بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

کمپرسور برای دستگاه جوراب بافی

هوای فشرده و متراکم می‌تواند کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف داشته باشد به همین دلیل وجود کمپرسورهای هوا از اهمیت بالایی برخوردارند. در اصل کمپرسورها وظیفه تأمین هوای فشرده را بر عهده داشته و با صرف انرژی اولیه‌ای از نوع انرژی مکانیکی می‌توانند هوا را با حجم اولیه زیاد به سرعت و با قدرت مکش بالا به داخل خود کشیده و سپس بعد از فشرده‌سازی آن را خارج کنند. هر کدام از صنایع می‌توانند شرایط خاص خود را داشته باشند و به حجم و فشار مشخصی از هوای متراکم نیاز داشته باشند به همین دلیل در انتخاب کمپرسور هوا باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. در ادامه این مطلب از پارس وکیوم به بررسی مناسب‌ترین کمپرسور برای دستگاه جوراب بافی و ویژگی‌های آن پرداخته خواهد شد.

انواع دستگاه‌های جوراب بافی

دستگاه جوراب بافی همانند انواع تجهیزات صنعتی دیگر می‌تواند بر اساس فاکتورها و پارامترهای مختلفی دسته‌بندی شود اما به صورت کلی می‌توان آن‌ها را به دو دسته دستگاه‌های کامپیوتری و دستگاه‌های مکانیکی تقسیم کرد. این دستگاه‌ها اگرچه شباهت‌های زیادی دارند اما می‌توانند از نظر قطعات و … تفاوت‌های متعددی داشته باشند و شاید مهم‌ترین تفاوت آن‌ها در وجود کمپرسورهای هوا باشد چرا که کمپرسورهای هوا می‌توانند نقش پررنگ و ویژه‌ای در دستگاه‌های کامپیوتری داشته باشند. دستگاه‌های مکانیکی نیازی به کمپرسور هوا ندارند. البته دستگاه‌های جوراب بافی می‌توانند انواع مختلفی همچون ساده باف، دو فس، کالج باف، دو سیلندر، حوله‌ای باف، زنانه باف و … داشته باشند که بیشتر زیرمجموعه دستگاه‌های کامپیوتری هستند.

مطلب مرتبط: از دیگر محصولات صنایع پارس واکیوم که مورد استقبال بسیاری از مشتریان ما قرار گرفته است، پمپ وکیوم یا پمپ خلا و بلوئر هوا می‌باشد؛ اگر قصد خرید یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصولات را دارید، با کارشناسان ما در پارس وکیوم از طریق راه‌های ارتباطی موجود در ارتباط باشید.

کمپرسور برای جوراب بافی

انتخاب کمپرسور مناسب برای دستگاه جوراب بافی

همان‌طور که گفته شد دستگاه‌های کامپیوتری در مقایسه با دستگاه‌های مکانیکی تفاوت‌های زیادی دارند چرا که بسیاری از قطعات و بخش‌های آن‌ها به صورت پنوماتیک و با استفاده از قدرت هوای فشرده کار می‌کنند به همین دلیل انتخاب یک کمپرسور هوای مناسب نقش بسیار پررنگی در عملکرد و کیفیت محصولات آن‌ها دارد. برای آشنایی با انواع کمپرسور پنوماتیک مقاله مربوط به آن را در بلاگ پارس وکیوم مطالعه کنید. برای انتخاب یک کمپرسور هوا برای دستگاه‌های جوراب بافی لازم است که ابعاد و اندازه دستگاه و میزان نیاز آن به هوای فشرده تعیین شود.

  • برای دستگاه‌های کوچک می‌توان از یک کمپرسور با مخزن 100 لیتر و موتوری با توان 2 اسب بخار استفاده کرد.
  • البته چنانچه در صنعت جوراب بافی نیاز به پمپ باد سایلنت وجود داشت می‌توان از یک کمپرسور 100 لیتری با موتور 2.5 اسب بخاری هرمتیک استفاده کرد.
  • همچنین کمپرسورهای خشک و اویل فری 100 لیتری با موتور 2 اسب بخار می‌توان برای دستگاه‌های جوراب بافی استفاده کرد.
  • در صورتی که میزان صدای کمپرسور فاقد اهمیت باشد می‌توان از کمپرسور باد ۱۰۰ لیتری با موتور ۲ اسب کوبله ای یا کمپرسور باد ۱۰۰ لیتری ۲ سیلندر ۲ اسب بخار تسمه‌ای استفاده کرد.

نقش کمپرسور در عملکرد دستگاه جوراب بافی

در حقیقت وجود کمپرسورها در دستگاه‌های کامپیوتری جوراب بافی باعث شده است که این دستگاه‌ها برتری قابل توجهی نسبت به دستگاه‌های مکانیکی داشته باشند و بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

  • اگرچه دستگاه‌های جوراب بافی مکانیکی قیمت کمتری دارند اما دستگاه‌های کامپیوتری از کیفیت و عملکرد بالاتری برخوردار هستند و با توجه به وجود تجهیزات پنوماتیک کارایی بسیار راحت‌تری دارند.
  • دستگاه‌های کامپیوتری توان تولید جوراب‌های متنوع بیشتری از نظر طرح، رنگ، سایز و … دارند.
  • به دلیل استفاده از کمپرسور‌ها در دستگاه‌های کامپیوتری، جوراب‌ها به صورت پفکی تولید می‌شوند هرچند که باید از کمپرسورهای بسیار باکیفیت برای این کار استفاده کرد.
  • دستگاه‌های کامپیوتری به سبب وجود کمپرسورها از سرعت، کیفیت و تولید بیشتری برخوردار بوده و سودآوری بالاتری دارند.

انواع کمپرسور دستگاه جوراب بافی

راهنمای خرید کمپرسور مناسب برای دستگاه جوراب بافی

همان‌طور که گفته شد کمپرسورها بر اساس پارامترهای مختلفی دسته‌بندی می‌شوند و انواع مختلفی دارند. برای کمپرسور برای دستگاه جوراب بافی باید به موارد زیر توجه داشت:

  • شرایط محیطی و کارگاهی استفاده از کمپرسور باید بررسی شود و میزان نیاز دستگاه‌ها به هوای فشرده مشخص شود.
  • قدرت کمپرسور باید بر اساس میزان نیاز دستگاه‌ها انتخاب شود و همان‌طور که گفته شد موتورهای 2 اسب بخاری بهترین انتخاب خواهند بود. 

پیشنهاد مطالعه: آیا می‌دانید قدرت کمپرسور چگونه تشخیص داده می‌شود؟ برای آشنایی 0 تا صد مقاله‌ای در بلاگ پارس وکیوم را که توسط تیم محتوایی پارس وکیوم آماده شده است را مطالعه کنید.

  • حتماً در انتخاب کمپرسور باید به میزان حجم هوای تولید شده که با واحد CFM نشان داده می‌شود توجه ویژه‌ای شود.
  • سایز و اندازه کمپرسور باید متناسب با قدرت، محیط استفاده، نحوه عملکرد و … انتخاب شود.
  • نحوه عملکرد کمپرسور (یک مرحله‌ای یا چندمرحله‌ای بودن) نیز اهمیت بالایی دارد چراکه هر کدام از این کمپرسورها می‌توانند فشار مختلفی ایجاد کنند.
  • نیاز یا عدم نیاز به روغن کمپرسور باید مشخص شود چرا که می‌توانند از نظر قیمت، عملکرد، طول عمر، تعمیر و نگهداری و … متفاوت باشند
  • میزان تولید سروصدا، داشتن قابلیت حمل کمپرسور و … از دیگر فاکتورهای مهم در انتخاب پمپ باد هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند

عوامل مؤثر در قیمت کمپرسور

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در انتخاب یک کمپرسور مناسب برای دستگاه‌های جوراب بافی باید در نظر گرفت قیمت آن است که می‌تواند تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی باشد. در حقیقت کمپرسورهای هوای می‌توانند تحت تأثیر عواملی همچون نوع کمپرسور از نظر عملکرد، مشخصات فیزیکی کمپرسور مانند میزان قدرت و توان، ظرفیت، میزان فشار، ابعاد و اندازه و …، کیفیت تولید کمپرسور، برند و شرکت سازنده کمپرسور، قیمت و نوسانات ارز، مدت زمان گارانتی کمپرسور، سیستم خنک‌کننده کمپرسور و … از قیمت‌های مختلفی برخوردار باشند.

جمع‌بندی نهایی

کمپرسور باد (Compressor) وسیله‌ای است که می‌تواند با استفاده از انرژی مکانیکی حجم مشخصی از هوا را دریافت کرده و آن را تحت‌فشار قرار داده و آن را به سمت کنداکتور انتقال بدهد. این دستگاه‌ها از تنوع بالایی از نظر موتور محرک، نحوه عملکرد، قدرت، نحوه پاشش روغن و روغن‌کاری، تعداد مراحل کار و … برخوردارند و هر کدام می‌توانند در صنایع مختلفی استفاده شوند. بهترین کمپرسور برای دستگاه جوراب بافی کمپرسوری است که از مخزن 100 لیتری و موتور با قدرت 2 تا 2.5 اسب بخار برخوردار باشد.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *