بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

پمپ باد تک سیلندر

کمپرسورهای هوا که با نام پمپ باد نیز شناخته می‌شوند از جمله کاربردی‌ترین تجهیزاتی هستند که می‌توانند استفاده‌های صنعتی، نیمه صنعتی و غیر صنعتی متعددی داشته باشند. این کمپرسورها می‌توانند بر اساس فاکتورهای مختلفی همچون سرعت، ظرفیت، قدرت، نوع موتور محرک، تعداد مراحل کار، نحوه روغن پاشی و … به انواع مختلفی تقسیم شوند و هر کدام از ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاصی برخوردار باشند. یکی از فاکتورهای مهم دسته‌بندی کمپرسورها نیز تعداد سیلندرهای آن‌ها است که در میزان فشرده سازی هوا نقش مهمی دارد. در ادامه این مطلب از پارس وکیوم به بررسی کامل پمپ باد تک سیلندر و کاربردهای آن پرداخته می‌شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پمپ باد تک سیلندر چیست؟

همان‌طور که گفته شد تعداد سیلندرها یکی از مهم‌ترین فاکتورهای دسته‌بندی پمپ‌های باد است و بر این اساس پمپ‌های می‌توانند شامل انواع پمپ‌های تک سیلندر، دو سیلندر و دوبل باشند. همان‌طور که از نام آن مشخص است کمپرسور تک مرحله‌ای یا تک سیلندر عملیات فشرده سازی گاز را در یک مرحله انجام می‌دهد. این پمپ باد هوای بیرون را به داخل سیلندر می‌کشد و این هوا با بالا رفتن پیستون فشرده خواهد شد و به داخل مخزن انتقال داده می‌شود. البته باید توجه داشت که پمپ‌های باد تک مرحله‌ای حتماً به صورت تک سیلندر نیستند و ممکن است که از دو سیلندر نیز استفاده شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع دسته بندی کمپرسور هوا مقاله‌ای که توسط تیم محتوایی پارس وکیوم آماد شده است را مطالعه کنید.

پمپ باد تک سیلندر چیست

کاربردهای اصلی پمپ باد تک سیلندر

کمپرسورهای تک سیلندر معمولاً کمپرسورهایی هستند که استفاده‌های غیر صنعتی داشته و از قدرت کمی برخوردارند. از جمله رایج‌ترین کمپرسورهای تک سیلندر می‌توان به کمپرسور باد فندکی و کمپرسور برقی اشاره کرد. البته این کمپرسورها از قدرت بالایی برخوردارند اما قطعا نمی‌توان آن‌ها را با کمپرسورهای بزرگ و صنعتی مقایسه کرد. این کمپرسورها می‌توانند کاربردهای متعددی داشته باشند که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • این کمپرسورها برای باد کردن لاستیک ماشین‌ها و اشیای بادی مختلف مانند تشک، قایق و … گزینه بسیار خوبی هستند.
  • از این کمپرسورهای هوا می‌توان در کارگاه‌های صنعتی کوچک استفاده کرد.
  • این کمپرسورها می‌توانند برای استفاده‌های خانگی و شخصی بسیار مناسب باشند چرا که معمولاً از ابعاد مناسبی برخوردار بوده و قابلیت حمل راحتی دارند.
  • از این کمپرسورها می‌توان در صنایع مختلفی همچون پزشکی، دارو، غذا و … نیز استفاده کرد به شرطی که تحت فشار قرار نگیرند و به صورت مستمر استفاده نشوند.
  • معمولاً این کمپرسورها می‌توانند در زمان ۱ دقیقه حدوداً ۱۶۰ لیتر هوا را فشرده‌ کنند بنابراین می‌توان از آن برای تامین هوای فشرده ابزارهای پنوماتیک خانگی و نیمه صنعتی استفاده کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نقش کمپرسور هوا در بیمارستان ها پیشنهاد می‌شود مقاله نقش کمپرسور هوا در بیمارستان را مطالعه کنید.

مهم‌ترین مزیت‌های پمپ تک سیلندر

هر کدام از انواع کمپرسورها می‌توانند از ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و کاربردهای مختلفی برخوردار باشند و ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته باشند. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های کمپرسورهای تک سیلندر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این پمپ‌ها معمولاً در ابعاد و اندازه‌های کوچکی تولید می‌شوند و حمل و نقل آن‌ها کار راحتی است.
  • با وجود قدرت بالایی که دارند مصرف سوخت و انرژی بسیار کمی دارند و از صرفه اقتصادی بالایی برخوردارند.
  • قیمت خرید این کمپرسورها در مقایسه با کمپرسورهای دو سیلندر و چند مرحله‌ای کمتر است و همه افراد می‌توانند برای استفاده‌های شخصی آن را تهیه کنند.
  • این کمپرسورها از تنوع بالایی برخوردارند و می‌توانند استفاده‌های متعددی داشته باشند.
  • این کمپرسورها می‌توانند به عنوان یک پشتیبان قوی برای کمپرسورهای صنعتی و در مواقع ضروری شناخته شوند.
  • پمپ‌های تک سیلندر معمولاً در کمپرسورهای پیستونی استفاده می‌شوند و می‌توانند عملکرد بسیار خوبی داشته باشند.
  • این پمپ‌ها آلودگی صوتی بسیار کمی ایجاد می‌کنند و از لرزش بسیار کمی نیز برخوردارند.

پیشنهاد: پارس وکیوم به عنوان تولید کننده انواع کمپرسورها، پمپ وکیوم(پمپ خلا)، بلوئر و… که اینها در بسیاری از صنایع کاربرد دارد و شما می توانید بهترین مدل و نوع آن را انتخاب کنید که سالها برای شما کار کند.

اعضای پمپ باد تک سیلندر

قیمت پمپ باد تک سیلندر

همان‌طور که گفته شد پمپ باد جزئی از واحد هواساز کمپرسورهای هوا به شمار می‌رود و می‌تواند به صورت تک سیلندر یا دو سیلندر وجود داشته باشد. پمپ‌های تک سیلندر معمولاً در کمپرسورهای فندکی و برقی وجود دارند و قیمت آن‌ها نیز می‌تواند تحت تأثیر فاکتورها و عوامل مختلفی قرار داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • برند و شرکت سازنده پمپ باد
  • کیفیت ساخت پمپ
  • نرخ ارز و نوسانات آن
  • ابعاد و اندازه و همچنین میزان قدرت پمپ باد
  • استانداردهای تولید پمپ و مدت زمان گارانتی آن
  • فروشگاه عرضه کننده پمپ باد و …

در زمان خرید پمپ‌های باد تک سیلندر لازم است که موارد و نکاتی مختلفی مورد توجه قرار بگیرد که مهم‌ترین آن‌ها شامل مواردی همچون نوع نیاز و میزان استفاده از پمپ، برند سازنده پمپ، مشخصات و ویژگی‌های مکانیکی و فیزیکی پمپ مانند قدرت دستگاه، میزان سازگاری پمپ با شرایط مختلف و … هستند.

جمع‌بندی نهایی

پمپ باد جزئی از واحد هواساز کمپرسور هوا به شمار می‌رود و که وظیفه فشرده سازی و ذخیره هوا را بر عهده دارد. پمپ‌ها می‌توانند از نظر تعداد سیلندر متفاوت بوده و به انواع مختلفی تقسیم شوند. پمپ باد تک مرحله‌ای از جمله کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین پمپ‌های باد به شمار می‌رود که معمولاً در کمپرسور پیستونی کوچک استفاده می‌شود و می‌تواند مزیت‌های متعددی همچون ابعاد کوچک، قیمت مناسب، قدرت بالا، راندمان عالی و… داشته باشد.

2 پاسخ

    1. باسلام و احترام لطفا برای استعلام قیمت دقیق روز با کارشماسان ما از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت، تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *