بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

کمپرسور باد میخکوب

با پیشرفت علوم و تکنولوژی‌های مختلف تجهیزات و ابزارهایی اختراع شده‌اند که انجام امور و کارهای مختلف را برای انسان بسیار ساده‌تر کرده‌اند. ابزارهای پنوماتیک از جمله وسایلی هستند که سرعت بالایی به انجام کارها بخشیده و باعث می‌شوند افراد زمان و انرژی کمتری برای انجام آن‌ها انجام بدهند. ابزارهای پنوماتیک شامل میخکوب، منگنه کوب، پیچ‌گوشتی، دریل، جغجغه، چکش بادی، پرچ‌کن و … از قدرت هوای فشرده برای انجام کارها استفاده می‌کنند و می‌توانند مزیت‌های متعددی نسبت به انواع ابزارهای مکانیکی داشته باشند. 

برای تأمین هوای فشرده مورد نیاز برای این ابزارها باید از کمپرسورهای هوا استفاده کرد. کمپرسورهای هوا از تنوع بالایی برخوردارند و می‌توانند بر اساس فاکتورهایی همچون قدرت، فشار، ظرفیت مخزن، سرعت، نحوه عملکرد، تعداد مراحل کار، نحوه روغن‌کاری و … تقسیم‌بندی شوند. در ادامه این مطلب از پارس واکیوم به بررسی کمپرسور باد میخکوب و ویژگی‌های آن پرداخته می‌شود.

کمپرسور هوای مناسب برای میخکوب

به صورت کلی استفاده از ابزارهای پنوماتیک مختلف مانند میخکوب‌ها می‌تواند مزیت‌های متعددی داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها شامل داشتن صرفه اقتصادی نسبت به ابزارهای برقی، امنیت بالا، کارکرد راحت، وزن کم و قابلیت حمل راحت، افزایش سرعت انجام کار و … هستند. از آنجایی که این ابزارها به انرژی هوای فشرده نیاز دارند لازم است که کمپرسور باد مناسب برای آن‌ها تهیه کرد. در حقیقت یک کمپرسور هوا مناسب باید از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار باشد تا به راحتی انرژی میخکوب بادی را تأمین کند.

پیشنهاد مطالعه: یکی دیگر از ملزوماتی که در نجاری استفاده می‌شود پمپ باد سایلنت است که برای آشنایی بیشتر با این محصول می‌توانید مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

کمپرسور میخکوب

ظرفیت مخزن کمپرسور باد میخکوب

میخکوب از جمله دستگاه‌هایی است که می‌تواند در کارگاه‌های مختلفی استفاده شود و برای انتخاب یک کمپرسور مناسب با ظرفیت مطمئن باید به میزان استفاده از دستگاه توجه شود. چنانچه از میخکوب به مدت زیاد استفاده می‌شود و یا در کنار میخکوب از ابزارهای بادی دیگر نیز استفاده می‌شود بهتر است که کمپرسوری تهیه شود که از ظرفیت بالایی برخوردار باشد. کمپرسورها امروزه دارای مخزن‌های مختلف از ظرفیت 1 تا 8 گالن هستند. چنانچه مخزن ظرفیت کمی داشته باشد بعد از مدتی استفاده فشار هوا افت می‌کند به همین دلیل حتماً باید کمپرسوری انتخاب شود که بتواند برای مدت مشخصی هوای مورد نیاز میخکوب را تأمین کند.

CFM کمپرسور باد

از دیگر نکاتی که در انتخاب یک کمپرسور مناسب برای میخکوب باید به آن توجه داشت CFM که مخفف عبارت Cubic Feet per Minute است. در حقیقت CFM میزان اندازه‌گیری میزان جریان هوا در یک زمان معین را نشان خواهد داد. برای آنکه مشخص کرد کمپرسور باد برای میخکوب مناسب است باید میزان CFM میخکوب را در عدد 1.5 ضرب کرد. عدد به دست آمده بهترین و مناسب‌ترین CFM برای کمپرسور هوا خواهد بود. البته باید توجه داشت درصورتی‌که علاوه بر میخکوب از ابزارهای پنوماتیک دیگر نیز استفاده می‌شود باید CFM آن‌ها را نیز در نظر گرفت.

میزان PSI کمپرسور باد

کمپرسور باد میخکوب نیز همانند انواع کمپرسورهای دیگر می‌تواند حجم مشخصی از فشار را در هر اینچ مربع نشان بدهد. از آنجایی که میخکوب‌ها انرژی و فشار هوای زیادی لازم ندارند تقریباً تمامی پمپ‌های کوچک قادر به تأمین فشار هوای آن‌ها هستند به همین دلیل لازم نیست که مقدار PSI بیش‌ازحد باشد و بهتر است که در زمان خرید این کمپرسورها بر روی فاکتور CFM تمرکز بیشتری داشت. به صورت کلی بهتر است که در انتخاب کمپرسور باد میخکوب مقدار PSI به‌گونه‌ای انتخاب شود که بیشتر از میزان مورد نیاز میخکوب باشد. بهترین و مناسب‌ترین میزان PSI نیز برابر با حاصل‌ضرب PSI میخکوب در عدد 1.25 خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: یکی از بهترین انتخاب‌ها برای میخکوب استفاده از انواع کمپرسور دو مرحله ای است. برای آشنایی بیشتر با انواع این نوع کمپرسور مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

قدرت کمپرسور باد

به صورت کلی برای خرید هر کدام از انواع کمپرسورهای هوا حتماً باید به قدرت آن توجه زیادی داشت که با واحد HP (اسب بخار) معرفی می‌شود. HP در حقیقت میزان قدرت دستگاه را نشان می‌دهد. اگر هدف از خرید کمپرسور باد فقط تأمین هوای میخکوب است نیازی نیست که کمپرسوری با HP زیاد خریداری شود چرا که اگر فاکتورهای CFM و PSI به درستی انتخاب شوند میزان قدرت دستگاه نیز متناسب خواهد بود اما بهتر است که کمپرسوری خریداری شود که بتواند همزمان چند دستگاه پنوماتیک را پشتیبانی نماید.

انواع مختلف کمپرسور باد

سیستم خنک‌کننده کمپرسور

کمپرسورهای هوا به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که در صورت کار کردن مستمر افزایش دما پیدا کرده و اگر از یک سیستم خنک‌کننده مناسب برخوردار نباشند ممکن است دچار آسیب و خسارت شوند. داشتن سیستم خنک‌کننده مناسب در کمپرسور باد میخکوب علاوه بر افزایش راندمان و عملکرد می‌تواند به افزایش طول عمر دستگاه نیز کمک کند.

پیشنهاد: از محصولات پر استفاده‌ای که عموما مورد استقبال مشتریان ما قرار می‌گیرد، پمپ وکیوم است. این محصول کاربردی به دلیل، مصارف گوناگونی که دارد، در صنایع کوچک و بزرگ استفاده می‌شود. برای خرید پمپ وکیوم به سایت ما مراجعه کنید.

داشتن قابلیت حمل

میخکوب و ابزارهای پنوماتیک از این دست را می‌توان در مکان‌های مختلفی استفاده کرد به همین دلیل بهتر است که منبع انرژی آن‌ها نیز قابل‌حمل باشد. در حقیقت کمپرسورهای بزرگ می‌توانند برای کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی انتخاب مناسبی باشند اما برای مصارف خانگی و غیر صنعتی بهتر است که از کمپرسورهایی با قابلیت حمل استفاده شود.

  • علاوه بر موارد گفته شده در انتخاب کمپرسور باد میخکوب می‌توان به فاکتورهای دیگری همچون برند و شرکت سازنده، کیفیت تولید دستگاه، قیمت دستگاه، هزینه‌های تعمیر و نگهداری کمپرسور، شرایط محیط استفاده از کمپرسور، میزان تولید صدا و … توجه داشت.

جمع‌بندی نهایی

میخکوب و سایر ابزارهای بادی امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و انجام امور مختلف را برای افراد ساده‌تر کرده‌اند. انرژی مورد نیاز این ابزارها توسط کمپرسورهای باد تأمین می‌شود به همین دلیل برای انتخاب یک کمپرسور مناسب باید به 4 فاکتور اصلی شامل ظرفیت و حجم مخزن کمپرسور، میزان CMF، میزان PSI و میزان HP توجه داشت هر چند که فاکتورهای دیگری مانند قابلیت حمل، سیستم خنک‌کننده و … در انتخاب این دستگاه‌ها مؤثر خواهند بود.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *