سازی و انتقال هوا به مخزن را انجام دهند. دستگاه‌های تک مرحله ای مانند کمپرسور اسکرو معمولا ارزان‌تر بوده و در شرایط فشار قوی تاثیر کمتری دارند. به همین خاطر، بکارگیری کمپرسور تک مرحله ای برای کارهایی توصیه می‌شود که به فشار کمتر از 120 PSI نیاز دارند.

کمپرسور دو مرحله ای سایز بزرگ‌تر و وزن بیشتری در مقایسه با نوع تک مرحله ای دارد. این دستگاه‌های هوای بسیار بیشتری را فشرده می‌سازند و بهترین گزینه برای کاربردهای صنعتی سنگین هستند. به طور کلی، این کمپرسور در شرایط پرتنش به خوبی کار می‌کند و برای نیازهای بالاتر از 150 PSI نیز کاملا پاسخ‌گو خواهد بود.

ما در یک مقاله به صورت مفصل در مورد ” کمپرسور دو مرحله ای چیست ” توضیح داده ایم.

کمپرسور روغنی یا بدون روغن

کمپرسورهای روغنی دارای قطعات داخلی هستند که به صورت دوره‌ای با روغن چرب می‌شوند. این دستگاه‌ها عملکردی روان‌تر داشته و صدای کمتری را تولید می‌کنند. بنابراین، در صورت استفاده مداوم از کمپرسور پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ نوع روغنی بروید. 

مقدار CFM کمپرسور و قدرت موتور

CFM همیشه روی موتور کمپرسور نوشته می‌شود و به مقدار هوای خارج شده از دستگاه در هر دقیقه اشاره دارد. این عدد درک کاملی را از قدرت کمپرسور به شما ارائه می‌دهد. همچنین این امکان را در اختیار دارید که قدرت موتور (بر حسب اسب بخار) را مشاهده کرده و بر اساس آن‌ تصمیم‌گیری کنید.

اندازه مخزن

مخزن کمپرسور جایی است که هوای فشرده شده توسط موتور ذخیره می‌شود. تا زمانی که هوای داخل مخزن تمام نشود، موتور شروع به کار نمی‌کند و در نتیجه در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهد شد. در هنگام خرید کمپرسور دست دوم اطمینان حاصل کنید که مخزن آن هیچ‌گونه فرورفتگی و خط و خشی نداشته باشد. 

پیش از خریداری کمپرسور دست دوم، این موارد را حتما بررسی کنید!

  • به این نکته توجه کنید که آیا قسمت‌های داخلی و خارجی کمپرسور تمیز و آماده کار هستند.
  • قطعات خراب را بررسی و در قیمت نهایی لحاظ کنید.
  • رسوب و آلودگی‌های داخل قطعات را بررسی کنید.
  • دستگاه را در همان مکان امتحان کنید و ببینید که آیا به خوبی کار می‌کند؟ میزان گرم شدن آن چگونه است؟
  • اگر کمپرسور خراب است، شاید هنوز هم ارزش خرید داشته باشد. یک متخصص را خبر کنید تا هزینه‌های احتمالی تعمیر دستگاه را به شما بگوید.