بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

پمپ باد تراکتوری

تراکتور از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ماشین‌های مولد نیرو است که در صنعت کشاورزی جایگاه ویژه‌ای داشته و استفاده‌های متعددی از آن می‌شود. تراکتور در طول تاریخ همواره در حال توسعه و پیشرفت بوده و امروزه از امکانات و آپشن های متعددی برخوردار است. شفت PTO که در پشت تراکتور تعبیه می‌شود می‌تواند کاربردهای متعددی داشته باشد و یکی از مهم‌ترین کاربردهای آن تأمین انرژی پمپ باد تراکتور است که برای باد کردن تایرهای تراکتور و … استفاده می‌شود. هرچند که بسیاری از برندهای تولید کننده ادوات کشاورزی بر روی تراکتورها پمپ‌های ثابتی تعبیه می‌کنند اما امروزه شرکت‌هایی وجود دارند که این پمپ‌ها را به صورت جداگانه تولید می‌کنند. در ادامه این مطلب از پارس وکیوم به بررسی پمپ باد تراکتوری، ویژگی‌ها و کاربردهای آن پرداخته خواهد شد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پمپ باد تراکتوری چیست؟

به صورت کلی پمپ باد وسیله‌ای است که می‌تواند با کاهش حجم هوا و متراکم کردن آن میزان فشار آن را افزایش بدهد. این دستگاه می‌تواند از یک انرژی اولیه از نوع انرژی‌های مکانیکی هوا را با سرعت و قدرت بالا مکیده و به واسطه نوع طراحی و برنامه‌ای که دارد آن را فشرده و متراکم کند. پمپ‌های باد می‌توانند انواع مختلفی از نظر فشار مکش، دهش و ظرفیت، سرعت یا سرعت متغیر، تعداد مراحل کار، نوع موتور محرک، نحوه پاشش روغن و نحوه روغن‌کاری، نحوه کار و عملکرد و … داشته باشند.

پمپ باد تراکتوری یکی از ادوات جانبی پرکاربرد تراکتور است که به شفت خروجی تراکتور نصب شده و با استفاده از قدرت شفت تراکتور اقدام به تولید و متراکم کردن هوا می‌کند و می‌توان از آن برای باد کردن لاستیک‌ها و … استفاده کرد. برای آشنایی با معروف ترین برندهای پمپ باد ایرانی مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

پمپ باد پشت تراکتور

مهم‌ترین ویژگی‌های پمپ باد تراکتور

پمپ بادهایی که به شفت PTO متصل می‌شوند همانند انواع پمپ‌های دیگر می‌توانند ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی داشته باشند که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر می‌باشند:

داشتن قابلیت حمل

بسیاری از پمپ‌های هوا از حجم و ابعاد بزرگی برخوردارند و به همین دلیل حمل‌ونقل و جابجایی آن‌ها می‌تواند کار دشواری باشد در حالی که پمپ‌های باد تراکتور به راحتی حمل می‌شوند و معمولاً در ابعاد و اندازه‌های کوچکی تولید می‌شوند. این پمپ‌ها وزنی کمتر از 15 کیلوگرم دارند و شیلنگ آن‌ها نیز می‌تواند تا 5 متر طولانی باشد.

منبع تغذیه متفاوت

پمپ‌های باد به صورت کلی می‌توانند به صورت دیزلی یا الکتریکی باشند هرچند که تعدادی از پمپ‌ها می‌توانند دو موتور داشته باشند. پمپ باد تراکتوری نیازی به جریان برق نداشته و می‌تواند با استفاده از قدرت شفت تراکتور عمل کند و لاستیک‌ها و … را باد کند. این پمپ‌ها می‌توانند در صنایع سنگین نیز کارایی بالایی داشته باشند.

نوع پمپ باد

پمپ باد تراکتورها همانند انواع پمپ‌های باد دیگر می‌توانند به صورت تک‌مرحله‌ای یا دومرحله‌ای باشند. پمپ بادهای تک‌مرحله‌ای دارای یک یا چند سیلندر ورودی بوده و می‌توانند فشار هوای خروجی را به صورت ثابت نگهدارند. پمپ بادهای دو مرحله‌ای نیز می‌توانند از یک یا دو سیلندر برخوردار باشند و می‌توانند هوایی با فشار تقریبی PSI 135 تولید کرده و به سمت سیلندر دوم منتقل می‌کنند که سیلندر دوم نیز فشار هوا را به PSI 175  تبدیل می‌کنند. پمپ‌های باد تراکتوری می‌توانند به صورت اجرا و توقف عمل کنند یعنی فقط زمانی که تراکتور روشن باشد استفاده از پمپ باد بازدهی مثبتی دارد و پس از خاموش شدن تراکتور دیگر باد فشرده شده از خود خارج نمی‌کند.

هم‌چنین اگر قصد خرید پمپ وکیوم باکیفیت و مطمئن را دارید، پارس وکیوم یکی از بهترین انتخاب‌های شما می‌باشد. همچنین اگر در هر یک از مراحل خرید با سوالی مواجه شدید می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۶۸۰۱۳۷۳ تماس بگیرید تا مشاوران ما به شما کمک کنند.

مزیت‌ها و معایب پمپ باد تراکتوری

پمپ‌های باد تراکتوری همانند انواع پمپ‌های باد دیگر می‌توانند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های این پمپ‌ها می‌توان به مواردی همچون وزن و ابعاد کوچک، قابلیت حمل‌ونقل راحت، عدم ایجاد آلودگی و سازگاری با محیط زیست، داشتن قدرت بالا، عدم نیاز به سوخت، نگهداری راحت، استهلاک پایین و … اشاره کرد. از جمله مهم‌ترین معایب این پمپ‌ها نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با توجه به آنکه برای کار به نیروی تراکتور نیاز دارند ایجاد آلودگی صوتی زیادی می‌کنند.
  • این پمپ‌ها به صورت اجرا و توقف عمل می‌کنند و فقط در صورت کار کردن تراکتور کار می‌کنند.
  • در صورت استفاده از این پمپ دیگر امکان استفاده از شفت تراکتور برای ابزارهای دیگری همچون خرمنکوب، دیسک، گاوآهن و … وجود ندارد.

همچنین میتوانید برای آشنایی با انواع پمپ باد بر حسب حجم و اندازه مقاله‌ای که در این مورد در بلاگ پارس وکیوم آماده کرده‌ایم را مطالعه کنید.

کمپرسور هوا برای تراکتور

نکات مهم در خرید پمپ باد تراکتوری

پمپ باد تراکتوری یک وسیله بسیار کاربردی و پر استفاده است اما از آنجایی که امروزه تنوع بالایی داشته و توسط برندهای مختلف تولید می‌شود باید به نکات مختلفی در زمان خرید آن‌ها دقت کرد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر می‌باشند:

  • در زمان خرید حتماً باید به مواردی همچون فشار کاری، توان موتور، ظرفیت هوادهی و مشخصات فیزیکی پمپ توجه شود.
  • پمپ باد باید دارای استانداردهای تولید و مدت زمان گارانتی مشخص باشد
  • برای خرید پمپ باید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرد.
  • قبل از خرید پمپ باد باید نحوه اتصال آن به تراکتور و لوازم مورد نیاز بررسی شود.

به صورت کلی تمامی نکات و مواردی که در زمان خرید انواع کمپرسور هوا باید مورد توجه قرار بگیرند در خرید پمپ باد تراکتوری نیز باید بررسی شوند. قیمت این پمپ‌ها نیز می‌تواند تحت تأثیر عواملی همچون برند سازنده، نرخ ارز و نوسانات آن، مشخصات پمپ، استانداردها و مدت گارانتی، سایز و ابعاد و قدرت پمپ، نوع موتور آن و … باشد.

جمع‌بندی نهایی

پمپ باد تراکتوری یکی از تجهیزات جانبی و کاربردی تراکتور است که می‌تواند با اتصال به شفت PTO تراکتور کار کند و هوای مورد نیاز برای باد کردن لاستیک و … را تأمین کند. این پمپ در ابعاد کوچکی تولید شده و به راحتی قابل حمل می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *