بزرگترین تولید کننده

پمپ‌های وکیوم، بلوئر و کمپرسور هوا

نمایندگی

محصولات Atlas Copco

گواهینامه

ISO 9001-2015

معرفی 10 نکته برای انتخاب بهترین کمپرسور هوا

کمپرسور هوا یا باد یکی از محصولاتی است که چندین سال گذشته بسیار پر کاربرد بوده و پیشرفت خاصی داشته است که توانسته در بسیاری از صنایع و مشاغل جایگاه خود را پیدا کند و به بهترین نحوه کار را انجام دهد و کمپرسور هوا یا باد از دو نوع خانگی و صنعتی تشکیل شده است که در ادامه ما نکاتی را برای انتخاب بهترین کمپرسور باد خانگی و صنعتی را معرفی می کنیم.

صنایع واکیوم پارس بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات صنعتی مدرن و پیشرفته در خاورمیانه است که محصولاتی باکیفیت و نوین را مطابق نیازهای هموطنان عزیز توسعه می‌دهد. کمپرسور رینگ مایع در میان محبوب‌ترین دستگاه‌های واکیوم پارس قرار دارد که قدرت و نوآوری را به ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر به دنبال ابزار مناسب برای تجهیز کارگاه خانگی یا صنعتی خود هستید، با مشاورین ما تماس بگیرید.

معرفی بهترین کمپرسور باد خانگی و صنعتی

زمانی که حرف از کمپرسور باد به میان می‌آید، به راحتی می‌توانیم نمونه‌های پرشمار آن‌ها را در تمامی بخش‌های صنعتی مشاهده کنیم. کارگاه‌های خانگی، مطب دندانپزشکی و کارواش‌های سطح شهر تنها چند مورد از کسب و کارهایی هستند که تا حدود زیادی با استفاده از کمپرسور باد اداره می‌شوند. چنین چیزی به دلیل قابل اعتماد بودن و عملکرد بی‌نظیر کمپرسور هوا است و هر سال استفاده‌های بیشتری را برای آن پیدا می‌کنیم. به محض کار با این دستگاه‌ها، تاثیر آن‌ها را بر زمان و انرژی خود احساس خواهیم کرد. در این راهنما مهم‌ترین نکاتی را به شما آموزش می‌دهیم که به منظور انتخاب بهترین کمپرسور باد خانگی و صنعتی نیاز خواهید داشت.

«برای خرید پمپ وکیوم قیمت مناسب و کیفیت بالا می‌توانید به سایت پارس وکیوم وارد شده و یا با شماره 66801373-021 تماس بگیرید.»

بهترین کمپرسور هوا

نکات مهم در خصوص کمپرسور باد

به صورت کلی، کمپرسور هوا با مکش مداوم هوای اطراف و فشردن مکانیکی آن در بخش‌های داخلی کار می‌کند. زمانی که فشار هوا (PSI) به بالاترین حالت خود می‌رسد، چرخه کمپرسور کامل می‌شود. حجم کلی هوا که دستگاه‌ می‌تواند فشرده کند، بر حسب فوت مکعب در دقیقه (CFM) اندازه‌گیری می‌شود که اغلب مهم‌ترین عامل در انتخاب نوع مناسب برای کسب و کار شما است.
به خوبی می‌دانیم که انتخاب ابزار درست برای هر کاری یک ضرورت است. پرسیدن سوالاتی مانند «کمپرسور را بیشتر برای چه کاری استفاده می‌کنم؟»، «باید کمپرسور را کجا نصب کنم؟» و «برای انجام دادن کارها به چقدر قدرت نیاز دارم؟» نقطه شروع خوبی برای انتخاب کمپرسور هوا خواهند بود.

 و اگر قصد خرید کمپرسور دست دوم را دارید باید یک سری نکات را رعایت کنید که این نکات بسیار مهم و حائز اهمیت هستند.

کمپرسور مناسب برای استفاده‌های خانگی و صنعتی

عده‌ زیادی از ما ترجیح می‌دهیم که همیشه یک کمپرسور هوای کوچک در خانه داشته باشیم تا مشکلات احتمالی را به محض پیش آمدن برطرف سازیم. این کار به ما کمک می‌کند که بسیاری از هزینه‌های تعمیراتی را کاهش داده و در همان حال کارهایی مانند کار با چوب، انجام نمای مجدد خانه، ساختن انبار یا سایر پروژه‌ها را به راحتی هرچه تمام‌تر به انجام برسانیم.

اما در مورد استفاده‌های صنعتی، باید تجارت در حال رشد خود را همواره در ذهن داشته باشید. این احتمال وجود دارد که نیاز شما در عرض دو سال آینده چند برابر شود و کمپرسور باد فعلی شما قادر به برآورده کردن آن نباشد. تصمیم‌گیری در مورد انتخاب کمپرسور صنعتی مناسب به مواردی مانند محیط کار، نوع روغنی یا بدون روغن، حجم هوا (CFM) و غیره بستگی دارد. در ادامه مهم‌ترین نکات در این زمینه را مرور خواهیم کرد.

پیشنهاد مطالعه: ما در یک مقاله به موضوع بهترین کمپرسور هوا برای نقاشی پرداختیم که می توانید آن را مطالعه کنید.

کوچک یا بزرگ بودن کمپرسور هوا

تقریبا هیچ کدام از کمپرسورهای کوچک سازگاری چندانی با کارهای صنعتی و سنگین مانند آچار مکانیکی یا اسپری رنگ ندارند. پس اگر کسب و کار شما تا حدودی سنگین به حساب می‌آید، وقت خود را تلف نکنید و پیش از هر چیز به سراغ نمونه‌های بزرگ‌تر بروید.

اهمیت حجم هوای تولیدی توسط کمپرسور

حجم هوای تولید شده (CFM) به شما می‌گوید که کمپرسور به چه شکل و تا چه اندازه می‌تواند هوا را در اختیار شما قرار دهد و معمولا مهم‌ترین چیزی است که باید به آن توجه کنید. اگر ابزار مورد استفاده به میزان هوایی بیش از CFM‌ دستگاه نیاز داشته باشد، باید کار را متوقف کرده و منتظر بمانید تا مخزن کمپرسور دوباره پر شود. شرکت‌های تولیدکننده معمولا محصولات خود را روی 90 PSI تنظیم می‌کنند. بنابراین در هنگام خرید چند نمونه را با هم مقایسه کرده و میزان هوای مورد نیاز خود را به فروشنده اطلاع دهید تا گزینه مناسب در اختیار شما قرار گیرد.

اندازه مخزن

بیشتر کمپرسورهای بازار در سایز یک تا شش گالن (حدودا ۴ تا ۲۵ لیتر) تولید می‌شوند. مخزن هوای بزرگ‌تر به معنای میزان هوای در دسترس بیشتر خواهد بود. برای استفاده‌های خانگی به مخزن بزرگی احتیاج نخواهید داشت، اما این عدد برای کاربردهای صنعتی تا حدودی مهم است، چرا که به معنی سرعت بیشتر در انجام کارها خواهد بود. مخزن هوای بزرگ‌تر به شما این امکان را می‌دهد تا قبل از کاهش فشار و روشن شدن مجدد موتور، از هوای بیشتری استفاده کنید.

فشار هوای کمپرسور

اکثر کمپرسورها فشاری بیش از حد نیاز کارگاه‌های خانگی و صنعتی تولید می‌کنند و به همین خاطر نیازی به نگرانی در مورد آن نیست. میزان PSI بالاتر این فایده را دارد که با استفاده از آن مخزن کوچکتر هوای بیشتری را در خود نگه می‌دارد و مانند یک مخزن بزرگ عمل می‌کند. به عنوان مثال، یک مخزن پنج لیتری با PSI 150 به اندازه یک مخزن هفت لیتری با PSI 100 هوا را نگه می‌دارد.

انتخاب بهترین کمپرسور هوا

سروصدای کمپرسور

صدای بیشتر دستگاه‌های کوچک مانند کمپرسور اسکرو در بازه ۶۰ تا ۷۰ دسی‌بل قرار دارد که برای استفاده خانگی بسیار مناسب است. دسی‌بل مانند دیگر مقیاس‌هایی نیست که در ذهن داریم. برای مثال، افزایش ۱۰ دسی‌بل میزان نویز دستگاه را دو برابر می‌کند. هرچه این عدد کمتر باشد، سروصدای کمتری در محل کار شما به وجود خواهد آمد.

پیشنهاد مطالعه: ما در یک مقاله به صورت کامل به موضوع راه های کاهش صدای کمپرسور هوا پرداختیم که میتوانید آن را مطالعه کنید.

قابلیت حمل دستگاه

وزن تنها عامل تعیین‌کننده در راحتی کار با کمپرسور هوا نیست. هم‌اکنون کمپرسورهای زیادی وجود دارند که دارای چرخ بوده و به راحتی می‌توانید آن‌ها را به هر کجا که خواستید حمل کنید. برای مصارف صنعتی مطمئنا به کمپرسورهای بزرگ‌تری نیاز خواهید داشت و به همین خاطر این مسئله را حتما لحاظ کنید.

کمپرسور روغنی یا بدون روغن

تقریبا تمامی کمپرسورهای باد کوچک بدون روغن هستند، به این معنی که نیازی به تعویض روغن و نگهداری زیاد نخواهند داشت. اما کمپرسورهای روغنی طول عمر بالاتری دارند و برای استفاده‌های صنعتی که باید به صورت مداوم روشن باشند، از سازگاری بیشتری برخوردار هستند.

پیشنهاد مطالعه: در یک مطلب به موضوع “بهترین نوع روغن کمپرسور هوا چیست؟ ” پرداختیم.

قدرت کمپرسور بر حسب اسب بخار

به منظور دریافت بهترین نتیجه کمپرسور هوا به CFM نگاه کنید و قدرت آن بر حسب اسب بخار را چندان مد نظر قرار ندهید.

میزان محافظت از دستگاه

همواره به یاد داشته باشید که در زمان کار با وسایلی مانند کمپرسور اسکرو هر اتفاقی ممکن است. اگرچه کمپرسورهای کوچک‌تر برای استفاده در هر مکانی مناسب هستند، اما بخش‌های مختلف آن در مقابل ضربات مقاومت چندان بالایی ندارند. در زمان خرید محصول مورد نظر، بهتر است که اولویت با دستگاه‌هایی باشد که چندین محافظ میله‌ای یا ورقه‌ای به منظور محافظت از بخش‌های مختلف در اطراف خود دارند.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *