بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

پمپ باد کوچک ، نحوه انتخاب، ویژگی ها و کاربردهای آن

کمپرسور هوا به عنوان یکی از کاربردی‌ترین تجهیزاتی شناخته می‌شود که امروز استفاده‌های صنعتی، نیمه‌صنعتی و غیر صنعتی متعددی دارد. این دستگاه می‌تواند بر اساس فاکتورهای مختلفی همچون سرعت، ظرفیت، میزان فشار، نوع موتور، تعداد مراحل کار، نحوه روغن‌کاری و … دسته‌بندی شود و هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها، قابلیت‌های و کاربردهای متفاوتی خواهند داشت. پمپ باد کوچک از جمله پمپ‌هایی است که برای مصارف غیر صنعتی و خانگی مانند باد کردن لاستیک، باد کردن لوازم ورزشی، باد کردن تشک‌ها، قایق‌ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه این مطلب از پارس وکیوم به بررسی کامل پمپ باد کوچک و ویژگی‌های آن پرداخته می‌شود.

پمپ باد کوچک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

به صورت کلی کمپرسور یا متراکم کننده دستگاهی است که می‌تواند با کاهش حجم هوا و متراکم کردن آن باعث افزایش فشار در آن شود. این دستگاه با استفاده از یک انرژی اولیه که از نوع انرژی‌های مکانیکی است هوا را با سرعت و قدرت بالا مکیده و به واسطه نوع طراحی و برنامه‌ای که دارد آن را فشرده و متراکم کند و در نهایت آن را به سمت کندانسور منتقل نماید. پمپ باد کوچک همانند انواع پمپ‌های صنعتی از یک پروسه و فرآیند مشابه استفاده می‌کند اما از نظر اندازه و ابعاد متفاوت است به‌گونه‌ای که در اندازه‌های بسیار کوچک تولید شده و می‌توانند به راحتی حمل و جابجا شوند. در حقیقت حجم کمپرسور هوای کوچک حجم بین ۳ تا ۵ لیتر می‌باشد در حالی که کمپرسورهای صنعتی دارای حجم‌های بیشتری هستند. از مهم‌ترین کاربردهای پمپ باد کوچک می‌توان به مواردی همچون باد کردن انواع تایرها، باد کردن تشک بادی، قایق بادی و … اشاره کرد.

پیشنهاد: برای آشنایی با کمپرسور باد خانگی با مقاله‌ای در بلاگ پارس وکیوم آماده کرده‌ایم که پیشهاد می‌کنیم آن را مطالعه کنید.

پمپ باد خانگی چیست؟

انواع پمپ باد کوچک

همان‌طور که گفته شد کمپرسور هوا می‌تواند بر اساس فاکتورهای مختلفی دسته‌بندی شود و امروزه ده‌ها نوع کمپرسور مختلف در دسترس وجود دارند. پمپ‌های باد کوچک که معمولاً با نام پمپ باد خانگی نیز شناخته می‌شوند می‌توانند دو نوع مختلف داشته باشند که شامل پمپ باد دستی و پمپ باد برقی هستند. برای آشنایی کامل با تفاوت پمپ باد دستی و برقی مقاله آن را مطالعه کنید.

پمپ باد دستی از موادی مانند پلاستیک‌ها، پلیمرها و فلزات تولید می‌شود و می‌تواند در اندازه‌ها و وزن‌های مختلفی وجود داشته باشد.

پمپ‌های باد برقی نیز معمولاً از جنس فولادهای ضدزنگ ساخته می‌شوند و با برق خانگی ۲۲۰ ولت کار می‌کنند و می‌توانند در ابعاد و اوزان مختلفی وجود داشته باشند. پمپ‌های برقی خود می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند. تعدادی از آن‌ها قابلیت شارژ شدن دارند، تعدادی با برق مستقیم کار می‌کنند و تعدادی نیز می‌توانند از برق فندکی ماشین استفاده کنند.

مهم‌ترین ویژگی‌های پمپ باد کوچک

کاربردهای متعدد و متنوع کمپرسورهای هوا باعث شده است که امروزه برندهای متعددی در حوزه تولید این تجهیزات فعالیت داشته باشند و به همین دلیل از تنوع بالایی برخوردار هستند. در زمان خرید پمپ باد کوچک لازم است که به نکات و ویژگی‌های مختلفی توجه داشت که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • حتماً باید میزان ظرفیت پمپ بررسی شود و متناسب با نوع نیاز انتخاب شود. همان‌طور که گفته شد ظرفیت این پمپ‌ها می‌تواند از 3 تا 5 لیتر متفاوت باشد.
  • نوع و مدل پمپ باید مشخص شود چرا که این پمپ‌ها می‌توانند در مدل‌های مختلفی همچون پمپ دستی، پمپ ساده و پمپ پدالی یا برقی وجود داشته باشند. تمامی این پمپ‌ها دارای عملکرد مشابهی هستند اما طرز کار با آن‌ها متفاوت خواهد بود.
  • گارانتی و ضمانت‌نامه کمپرسور هوا نیز باید بررسی شود چرا که امروزه تجهیزات تقبلی و بی‌کیفیت بسیار زیاد بوده و حتی تشخیص آن‌ها نیز کار سختی خواهد بود.

در کنار موارد گفته شده لازم است که در زمان خرید پمپ‌های باد کوچک باید به موارد دیگری همچون مدل و رنگ‌بندی پمپ باد، قیمت پمپ و میزان ارزش آن، کیفیت و دوام دستگاه مورد نظر، طرز کار و عملکرد پمپ باد، دسترسی سریع به پمپ، قابلیت حمل و جابجایی راحت، امکانات جانبی و وجود لوازم یدکی پمپ باد، عدم برخورداری از سروصدای آزاردهنده، بهره‌مندی از خدمات پس از فروش و … توجه داشت.

مطلب مرتبط: از دیگر محصولات صنایع پارس واکیوم که مورد استقبال بسیاری از مشتریان ما قرار گرفته است، پمپ وکیوم یا پمپ خلا و بلوئر هوا می‌باشد؛ اگر قصد خرید یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصولات را دارید، با کارشناسان ما در پارس وکیوم از طریق راه‌های ارتباطی موجود در ارتباط باشید.

قطعات پمپ باد

مهم‌ترین مزیت‌های پمپ باد کوچک

همان‌طور که گفته شد پمپ‌های هوا می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند و پمپ‌های باد کوچک نیز می‌توانند به صورت دستی و برقی باشند. هر کدام از این پمپ‌ها می‌توانند مزیت‌های خاص خود را داشته باشند. از مهم‌ترین مزیت‌های پمپ باد کوچک دستی می‌توان به مواردی همچون داشتن قیمت بسیار کم و صرفه اقتصادی بالا، طراحی و ساختار ساده، حمل‌ونقل و جابجایی راحت، طول عمر و ماندگاری بالا، عدم ایجاد آلودگی صوتی، هزینه نگهداری بسیار کم و … اشاره کرد.

همچنین پمپ‌های باد کوچک برقی می‌توانند مزیت‌هایی همچون طراحی و ساختار ویژه، عدم اشغال فضای زیاد، استفاده راحت، داشتن قیمت مناسب نسبت به کمپرسورهای صنعتی، سرعت و قدرت بیشتر نسبت به پمپ‌های دستی و … اشاره کرد.

قیمت پمپ باد کوچک

پمپ‌های باد کوچک همانند پمپ‌های صنعتی از تنوع بالایی برخوردارند به همین دلیل نمی‌توان قیمت دقیق و مشخصی برای آن‌ها عنوان کرد. از مهم‌ترین فاکتورهای مؤثر بر روی قیمت پمپ باد می‌توان به مواردی همچون نوع پمپ (دستی یا برقی بودن)، مشخصات و ویژگی‌های پمپ مانند حجم و قدرت و …، برند و شرکت تولیدکننده پمپ، کیفیت ساخت پمپ و جنس آن، نرخ ارز و نوسانات آن، استانداردهای تولید و مدت زمان گارانتی، امکانات جانبی و … اشاره کرد.

جمع‌بندی نهایی

پمپ‌های باد کوچک نوعی از کمپرسورهای هوا هستند که برای مصارف غیر صنعتی و خانگی مانند باد کردن تایرها، باد کردن لوازم ورزشی و تفریحی و … استفاده می‌شوند و می‌توانند انواع مختلفی همچون پمپ‌های دستی و برق داشته باشند. این پمپ‌ها وزن و قیمتی کمی دارند، به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، قابل حمل بوده و تنوع بالایی دارند و در نهایت هیچ‌گونه آلودگی صوتی ایجاد نمی‌کنند به همین دلیل محبوبیت بالایی دارند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *