بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

تاریخچه پنهان بلوئرهای دمنده

بلوئرهای دمنده در حالی که همیشه تجهیزات شناخته شده‌ای نبوده‌ند، تاریخچه‌ای جالب و عمیقی دارند. ایده این دمنده فوق العاده مفید و کم مصرف به صدها سال پیش باز می‌گردد و از آن زمان، در صنایع بی شماری برای بهبود و افزایش بهره‌وری و ایمنی کارگران مورد استفاده قرار گرفتند.

از بلوئر هوا در بسیاری از محیط‌ها برای ایجاد فضایی سالم استفاده می‌شود و نقش مهمی در سالم سازی محیط کار ایفا می‌کند. حتی در محیط‌های غیر صنعتی نیز این دمنده‌ها، کاربرد زیادی دارند و می‌توان آن‌ها را در هر جایی مشاهده کرد. ادامه این مطلب پارس وکیوم را بخوانید تا در مورد تاریخچه بلوئر دمنده، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

تولد بلوئرهای دمنده

اولین بار نام دمنده‌های گریز از مرکز در سال 1556 توسط جورج پاوور در کتاب “De Re Metallica” ذکر شد که درباره چگونگی کارکرد دمنده‌های گریز از مرکز برای تهویه مناسب هوا بود. این دستگاه در آن دوره، زمانی برای کمک به ایمن نگه داشتن کارگران معدن ضروری بود. با این حال، اندکی پس از آن، دمنده‌های گریز از مرکز دچار کم توجهی شدند و این فناوری تا چندین قرن تا حد زیادی بدون استفاده باقی ماند.

در اوایل قرن نوزدهم، بار دیگر بلوئرهای دمنده در صنایع مختلف ظاهر شدند. رشد آهسته در صنایع مختلف و برای کاربردهای متنوع منجر به پشتیبانی از آن‌ها در سال 1815 شد و در همان سال، یک حق ثبت اختراع در انگلیس گرفت و در آمریکا از بلوئرهای دمنده در بخارپزها استفاده شد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع بلوئر هوا و کاربدهای آن در صنایع مختلف، میتوانید مقاله “انواع بلوئر” را مطالعه کنید.

بلوئر دمنده چیست

در سال 1827 ادوین استیونز از بلوئر دمنده برای دمیدن هوا به دیگ‌های بخار در آمریکای شمالی استفاده کرد. اقدام مشابهی در سال 1832 توسط مهندس سوئدی آمریکایی جان اریکسون انجام شد. اندکی پس از آن در سال 1832، یک مهندس روسی یک دمنده گریز از مرکز را طراحی کرد تا در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این طراحی پایه و اساس دمنده‌های گریز از مرکز امروزی است که از در صنایع مختلف استفاده می‌شود.

پیشنهاد: پارس وکیوم نماینده بلوئر robuschi می‌باشد، شما می‎‌توانید برای خرید بهترین و باکیفیت‌ترین انواع بلوئر با کارشناسان ما در پارس وکیوم با شماره 02166801373 در تماس باشید.

کاربری‌های امروزی و مدرن بلوئرهای دمنده

در حال حاضر، بلوئرهای دمنده، فن‌های محوری و فن‌های سانتریفیوژ کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف دارند. امروزه، آن‌ها اغلب در ساخت مواد غذایی و فرآوری مواد غذایی استفاده می‌شوند؛ در حالی که از دمنده‌های تیغه‌ای برای خشک کردن محصولات قبل از بسته‌بندی نهایی و از دمنده‌های احیا کننده برای جابجایی وسایل غذایی شکننده استفاده می‌شود.

علاوه بر این از دمنده‌های احیا کننده در مدیریت پسماند، دندانپزشکی و پزشکی و حتی در سیستم‌های مدرن آب‌گرم استفاده می‌شود. در کاربردهای خانگی و صنعتی، این بلوئرهای دمنده نقش موثری ایفا می‌کنند. کاربردهای متنوع آن‌ها باعث شده که محبوبیت زیادی در بین صنعتگران و تولیدکنندگان داشته باشند.

پیشنهاد: ما در یک مقاله به صورت اختصاصی به موضوع مزایای بلوئر هوا پرداختیم که می توانید برای آشنایی بیشتر با این دستگاه، آن را مطالعه کنید.

انواع بلوئر دمنده

به طور کلی، این ماشین‌های جذاب و کم نظیر، قرن‌ها است که صنایع زیادی را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار دادند. با توسعه فن آوری، این دستگاه‌ها شاهد استفاده بیشتر و کاربردهای گسترده‌تری در آینده هستند. مانند هر محصول دیگری، با پیشرفت تکنولوژی و در دسترس بودن مواد اولیه مرغوب و مناسب، بلوئرها پیشرفت‌های زیادی را شاهد بودند و انواع جدید آن‌ها با کمترین انرژی مصرفی، بیشترین بازده را دارند.  

آیا به دنبال تولید کننده بلوئرهای دمنده احیا کننده هستید که محصولاتی استاندارد و متناسب با مصرف شما ارائه دهد؟ برای اطلاع از این که کدام یک از بلورهای گریز از مرکز، فن‌ها و تجهیزات برای شما مناسب هستند با واکیوم پارس تماس بگیرید تا مشاوران ما، متناسب با کاربرد شما و الزامات محیط، بهترین نوع دمنده را به شما پیشنهاد دهند. می‌توانید انواع بلوئرها و کمپرسور هوا را از واکیوم پارس با قیمتی مناسب تهیه کنید. به خاطر ارائه محصولاتی مرغوب، می‌توانید از بلوئرها و کمپرسورهای ما با نگهداری مناسب تا مدت زیادی استفاده کنید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *