بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

معرفی 10 تا از بهترین پمپ آبی خانگی موجود در بازار

پمپ آب خانگی از جمله تجهیزاتی است که امروزه کاربردهای بسیار زیادی داشته و می‌تواند در تنظیم فشار آب مصرفی ساختمان‌ها نقش ویژه‌ای داشته باشد. این پمپ‌ها همانند انواع پمپ‌ها و کمپرسورها می‌توانند بر اساس فاکتورهای مختلفی تقسیم‌بندی شوند؛ اما به صورت کلی به دو دسته سانتریفیوژی و گریز از مرکز تقسیم می‌شوند. پمپ‌های آب خانگی عموما برای خانه‌ها و ساختمان‌های مسکونی کوچک استفاده می‌شوند. اما اگر در مجتمع‌های بزرگ با مشکل فشار آب مواجهید، بوستر پمپ‌های آب‌رسانی (مجموعه‌ای از پمپ‌های خانگی) گزینه مناسب‌تری است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین پمپ آب خانگی موجود در بازار آشنا کنیم تا در نهایت بتوانید خرید مناسب و رضایت بخشی داشته باشید.

اگر قصد خرید پمپ وکیوم دارید اما نمی‌دانید دقیقا چه گزینه‌ای بهترین انتخاب شماست، پیشنهاد می‌کنیم که به سایت پارس وکیوم مراجعه کرده و یا با شماره 66801373-021 تماس بگیرید تا مشاوران ما به شما کمک کنند که با توجه به فاکتورهای مختلف، چه انتخابی می‌تواند برای شما سودمندتر باشد.

پمپ آب خانگی

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

پمپ آب خانگی چیست؟

همان‌طور که گفته شد، پمپ آب خانگی (Houseshold Water Pump) وسیله‌ای است که می‌تواند فشار آب را در ساختمان‌های مسکونی تقویت و تنظیم کند. از آنجایی که این پمپ‌ها معمولا با جریان برق کار می‌کنند، به آن‌ها الکتروپمپ آبی نیز گفته می‌شود. پمپ آب می‌تواند قسمت‌های مختلفی مانند ورودی و خروجی، پروانه برای مکش و پرتاب آب و موتور یا الکتروموتور را شامل شود. در ساختمان‌هایی که مشکل افت فشار آب دارند، برای حل این مشکل، از پمپ آب استفاده می‌کنند.

«در اصل نصب پمپ های آب در مسیر انشعاب اصلی یا فرعی واحدهای مسکونی باعث افزایش فشار شده و مشکل افت فشار را به طور کامل از بین می‌برد.»

پیشنهاد: اگر قصد خرید بلوئر مطمئنی دارید که با استفاده از آن، دیگر دغدغه‌ای بابت کیفیت محصولات خود نداشته باشید، می‌توانید به سایت ما مراجعه کرده و خرید خوبی را تجربه کنید.

مهم‌ترین نکات در زمان خرید و انتخاب بهترین پمپ آب خانگی

برای خرید انواع پمپ های آب همانند هر وسیله دیگری لازم است که ابتدا به نکات و فاکتورهای مختلفی توجه داشت تا بهترین راندمان و عملکرد را از دستگاه شاهد بود. از جمله مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید و انتخاب پمپ آب خانگی مؤثر است، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تعداد طبقات ساختمان
  • مساحت و متراژ واحدها
  • تعداد واحدهای موجود در هر طبقه
  • تعداد شیرهای آب ساختمان و میزان مصرف آب

انواع پمپ آب خانگی

همان‌طور که گفته شد پمپ‌های آب نیز همانند کمپرسورها و سایر تجهیزات می‌توانند بر اساس فاکتورها و پارامترهای مختلفی تقسیم‌بندی شوند. یکی از مهم‌ترین دسته‌بندی‌های پمپ‌های آب میزان قدرت موتور آن است که بر حسب اسب بخار یا کیلو وات سنجیده می‌شوند. بر اساس قدرت اسب بخار، پمپ‌های آب خانگی شامل چند دسته به شرح زیر می‌باشند:

  • پمپ آب خانگی نیم اسب: از جمله پمپ‌های ارزان قیمت که از برق تک فاز استفاده کرده و می‌تواند برای خانه‌ها و ساختمان‌های یک طبقه با متراژ کمتر از 150 متر مناسب باشد.
  • پمپ آب خانگی یک اسب بخار بشقابی: این پمپ‌ها در دسته‌ی پمپ‌های سانتریفیوژی قرار گرفته و برای ساختمان‌های سه‌طبقه و 6 واحدی با حداکثر متراژ 75 متر مناسب کاربرد دارند.
  • پمپ آب خانگی یک اسب بخار جتی: اسب بخار جتی ساختاری کشیده داشته و از مکانیسم ایجاد خلأ برای مکش آب استفاده می‌کند. این پمپ‌ها با نام‌های پمپ آب موشکی، پمپ آبدان بزرگ و پمپ آب خودمکش نیز شناخته شده و برای ساختمان‌های 4 طبقه و 8 واحدی با حداکثر متراژ 68 متر مناسب هستند.
  • پمپ آب یک اسب بخار دو پروانه: این پمپ آب می‌تواند برای ساختمان‌های 4 طبقه و 8 واحد با حداکثر متراژ 75 متر بهترین انتخاب باشند.
  • پمپ آب یک و نیم اسب بخار دو پروانه: بهترین پمپ آبی خانگی برای ساختمان‌های 5 طبقه و 10 واحدی با حداکثر متراژ 100 متر، پمپ آب یک و نیم اسب بخار دو پروانه است.
  • پمپ‌های آب خانگی 2 اسب بخار: این پمپ برای ساختمان‌های 5 طبقه و 14 واحد با حداکثر متراژ 100 متری و همچنین برای کشاورزی کاربرد دارند.

پیشنهاد مطالعه: یکی از عمده سوالات کاربران در زمان خرید کمپرسور و پمپ این است که منظور از اسب بخار چیست و دقیقا چه کاربردی در زمان خرید کمپرسور دارد. ما در مقاله‌ای جامع در وبلاگ پارس وکیوم به این سوال پاسخ داده‌ایم که تشخیص قدرت کمپرسور چگونه انجام می‌شود ؟

انواع پمپ آب

معرفی بهترین پمپ آبی خانگی

خوشبختانه امروزه تعداد زیادی از شرکت‌ها و برندهای مطرح در سراسر جهان در زمینه تولید انواع پمپ آب فعالیت داشته و محصولات آن‌ها به راحتی در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد. برندهای متعددی نیز در بازار ایران حضور دارند که محصولات آن‌ها از نظر کیفیت، قدرت، مصرف انرژی و… باهم متفاوت هستند.

هرچند که تعداد برندهای تولید کننده‌ی پمپ آب خانگی در بازار بسیار زیاد هستند، اما تعدادی از این برندها به دلیل کیفیت بالای محصولات و همچنین خدمات متنوع، همواره محبوبیت و جایگاه ویژه‌ای در میان کاربران داشته و به همین ترتیب فروش بیشتری نیز دارند. در ادامه قصد داریم تا شما را با بهترین پمپ آبی خانگی موجود در بازار آشنا کنیم تا در نهایت سرمایه خود را برای محصول درستی هزینه کنید.

1. پمپ پنتاکس (Pentax)

برند پنتاکس از جمله معروف‌ترین و معتبرترین برندهای تولیدکننده تجهیزات آب‌رسانی در سراسر دنیا به شمار می‌رود که محصولات آن در کشور چین تولید می‌شوند. این شرکت ایتالیایی از سال 1990 فعالیت خود را شروع کرده و امروزه از شناخته‌شده‌ترین برندهای تولید پمپ آب خانگی و تجهیزات آب‌رسانی است. از جمله پرفروش‌ترین مدل پمپ‌های آب پنتاکس می‌توان به پمپ‌های CM، CH، PM، CS و CB اشاره کرد که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و می‌توانند کاربردهای متعددی داشته باشند.

«پمپ‌های آب برند پنتاکس انواع پمپ‌های بشقابی، محیطی، تک پروانه، خودمکش، جتی و دو پروانه راشامل می‌شود.»

2. پمپ آب خانگی لوارا (Lowara)

محصولات برند لوارا نیز می‌تواند به عنوان بهترین برند پمپ آب خانگی شناخته شود؛ یکی از مهم‌ترین دلایل این امر این است که این برند ایتالیایی با کیفیت بالای خود توانسته مشتریان خود را راضی نگه دارد. شرکت لوارا در سال 1986 فعالیت خود را در حالی شروع کرد که زیرمجموعه گروه صنعتی Xylem یکی از برندهای مشهور الکتروپمپ بود.

امروزه شرکت لوارا در بسیاری از کشورهای جهان دارای شعبه بوده و محصولات بسیار باکیفیتی را روانه بازارهای بزرگ دنیا می‌کند. از جمله رایج‌ترین پمپ‌های آب خانگی لوارا می‌توان به انواع مدل‌های محیطی PAB، PSA،P، تک پروانه CEA، FHE، FHS، FHF، SHS، دو پروانه CA، پروانه نیمه‌باز CO و… اشاره کرد. بارزترین و شاخص‌ترین ویژگی محصولات این برند کیفت بالای تولید و صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف انرژی است. به همین دلیل همواره در فهرست پرفروش‌ترین پمپ های آب خانگی در جهان حضور داشته است.

پیشنهاد مطالعه: پمپ خلا حلقه آبی شما آسیب دیده است؟ نمی‌دانید چگونه باید مشکل به وجود آمده را برطرف کنید؟ ما در مقاله آموزش تعمیر و نگهداری پمپ خلا حلقه آبی بهش ما آموزش داده‌ایم که چگونه مشکلات این ابزار کاربردی را از بین ببرید.

3. برند گراندفوس (GRANDFOS)

یکی دیگر از تولیدکننده‌های مطرح بهترین پمپ آبی خانگی شرکت گراندفوس است که در سال 1945 در کشور دانمارک تأسیس شده و امروزه در بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی دارای شعبه است. این برند به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های پمپ آبی در جهان شناخته می‌شود که انواع مختلفی از پمپ‌های آب شامل خانگی، طبقاتی، سیرکولاتور، محیطی، تک پروانه، خودمکش، جتی، بشقابی، دو پروانه شامل سری CDA، CMA، AGA،، FSA، CMC و … را تولید و عرضه می‌کند. محصولات برند گراندفوس به علت کیفیت بالایی که دارند، همواره از ضمانت و گارانتی بالایی برخوردارند. دز کنار تمامی این موارد، گراندفوس از نظر قیمتی نیز همواره می‌تواند رضایت کاربران خود را جلب کند.

4. پمپ آب خانگی ابارا (Ebara)

ابارا از جمله اولین برندهای آسیایی است که در زمینه تولید تجهیزات آب‌رسانی فعالیت گسترده‌ای دارد. این برند ژاپنی اولین بار در سال 1912 فعالیت خود را شروع کرد و با سرعت زیادی گسترش یافت؛ به صورتی که امروزه محصولات آن در بیش از 17 کشور جهان تولید می‌شوند. این برند علاوه بر تجهیزات آب‌رسانی خانگی در زمینه تجهیزات صنعتی و آب و فاضلاب نیز فعالیت گسترده‌ای دارد.

پمپ آب خانگی ابارا تحت عنوان مدل‌های محیطی، تک پروانه، خودمکش، جتی، بشقابی، دو پروانه شامل سری CDA، CMA، AGA، CD، CDXM، FSA، CMC و با حداکثر دمای مایع عبوری از پمپ 40 درجه سانتی‌گراد در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. محصولات این برند، در کنار کیفیت بسیار خوبی که دارند، از نظر قیمت بسیار به صرفه‌تر از محصولات ایتالیایی معرفی شده می‌باشند؛ به همین دلیل محبوبیت بسیار زیادی در بازارهای جهانی دارند.

پمپ آب خانگی ابارا

5. مارک داب (DAB)

داب نیز از جمله شرکت‌های ایتالیایی است که در زمینه تولید تجهیزات آب‌رسانی فعالیت داشته و فعالیت خود را از سال 1975 شروع کرده است. این برند از سال 1996 نیز در بازار ایران حضور فعال و پررنگی داشته و رایج‌ترین محصولات آن تحت عنوان بهترین پمپ آبی خانگی شامل مدل‌های K، KP، AQUAJET، KPA هستند. این پمپ‌ها با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا تولید شده و از کیفیت بالایی برخوردارند. همچنین مصرف انرژی آن‌ها بسیار کم است.

محصولات برند داب نیز می‌تواند انواع پمپ‌های بشقابی، محیطی، جتی، خودمکش و دو پروانه را شامل شده و کاربردهای متنوعی نیز داشته باشد.

6. پمپ آب خانگی لیو (LEO)

برند آسیایی دیگری که در تولید بهترین پمپ آب خانگی بی صدا ، اعتبار و شهرتی جهانی دارد، برند لیو است که در سال 1995 در کشور چین تأسیس شده است. این برند، امروزه محصولات خود را به بیش از 100 کشور جهان عرضه می‌کند و محصولات آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. از جمله انواع مدل‌های تولیدی این شرکت، می‌توان به پمپ‌های بشقابی، محیطی، جتی، تک پروانه، دو پروانه و خودمکش اشاره کرد.

«صدای بسیار کم، طول عمر بالا، کیفیت ساخت عالی، قدرت و مکش عالی و… از مهم‌ترین ویژگی‌های محصولات لیو هستند.»

7. برند پمپ پدرولو (Pedrollo)

برند پدرولو (Pedrollo) نیز از دیگر برندهایی است که در کشور ایتالیا و در سال 1974 تأسیس شده و محصولات آن در بیشتر از 160 کشور جهان تولید می‌شوند. محصولات این برند، با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا تولید و عرضه شده و از بالاترین کیفیت ممکن برخوردارند.

در حقیقت زمانی که سخن از بهترین پمپ آبی خانگی خصوصا از نوع بی‌صدا به میان می‌آید، محصولات برند پدرولو از بهترین انتخاب‌های شما خواهند بود. این برند نیز پمپ‌های خود را در انواع زیر تولید می‌کند:

  • مدل‌های بشقابی
  • محیطی
  • جتی
  • خودمکش
  • دو پروانه

پیشنهاد مطالعه: آیا می‌دانید پمپ وکیوم آبی چیست؟ ما در مقاله‌ای در وبلاگ پارس وکیوم به شما توضیح داده‌ایم که پمپ وکیوم آبی چیست و چگونه کار می‌کند.

8. پمپ آب خانگی سایر (SAER)

یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده پمپ آب که در کشور ایتالیا و شهر Emilia قرار دارد، برند سایر است که از سال 1951 فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت انواع الکتروپمپ‌های مختلف را برای مصارف صنعتی، نیمه‌صنعتی، غیر صنعتی و کشاورزی را تولید و عرضه می‌کند.

«نکته جالب توجه این است که محصولات این برند، همگی به رنگ سبز تولید می‌شوند و از بالاترین کیفیت ممکن برخوردارند.»

از جمله رایج‌ترین و پرفروش‌ترین پمپ‌های برند SAER می‌توان به پمپ‌های خانگی مانند CM – FC – KF، چدنی سانتریفیوژ، خطی، مستغرق، شناور و خودمکش اشاره کرد.

برند SAER

9. پمپ اسپرونی (Speroni)

برند Speroni نیز همانند اکثر برندهای شناخته شده جهان، در کشور ایتالیا و در سال 1946 فعالیت خود را آغاز کرده و از شهرت و اعتباری جهانی برخوردار است. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این برند را مي‌توان این مورد در نظر گرفت که پمپ‌های اسپرونی می‌توانند روزانه بیشتر از 4000 پمپ آب تولید کنند.

از جمله رایج‌ترین و بهترین پمپ آب خانگی بی صدا که توسط این برند تولید می‌شوند می‌توان به انواع زیر اشاره کرد:

  • پمپ‌های بشقابی
  • محیطی
  • تک پروانه
  • خودمکش
  • جتی
  • دو پروانه

موارد متعددی وجود دارند که باعث می‌شوند کاربران استفاده از این برند پمپ های آب خانگی را به دیگر برندهای موجود در بازار ترجیح دهند، اما از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قیمت مناسب، مصرف پایین انرژی، طول عمر بالا، کیفیت تولید عالی و… اشاره کرد.

10. پمپ آب خانگی ارس (ARAS)

یکی دیگر از برندهای آسیایی مشهور و شناخته شده در حوزه تولید انواع پمپ اب ، برند ارس است که در سال 1989 در کشور ایران تأسیس شده است. این برند نیز انواع پمپ های آب خانگی را در قدرت‌های متفاوت و تحت استانداردهای روز دنیا تولید کرده و با بالاترین کیفیت ممکن به بازار عرضه می‌کند. از جمله رایج‌ترین پمپ‌های ارس می‌توان به مدل‌های زیر اشاره کرد:

  • پمپ‌های بشقابی
  • جتی
  • دو پروانه
  • محیطی

محصولات این برند محبوب ایرانی از کیفیت بالایی برخوردار بوده، میزان صدای تولید شده بسیار ناچیزی دارند، مصرف انرژی پایین و طول عمر بالایی دارند و از تنوع بالایی برخوردار هستند. مهم‌ترین نکته تمایز این پمپ‌ها در مقایسه با محصولات برندهای خارجی معرفی شده، قیمت اقتصادی‌تر و معقول‌تر آن است.

مهم‌ترین مشخصات پمپ های آب

مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکته در زمان خرید و انتخاب پمپ آب خانگی توجه به نحوه عملکرد آن است. عملکرد این دستگاه‌ها تحت تأثیر عاملی مانند توان، حداکثر دبی یا آبدهی، حداکثر هد یا ارتفاع و… قرار دارد.

از مهم‌ترین مشخصات انواع پمپ آب خانگی که در زمان خرید باید به آن‌ها توجه داشته باشید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قطر ورودی لوله
  • حداکثر دبی پمپ
  • قطر خروجی لوله
  • حداکثر ارتفاع پمپ
  • توان و قدرت دستگاه
  • مشخصات الکتریکی پمپ مانند آمپر مصرفی، ولتاژ
  • و…

یکی از جمله محصولات کاربردی که عموما کاربران تمایل به استفاده از آن دارند و در بازارها بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد، پمپ خلا رینگ مایع است. ما به شما تضمین می‌دهیم که با خرید پمپ خلا رینگ مایع ، محصولی با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار می‌گیرد.

ویژگی‌ها

جمع‌بندی نهایی

انواع پمپ آب خانگی از جمله تجهیزاتی هستنند که برای تقویت و تنظیم فشار آب در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ابزار از انواع مختلفی برخوردار است مع از جمله  مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • پمپ‌های محیطی
  • بشقابی
  • جتی
  • تک پروانه
  • دو پروانه
  • و…

همانطور که در قسمت‌های بالایی توضیح دادیم، بهترین مارک پمپ آب خانگی Pentax، Lowara، Pedrollo، Speroni، DAB هستند که هر کدام انواع متفاوتی از این پمپ‌ها را تولید و عرضه می‌کنند.

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با بهترین مارک های پمپ آب خانگی موجود در بازار آشنا کنیم تا در نهایت بهترین خرید را با مناسب‌ترین بودجه تهیه کنید. اگر در مورد هریک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن بیشتر بدانید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، کارشناسان و متخصصان ما پاسخگوی شما باشند.